Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی اظهارداشت: در دوران انقلاب اسلامی، ۱۵ واحد آزمایشگاه آب، هشت واحد آزمایشگاه فاضلاب و چهار واحد آزمایشگاه آب و فاضلاب در کردستان ایجاد شده است.

وی افزود: وجود آزمایشگاه در تصفیه خانه ‌های آب برای پایش و سنجش سلامت و کیفیت آب شرب یک نیاز ضروری است و آب خامی که از سد به تصفیه ‌خانه منتقل می ‌شود باید توسط آزمایشگاه ‌های به روز و مجهز پایش ‌شود که این امر در استان کردستان انجام می‌ گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان ادامه داد: در زمان تأسیس شرکت آبفا در سال ۱۳۷۱ تنها یک آزمایشگاه آب در استان وجود داشت که امروز و پس از گذشت ۲۶ سال، این تعداد به ۱۵ واحد رسیده است.

محمدی در ادامه سخنان خود یادآور شد: همچنین در سال ۷۱ هیچ آزمایشگاه فاضلابی در سطح استان وجود نداشت که این تعداد هم‌ اکنون به هشت واحد رسیده است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: علاوه بر این آزمایشگاه‌ ها، دستگاه ‌های نظارتی مانند علوم پزشکی و بهداشت مرتبا آب شهرها را نمونه‌ گیری و پایش می ‌کنند تا خروجی آب به شبکه توزیع، آبی کاملا مطلوب و باکیفیت ‌باشد.

کد خبر 4530631

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری سنندج محمد حسین محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار داشت: حجم مخازن آب شهری استان تا پیش از اقدامات انجام شده در سال قبل ۲۴۵ هزار و ۵۳۰ مترمکعب بود که با ساخت ۴ باب مخزن جدید در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۲۵۸۵۳۰ مترمکعب رسید.

محمد فرهاد افزود: در سال گذشته ۲ باب مخزن آب در داخل تصفیه خانه شهر دیواندره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، یک باب مخزن در شهرستان بانه (شهر بویین) به ظرفیت ۲ هزار و یک باب در شهرستان سروآباد به ظرفیت یکهزار مترمکعب احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مخازن شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز ۱۲۹ باب بوده است که با ۴ باب مخزن احداث شده طی سال گذشته، هم اکنون ۱۳۳ باب مخزن در شهر‌های استان وجود دارد.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۳
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی
  • ارجاع هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی
  • توسعه و اصلاح بیش از ۴۷ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم
  • بررسی ۱۸۰۰ پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی
  • تدوین برنامه های عملیاتی شرکت آبفا کردستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به ۱۶۹ روستا