Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:41:55 GMT

ارائه 300 ساعت آموزش رایگان توسط شکارچی مجرم

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۳۰۰۸

ارائه 300 ساعت آموزش رایگان توسط شکارچی مجرم

شکارچی مجرم ملزم به ارائه ۳۰۰ ساعت آموزش رایگان به بازدیدکنندگان موزه تنوع زیستی محمدیه در خصوص اهمیت و لزوم تداوم چرخه محیط زیست و حیات وحش و ارزش و فواید آن شد.

به گزارش ایسنا، حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه شهر محمدیه شهرستان البرز به فردی که اقدام به شروع به شکار جانوران وحشی با سلاح غیرمجاز و در فصل غیرمجاز در حوزه قضائی این دادگاه کرده بود با توجه به شغل و شرایط خاص، نداشتن سابقه کیفری و در راستای آشتی متهم با محیط زیست و فرهنگ‌سازی در این زمینه، وی را علاوه بر مجازات نقدی، محکوم و ملزم به ۳۰۰ ساعت آموزش رایگان بازدیدکنندگان موزه تنوع زیستی محمدیه در خصوص اهمیت و لزوم تداوم چرخه محیط‌زیست و حیات‌وحش و ارزش و فواید آن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در دادنامه صادر شده اشاره شده متهم قبل از حضور در موزه و انجام کار خدماتی (۳۰۰ ساعت جایگزین ۴ ماه حبس) باید ۴۰ ساعت آموزش زیر نظر کارشناسان محیط زیست گذرانده و سپس معلومات خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

پسندیده عنوان کرد: رأی قاضی این شعبه یکی از نمونه‌های شایسته استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است که علاوه بر تأمین آثار فردی اصلاح فرد مجرم به نوعی آثار فرهنگی و اجتماعی سازنده را نیز تأمین می‌کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان اشاره کرد: قانون‌گذار در بند ب ماده ۳ آئین‌نامه موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی، در مورد نحوه اجرای مجازات‌های جایگزین حبس، سازمان محیط زیست را از جمله نهادهای مجری مجازات‌های جایگزین حبس دانسته است که به این طریق راه تبدیل مجازات حبس به انجام خدمات رایگان انجام می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شکارچی مجرم منطقه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد

رضا شاه حسینی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه محیط‌بانان پارک ملی کویر در کنترل معابر ورودی منطقه متوجه موارد مشکوک شدند، ابراز داشت: رد زنی حاکی از تردد دو نفر پیاده به سمت سیاه‌کوه بود.

وی ضمن بیان اینکه متخلفان به صورت غیر مجاز در حال تردد بودند، افزود: محیط‌بان‌ها پس از تحقیقات و کمین کردن در مسیر، موفق به شناسایی شکارچیان شدند.

رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار ضمن بیان اینکه دو متخلف دستگیر شدند، ابراز داشت: در رد زنی محل اختفا و بیتوته آنها پرداخته یک قبضه سلاح کمرشکن شکاری کشف شد.

شاه حسینی مقدم در ادامه تصریح کرد: تعداد ۲۳ عدد فشنگ ساچمه و ۲۷ عدد فشنگ چهار پاره و همینطور ۱۳ عدد فشنگ گلوله زنی دیگر کشفیات این پرونده است.

وی افزود: پرونده متخلفان برای ادامه سیر مراحل اداری به مراجع قضائی شهر گرمسار ارجاع داده شده است.

کد خبر 6081467

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است