Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@14:03:11 GMT

بلایی که گریبانگیر مردم آمریکا شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۳۵۴۲

بلایی که گریبانگیر مردم آمریکا شده است

رکنا: نیمی از مردم آمریکا از بیماری‌های قلب و عروق رنج می‌برند.

بنابر اعلام انجمن قلب آمریکا، نزدیک به نیمی از بزرگسالان این کشور دارای بیماری‌های قلب و عروق بوده و سال ۲۰۱۶ بیش از ۸۶۰ هزار نفر در این کشور بر اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش  سی ان ان، بنابر اعلام انجمن قلب آمریکا، نزدیک به نیمی از بزرگسالان این کشور دارای بیماری های قلب و عروق هستند؛ گفته شده نیمی از بزرگسالان آمریکایی از بیماری هایی همچون نارسایی قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و به طورکل بیماریهای مربوط به قلب و عروق رنج می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن سالانه آمار حملات قلبی آمریکا اعلام کرده، پس از دههها کاهش مرگ و میر افراد بر اثر این نوع بیماری ها، این پدیده مجددا روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

به طوریکه در سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۶۰ هزار نفر در این کشور بر اثر بیماری های قلب و عروق جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که این رقم سال ۲۰۱۵ کم تر بوده و حدود ۸۳۶ هزار نفر بر اثر این عامل جان باخته‌اند.

آمارها نشان می دهد، نزدیک به ۴۸ درصد از مردم ایالت متحده آمریکا یعنی بیش از ۱۲۱ میلیون نفر از مردم، از بیماری های قلب و عروق رنج میبرند.

به عقیده کارشناسان، بیماری های قلبی موجب آسیب به بدنه نظام سلامت و اقتصاد آمریکا و دیگر کشورهای جهان می شود.

دیوید زائو مدیر اجرایی بیماری های قلب و عروق در ایالت کالیفرنیای شمالی، در این باره می گوید: جای تاسف است که این نوع بیماری ها هنوز هم به عنوان یکی از اصلی ترین علل مرگ و میر در آمریکا به شمار می رود.

وی ادامه می دهد: هرچند ما در این زمینه پیشرفتهای زیادی داشته ایم اما هنوز به نقطه مطلوب برای درمان بیماری های قلبی دست نیافته ایم. به علاوه متاسفانه در کنترل و درمان بیماری هایی ازجمله چاقی، دیابت و رفتارهای ناسالم مانند مصرف سیگار، عدم تحرک و رژیم غذایی ناسالم ناموفق بوده ایم. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت اقتصاد دیابت سلامت اقتصاد دیابت قلب آمریکا بیماری برند مردم عکس فیلم زن دختر دستگیری یک زن شهر جوان مرد پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی نیمی از مردم خمین از استخر؛ در صورت افتتاح!

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل دیوان محاسبات و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از روند پیشرفت طرح استخر سر پوشیده و مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان بازدید کردند.

نماینده مردم شهرستان خمین در حاشیه این بازدید گفت: قریب به نیمی از جمعیت شهرستان خمین خدمات بگیر تأمین اجتماعی هستند و از افتتاح این طرح بهره مند می‌شوند.

علیرضا نظری افزود: استخر شهید مطهری تنها استخر سرپوشیده دولتی شهرستان خمین است که سا‌ل‌هاست غیر فعال و نیازمند بازسازی بود اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی در سنوات گذشته به نتیجه نرسید.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها یک استخر سرپوشیده در خمین فعال است گفت: این استخر به بخش خصوصی تعلق دارد و اکثر حقوق بگیران و طبقات متوسط و ضعیف شهرستان قدرت استفاده از ظرفیت این بخش را ندارند؛ به همین علت راه اندازی سریعتر استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران ضروری‌ است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این بازدید مقرر شد برای آخرین مرتبه یک فرصت دیگر تا ۳۰ خرداد به پیمانکار برای تکمیل طرح داده شود.

علیرضا نظری ادامه داد: این طرح از معدود طرح‌های کشور محسوب می‌شود که پیمانکار منابع لازم را در اختیار داشته ولی اهتمام لازم را برای تکمیل طرح برابر زمان قرارداد از خود نشان نداده است و دستگاه‌های اجرایی نیز در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • بهره‌مندی نیمی از مردم خمین از استخر؛ در صورت افتتاح!
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها