Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج گفت : توسعه متوازن استان‌ها در صورتی امکان پذیر است که تعامل و همراهی بیشتری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی انجام شود.

وی عنوان کرد: توسعه هیچ کشوری بدون همراهی دانشگاه امکان پذیر نیست و همراهی با این نهاد می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها ارزش افزوده تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: قبل از انقلاب تنها دوره دکتری در ایران ادبیات فارسی دانشگاه تهران بود و هم اکنون در یاسوج بیش از ۳۰ دوره دکتری وجود دارد.

عریان بیان کرد: در سال ۵۷ کمتر از یک درصد علم دنیا در ایران، عربستان و عراق تولید می‌شد در حالی که هم اکنون جایگاه کیفی ایران در رتبه ۲۴ جهانی است.

وی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد سال ۵۷ تنها یک مرکز تربیت معلم شامل دیپلم ناقص، دیپلم و فوق دیپلم وجود داشت، اما اکنون ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه بسیاری از مشکلات را می‌تواند حل کند و نیازی به مراجعه به دانشگاه‌های خارج از استان نیست.

عریان اظهار داشت: وجود افراد توانمند در حوزه‌های های مختلف دانشگاه‌های استان می‌تواند گره‌گشای مشکلات این منطقه شود.
در مجموع هم اکنون ۴۰ هزار و ۵۰ دانشجو در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

هم اکنون ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه دولتی یاسوج، یک هزار و ۹۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی، هشت هزار و ۶۰۰ نفر در دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه ۲ هزار، هفت هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی و یک هزار و ۵۰۰ نفر در دانشگاه‌های غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ

تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل آتش نشانی یاسوج از ادامه تلاش‌های سه روز آتش نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله در رودخانه خرسان خبر داد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یک تیم ۶ نفره غواصی آتش نشانی یاسوج به فرمانده مدیرعامل آتش نشانی پس از حدود ۱۰ کیلومتر پیاده روی در منطقه کوهستانی و سخت گذر، جستجوها را از سمت منطقه «دره شور» شروع کردند.

وی اظهار کرد: این کودک ۵ ساله در منطقه «نارمه» پشت کوه شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری غرق شد که آب رودخانه خرسان جسد این کودک به حوزه استحفاضی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال داد و نیروهای امدادی با حس انسان دوستانه سه روز است که در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد