Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:38:01 GMT

در نگهداری و حفاظت از محیط زیست کوتاهی کرده ایم

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۳۵۵۹

در نگهداری و حفاظت از محیط زیست کوتاهی کرده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری صبح شنبه در مراسم نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه شاهد بندرعباس بیان داشت: حامی جمهوری اسلامی به لطف خداوند همیشه ملت ایران بوده است و اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران پایدار و استوار است، به لطف خداوند، هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم از نظام است و اگر آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به دلیل حمایت‌های مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این ۴۰ سال دشمنان تمام تلاش خود را  کردند که آب خوش از گلوی مردم نرود، توطئه‌های سیاسی، جنگ، تحریم‌ها و تمام تلاشش این بود که جمهوری اسلامی نتواند ۴۰ سالگی خود را جشن بگیرد، اما تا زمانی که مردم پشتیبان نظام هستند، هیچ تهدیدی متوجه ما نمی‌شود.

رئیس سازمان محیط‌زیست عنوان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب حمایت مردم بوده است، بدون مردم بااین‌همه توطئه نمی‌توانستیم موفق باشیم، بنده سال ۵۷ به بندرعباس آمدم شهری که بیشتر شبیه یک روستا بود و پس از ۴۰ سال شاهد شهری با توسعه شگرف هستیم و امروز این همه رحمت و توسعه تلاش نظام جمهوری اسلامی بوده است، هرچندی بخشی از تلاش ما را هم دشمن خنثی کرده است چون نمی‌خواستند الگوی دیگر جز استکبار و سرمایه‌داری باقی بماند.

کلانتری عنوان کرد: سال ۶۷ بنده وزیر جهاد کشاورزی بودم، خدمت امام خمینی(ره) رفتم و ایشان فرمودند آقای کلانتری کاری کنید که روستاییان و کشاورزان ظلم دیده و زحمت‌کشیده وضع معیشتشان بهتر شود و همه تلاش ما هم در این راستا بود و امروز هم در محیط‌زیست اعتراف می‌کنم هرچقدر در مسائل سیاسی و اقتصادی و امنیتی و اجتماعی موفق بودیم در حفظ محیط‌زیست نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: محیط‌زیست امانت نسل‌های آینده و متعلق به فرزندان این سرزمین است، این کشور تاریخچه ۷ هزارساله دارد و باید آن را حفظ کنیم هرچند خیلی موفق نبوده‌ایم اما باید تلاش خود را چند برابر کنیم تا بتوانیم برای فرزندان ایران محیط‌زیست سالمی را حفظ کنیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست اضافه کرد: ما با منابع پایه، آب، خاک و هوایمان خوب تا نکردیم و باید محیط‌زیست را محیط‌زیست این دولت و آن دولت نبینیم و برای حفظش تلاش کنیم. متاسفانه فکر می کنیم تلاب ها برای این وجود دارند که از آنها برای عمران و توسعه استفاده کنیم. در صورتی که خداوند تالاب ها را ایجاد کرده تا شاهد حفاظت از محیط زیست باشند.

کلانتری افزود: در این ۴۰ سال متوسط امید به زندگی و طول عمر به ۲۴ سال افزایش‌یافته است، محیط‌زیست نیاز به کمک مردم، استادان، معلمان، روحانیون و مسئولان دارد و حفظ محیط‌زیست توسط کارکنان این سازمان امکان‌پذیر نیست، محیط‌زیست را ۸۰ میلیون ملت ایران باید حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف در دنیای امروز به‌شدت محیط‌زیست را تهدید می‌کند، گرمایش کره زمین، تغییر اقلیم مصیبت کره زمین است، امروز روز جهانی تالاب نیز هست، تالاب‌ها بخش بزرگی از محیط‌زیست هستند، تالاب‌ها محیط‌زیست را سالم نگه می‌دارند اما بسیاری از این‌ها را خشکاندیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست عنوان کرد: بدون حفظ منابع ژنتیکی نمی‌توانیم کشور و جهان را مدیریت کنیم، حدود ۱۲۰ سال پیش دو جهانگرد انگلیسی به هندوستان می‌رفتند، در خراسان جنوبی دو مورد از منابع ژنتیکی وحشی گندم را در نهبندان امروز با خود برمی‌دارند، پروتئین گندم ۱۱ درصد است، این منابع را به انگلیس می‌برند و امروز ۲۶ درصد پروتئین دارند و اگر این را حفظ نمی‌کردند تاکنون از بین نرفته بود.

کد خبر 4530858

منبع: مهر

کلیدواژه: زنگ انقلاب سازمان محیط زیست عیسی کلانتری محیط زیست هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد