Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست  روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس گفت: بدون حمایت مردم از این نظام و انقلاب به طور قطع نمی‌توانستیم با این همه توطئه‌ها موفق باشیم.

وی بیان داشت: به کوری چشم دشمنان تا زمانی که ما از ملت جدا نیستیم، جمهوری اسلامی ایران نیز پابرجا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: به لطف خداوند و با حمایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و پشتوانه‌ی مردمی، جمهوری اسلامی ایران همیشه پیروز بوده و آمریکا و ایادی آن هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

کلانتری ادامه داد: در این چهل سال انقلاب نیز همواره امنیت در ایران پابرجا بود و این در حالی است که دشمنان نظام تمام سعی خود را کردند که آبی راحت از گلوی مردم بیرون نرود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین ادامه داد: محیط زیست میراثی ارزشمند و گرانبها برای آیندگان است و بدون حفظ محیط زیست نمی‌توانیم کشور و جهان را مدیریت کنیم.

کلانتری گفت: حفظ محیط زیست تنها توسط هفت هزار پرسنل سازمان محیط زیست، باوری غلط است، چرا که محیط زیست متعلق به همه مردم است و همه ۸۳ میلیون ایرانی باید در حفظ محیط زیست کوشا باشند.

وی بیان داشت: در طول چهل سال انقلاب جمهوری اسلامی ایران در مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و نظامی موفق عمل کرده است، اما به جرات می‌توان گفت که در حفظ محیط زیست تا این حد موفق نبوده ایم.

معاون رییس جمهوری با اشاره به این که ما با منابع و خاک، آب و هوایمان، خوب رفتار نکردیم، اظهارداشت: محیط زیست یعنی حفظ بهداشت، حفظ نظم و نظام و جلوگیری از آلودگی خاک، آب و هوا است که در این زمینه موفق نبوده ایم و باید تلاش مان را چندین برابر کنیم تا برای مردم و آیندگان محیط زیستی سالمی را به یادگار بگذاریم.

کلانتری گفت: محیط زیست را نباید یک نسل، چند سال و متعلق به این دولت و آن دولت ببینیم بلکه حفظ محیط زیست نیاز به کمک همه مردم، مراجع تقلید، عالمان دینی، اساتید و معلمان دلسوز به این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: ابتدا باید تلاش شود که زباله تولید نکنیم و در مرحله دوم زباله‌ها را جمع آوری کنیم.

معاون رییس جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به دوم فوریه روز جهانی تالاب‌ها نیز اظهارداشت: امروز شنبه روز جهانی تالاب‌ها را در شهرستان بندرخمیر گرامی می‌داریم، چرا که تالاب‌ها بخش بزرگی از محیط زیست را تشکیل می‌دهند و نباید با مصرف بی رویه تالاب‌ها را خشکاند.

کلانتری یاد آورشد: مصرف بی رویه و بیش از حد هر چیزی، محیط زیست را با تهدید مواجه می‌کند و ظرفیت کره زمین را نیز تحلیل می‌کند.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، وحید جعفری افزود: یکی از معظلات امروز جامعه تولید و دفع غیر بهداشتی پسماندهاست و با توجه به اینکه در زندگی روزمره مصرف زیادی داریم متاسفانه سرانه تولید زباله در کشور بالاست.

وی ادامه داد: افراد جامعه کمتر به مباحثی مانند استفاده مجدد و بازیافت و دفع غیربهداشتی پسماند‌ها فکر می‌کنند و یا پسماند‌ها در طبیعت رها می‌شود که موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از معظلات امروز جامعه استفاده بیش از حد پلاستیک در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سوپری‌ها و.. است و همه ما بدون فکر کردن به عواقب و مضرات آن از پلاستیک استفاده می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بحث میکروپلاستیک‌ها موضوع داغی در حوزه سلامت است و به دلیل اینکه وارد چرخه زندگی ما می‌شوند بر سلامت تاثیر گذاشته و باید بیشتر مواظبت و دقت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هم با اشاره به اینکه همه ما باید رفتار مسئولانه نسبت به محیط زیست اطرافمان داشته باشیم، گفت: سعی کنیم کمتر زباله تولید کنیم و در مصرف کمتر پلاستیک دقت داشته باشیم.

دکتر مختاری بیان داشت: در خرید میوه حتی الامکان به جای پلاستیک از سبد و در خرید نان به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم تا از از آلودگی نان جلوگیری و همچنین در مصرف پلاستیک صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: در هنگام مراجعه به طبیعت، کیسه زباله همراه داشته باشیم و نسبت به جمع آوری زباله در طبیعت اقدام کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ایران تلاش‌های جدّی در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد
  • سبک زندگی خواندنی و عجیب مه لقا خانم!