Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@12:35:16 GMT

کشیش فرانسوی به 5 سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۳۷۸۹

کشیش فرانسوی به 5 سال حبس محکوم شد

روزنامه فرانسوی لوپاریزین گزارش داد که یک کشیش فرانسوی در شهر او رین به دلیل آزار و اذیت جنسی کودکان به تحمل 5 سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایرنا از لوپاریزین، دادگاهی به این منظور و در پشت درهای بسته با حضور سه نفر از چهار قربانی تجاوز این کشیش برگزار شد که کوچکترین قربانی - در زمان تجاوز - فقط 9سال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشیش به دلیل تجاوز جنسی به چهار کودک که زیر سن قانونی داشتند در مجموع به پرداخت 240هزار یورو محکوم شده است.

به نوشته این رسانه فرانسوی، این کشیش به این جرم اعتراف کرده که می خواسته 100هزار یورو از پول کلیسا را جابجا و به یکی از قربانیان پرداخت کند. این قربانی که بیشترین سن در بین قربانیان داشته است هم اینک 29 سال دارد.

دوم آذر امسال نیز آسوشیتدپرس به نقل از مقامات قضائی شهر لوتنباخ فرانسه در نزدیکی مرز آلمان اعلام کرد که کشیش رابرت بونان به اتهام چندین فقره آزار و اذیت جنسی کودکان که برخی از شکایات به دهه 80 باز می‌گردد، بازداشت شده است.

افزون بر آن، کشیش دیگری به جرم چندین فقره سوء استفاده جنسی علیه کودکان به دو سال زندان و اسقف مقام ارشد او به جرم عدم گزارش اقدامات او نیز به زندان محکوم شدند.

در عین حال 15 دی ماه خبرگزاری فرانسه از یک رسوایی دیگر خبر داده و نوشت: برای نخستین بار در تاریخ دستگاه کلیسای فرانسه، یکی از بلندپایه ‌ترین مقامات این نهاد مذهبی به دلیل تلاش برای لاپوشانی رسوایی‌های جنسی کشیش ‌ها به دادگاه خواهد رفت.

فیلیپ باربارین اسقف شهر لیون فرانسه به تلاش برای مخفی ماندن آزار جنسی کودکان توسط اعضای کلیسا در دهه‌ها 80 و 90 میلادی متهم بود.

نهاد کلیسا در نقاط مختلف جهان از جمله استرالیا، آمریکا، شیلی و آلمان با پرونده‌های بسیار قدیمی از آزار جنسی کودکان مواجه است که عمده آنها به دست اسقف‌ها و مدیران واتیکان لاپوشانی شده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کشیش فرانسوی حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در وعده صادق، کمترین ظرفیت خود را به رخ کشیدیم

یک سخنران مذهبی گفت: دشمن بداند ما در وعده صادق کمترین ظرفیت‌اقتدار خود را نشان دادیم و هنوز از ظرفیت‌های به‌روز استفاده نکردیم اما اسرائیل و هم‌پیمانانش تمام ظرفیت خود را به میدان آورد و بدانند اگر غلطی بکنند از خانه عنکبوت سست‌تر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی شامگاه _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع و یادبود سردار شهید زاهدی، اظهار کرد: دفاع از حرم صرفاً یک روش سیاسی و استراتژیک نیست بلکه خاستگاه مهم عقیدتی داشته و گره خورده با اندیشه ناب شیعی است.

وی با بیان اینکه اینکه تصور کنیم حضور مدافعان حرم صرفاً یک‌روش برای نگه‌داشت دشمن بیرون از حرم است اشتباه است، افزود: شهید زاهدی از طلایه‌داران شهدای دفاع حرم بود و در این راستا فرماندهی جریان دفاع از حرم را در سوریه و لبنان را به عهده داشت و یاری با وفا برای حاج قاسم بود.

این سخنران مذهبی عنوان کرد: سردار شهید زاهدی در این جایگاه بدون ادعا و در حذر از دیده شدن و یکی از بندگان خوب خدا در روش و منش شیعی خود بود.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با یادآوری اینکه با حاج علی زاهدی در یک سفر همنشین شدم که قرآنی در دست داشت و از دستش نمی‌افتاد، بیان کرد: مجذوب او شدم اما او را نمی‌شناختم و به حالش غبطه خوردم، آن‌ها فارغ‌التحصیل مکتب ثقلین بوده و انتشار مکتب علوی را در اذهان مردم به عهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز اصل اماکن متبرکه و زیارتگاه‌های شیعه برپاست عده‌ای هستی خود را دادند تا ما با امنیت به زیارت برسیم در غیر این صورت آنچه که در هشتم شوال رقم خورد، برای تمام حرم‌ها رقم می‌خورد.

این سخنران مذهبی با اشاره به حرکت جریان وهابیت و بهائیت اظهار کرد: جریان تکفیر در دهه‌های مختلف تغییر چهره داده اما روش آن‌ها یکی است‌.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به عملیات وعده صادق و انکار موفقیت‌های آن توسط صهیوتیست‌ها عنوان کرد: دشمنان در میدان باخته‌اند و در جنگ روانی و ترکیبی دست بالا را می‌گیرند، همانطور که قوم حضرت موسی بسیاری از معجزات و عظمت‌ها را دیدند اما دست به انکار آن زدند.

وی گفت: زیارت‌های ما مبنا دارد و در این راستا در مسیر عقیده‌مان جوانان و خونمان‌را می‌دهیم؛ شیعه برای توسل و تبرک‌جویی دلیل دارد و در این راستا جریان شیعه با پیوند عقیدتی خود پای حرم‌ها ایستاده است‌.

این سخنران مذهبی با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق مطرح کرد: کمترین ظرفیت اقتدار ما در حفظ تمامیت ارضی را به‌کار بردند یعنی آنچه که اتفاق افتاد مربوط به تکنولوژی موشکی ما در دو دهه قبل بود.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی اظهار کرد: دشمن بداند ما کمترین ظرفیت‌اقتدار خود را نشان دادیم و هنوز از ظرفیت‌های به‌روز استفاده نکردیم اما اسرائیل و هم‌پیمانانش تمام ظرفیت خود را به میدان آورد و بدانند اگر غلطی بکنند از خانه عنکبوت سست‌تر خواهند بود.

وی ادامه داد: در جریان مقاومت ملیت معنایی ندارد و این آثار خون شهدای مظلوم ما است.

کد خبر 745610

دیگر خبرها

  • لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی‌کند!
  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • در وعده صادق، کمترین ظرفیت خود را به رخ کشیدیم
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است