Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای فناوری، فضای ذخیره‌سازی یکی از مهمترین ویژگی‌های هر دستگاهی به شمار می‌آید، از تلفن هوشمند گرفته تا رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ و حتی کنسول‌های بازی اگر فضای ذخیره‌سازی مناسبی نداشته باشند، بخش اعظمی از کارایی خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال‌ها پیش این مشکل برای کاربران وجود داشت و در طی زمان برای رفع این مشکل از ذخیره‌ساز‌های فیزیکی مانند نوار مغناطیسی، سی‌دی، دی‌‎وی‌دی و حافظه فلش مانند USB فلش و هارد‌ اکسترنال استفاده می‌شود. هرچه کیفیت دیتا‌های مورد استفاده مانند فیلم، موسیقی، پروژه‌های مختلف و نرم افزار‌ها افزایش پیدا می‌کند، حجم بیشتری برای ذخیره‌سازی آن‌ها مورد نیاز است.

این مشکل چندین سال است که در صنعت بازی‌های ویدئویی وجود دارد، گرافیک بالا، کد‌های برنامه نویسی زیاد و هوش مصنوعی سنگین باعث شده تا حجم بازی‌های ویدئویی بیش از پیش افزایش پیدا کند.  به طور مثال به لیست حجم بازی‌های ویدئویی زیر نگاهی بیندازید:

Red Dead Redemption 2 : در حدود ۹۹ گیگابایت GTA 5 : در حدود ۷۴ گیگابایت Uncharted 4 : در حدود ۶۳ گیگابایت The Elder Scrolls Online : در حدود ۸۶ گیگابایت Battlefield 5 : در حدود ۳۴ گیگابایت God of War : در حدود ۴۴ گیگابایت marvel spider man : در حدود ۴۵ گیگابایت Assassin's Creed Odyssey : در حدود ۴۵ گیگابایت

همانطور که می‌بینید حجم بالای بازی‌های ویدئویی می‌تواند به زودی حافظه کنسول‌های بازی را پر کند و به همین دلیل کاربران مجبور می‌شوند بازی‌های خود را از روی کنسول پاک کنند. سونی برای رفع این مشکل در کنسول PS4 به همراه بروز رسانی ۴.۵ که در مارس ۲۰۱۷ منتشر شد، قابلیت پشتیبانی از هارد اکسترنال را به این کنسول اضافه کرد. اما در اقدامی دیگر، سونی اعلام کرده که با شرکت سیگیت برای تولید هارد اکسترنال مخصوص پلی استیشن همکاری خواهد کرد. این شرکت در تلاش است تا با این هارد اکسترنال، بخشی از این مشکل کاهش پیدا کند.

به گفته سونی این هارد اکسترنال با نام «Game Drive» شناخته خواهد شد، گیم درایو، ۲ ترابایت فضا دارد و برای استفاده از هر نوع PS4 (اسلیم، فت و پرو) بهینه شده، نکته دیگر آن است که برای پشتیبانی از گیم درایو، باید بروزرسانی ۴.۵۵ روی کنسول PS4 نصب شده باشد. کنسول پلی استیشن ۴ تنها از هارد با فرمت exFAT پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل برای اتصال دیگر هارد درایو‌ها به PS4 باید فایل سیستم آن به فرمت exFAT تغییر پیدا کند اما گیم درایو با این فرمت عرضه می‌گردد، در این صورت نیازی نیست با رایانه شخصی فرمت آن تغییر پیدا کند. این مدل با ظاهری مشابه با PS4 طراحی شده تا زمانی که در کنار پلی استیشن از آن استفاده می‌کنید، از نظر ظاهری با یکدیگر تناسب داشته باشند.

این هارد هفته اینده عرضه خواهد شد. ۸۹.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اطلاعاتی جدید از فیس‌لیفت کادیلاک XT5 در چین فاش شد +تصاویر

انتهای پیام/

سونی و سیگیت برای همکاری مشترک آماده می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری سونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: با فعال‌شدن ۱۶ واحد مرغداری حدود هشت هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد که حدود پنج هزار تن برای مصرف استان و سه هزار تن برای صادرات به سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در ابتدای ۱۴۰۲ تولید گوشت مرغ استان حدود ۷۳ هزار تن بوده که طی یک برنامه مدون دوساله سعی داریم این عدد را به ۱۰۰ هزار تن افزایش دهیم، در پایان سال ۱۴۰۲ این مقدار به بیش از ۹۰ هزار تن تولید رسیده و در تلاشیم آن را در سال جهش تولید به بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: با پیگیری صورت‌گرفته از اول فروردین تا ۲۹ فروردین‌ماه حدود ۳.۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت‌گرفته و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا پایان ماه به حدود چهار میلیون برسد.

کد خبر 6081594

دیگر خبرها

  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • معرفی کارگاه تولیدی انواع هاردباکس آماده و اختصاصی
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس
  • افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو
  • آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟
  • پلی استیشن 5 پرو برای اجرای 60fps بازی‌ها هدف‌گذاری می‌کند
  • گیفت کارت هایی که هر گیمری را خوشحال می‌کنند