Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@21:58:37 GMT

آغاز جشنواره فیلم فجر در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۴۲۶۰

آغاز جشنواره فیلم فجر در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، سومین جشنواره فیلم فجر لرستان هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با نمایش یازده فیلم از بخش سودای سیمرغ و پنج فیلم از بخش سیمرغ‌ها و پروانه‌ها(ویژه کودکان و نوجوانان) از دوازدهم تا هجدهم بهمن‌ماه جاری در سینما استقلال خرم‌آباد برگزار است.
آیین گشایش رسمی این جشنواره عصر جمعه، دوازدهم بهمن با حضور مسئولان، هنرمندان سینمای استان و عموم مردم در سالن شماره یک سینما استقلال خرم‌آباد و با نمایش فیلم «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیط فیلم‌های این جشنواره که با تخفیف ٥٠ درصدی ارائه می‌شود علاوه‌بر گیشه سینما به سایت http:kasitconcert.com مراجعه نمایند.
بنا بر این گزارش، فیلم‌های بخش سیمرغ‌ها و پروانه‌ها در نوبت صبح و از ساعت ٩ تا ١٢ به‌صورت رایگان پذیرای دانش آموزان و کودکان و نوجوانان خواهد بود .
همچنین فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سینمای ایران نیز همه روزه و در چهار نوبت از ساعت ١٤:٣٠-١٧-١٩:٣٠ و ٢٢ به روی پرده می‌روند.

هنر عامل ارتقاء نفس است
حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان شامگاه جمعه، 12 بهمن در آیین گشایش سومین جشنواره فیلم فجر استان لرستان که در سینما استقلال شهرستان خرم‌آباد برگزار شد با بیان این‌که دو نوع نگاه نسبت به هنر وجود دارد، افزود: نگاه اول هنر را به‌عنوان ابزار سرگرمی می‌بیند پس هنرمند در این نوع نگاه بازیچه است اما نوع دوم نگاه هدفمند به هنر است که در واقع نوع متعالی این مسئله است.
وی توجه به چند نکته در حوزه هنر را ضروری دانست و اضافه کرد: هنرمند باید تمام تلاش خود را در امر ارتقا هنر به‌کار گیرد و در واقع خود را فانی هنر کند اگر چه ممکن است در این راه با مشکلات مالی هم روبرو شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این نکته که در هنر لذت وجود ندارد و آن‌چه اتفاق می‌افتد ارتقاء نفس است، اظهارکرد: این‌که هنر برای ارتقاء هنرمند و در خدمت ارتقاء جامعه باشد مسئله‌ای اساسی، کلیدی و بسیار مهم در شرایط کنونی جامعه است چراکه این مهم منتج به ارتقاء نفس در جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: درست است که هنرمند هم در قبال جامعه تکالیفی دارد اما باید آزادی‌ها و اختیاراتی نیز داشته باشد تا نتایج مطلوب کسب شود.
حجت‌الاسلام حنان در خصوص جشنواره فیلم فجر استان لرستان نیز گفت: اگر می‌خواستیم با حضور کارگردان فیلم‌ها اقدام به اکران کنیم حداقل ٢٠ میلیارد ریال نیاز بود اما با کمترین هزینه تلاش کرده‌ایم این جشنواره را با کیفیتی مطلوب برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد


احسان حجتی منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، درباره نحوه پرداخت فیلم های سینمایی به موضوع زندان و زندانی ها گفت: فیلم های مختلفی مثل زندان زنان ساخته شدند که قصه آنها را چند موقعیت در زندان تشکیل می داد یعنی اصل روایت برای داخل زندان نیست؛ قصه هایی هستند که خارج از زندان رخ داده اند اما ادامه آنها به زندان رسیده است.

وی افزود: بسیاری از کارگردان ها با گویش های متفاوت در قصه های حقوقی مشکل دارند؛ آنها نگران استقبال مخاطب هستند اما برخی از فیلم ها نشان داد که می توان با روایت های امیدوارکننده هم مخاطب فیلم های جنایی و معمایی را حفظ کرد.

حجتی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در فیلم های حقوقی، جریان زندگی در زندان را نشان دهد، اظهار داشت: متاسفانه در اکثر فیلم ها، نویسنده زندان را پایان خط ترسیم می کند و گویی زندانی ها وارد دنیای ترسناکی می شوند. البته لازم به ذکر است که موضوعاتی مانند قتل یا قصه های معمایی کشش داستانی دارند و باعث جذابیت می شوند اما این همه ماجرا نیست. نقطه مجهول فیلم های امروز سینمای ایران، نپرداختن به اخلاقیات زندان است. باید کمی کارگردان ها خلاقیت صرف کنند تا بتوانند مدل قصه گویی را تغییر دهند.

وی بیان کرد: سینما روایت گر جامعه است اما روایت های فعلی در فیلم ها هم روایت های مستند نیستند؛ سینما درونیات و احوالات جامعه را داخل یک قصه دیگر می ریزد. روایت یک قصه مرسوم نامش سینما نیست؛ سینما باید افق دید ایجاد کند و مسیر را نشان دهد. 

دیگر خبرها

  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی