Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:01:03 GMT

علت ترک تحصیل برخی دختران خراسان‌شمالی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۵۳۲۸

علت ترک تحصیل برخی دختران خراسان‌شمالی چیست؟

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه بیشترین بازماندگان از تحصیل در این استان متعلق به شهرستان راز و جرگلان است، ادامه داد: بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل، دانش آموزان دختر هستند.

سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه بیشتر دانش آموزانی که اقدام به ترک تحصیل می‌کنند در مقطع متوسطه اول است، اظهار کرد: طی سال جاری ۶۵۲ دانش آموز ترک تحصیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ازدواج زودهنگام، استفاده از دانش آموزان به عنوان نیروی کار و ممانعت از آمدن این افراد به مراکز شبانه روزی از جمله عللی است که سبب می‌شود تا دانش آموزان ترک تحصیل کنند.

سعیدی عنوان کرد: ۱۲۰ کلاس در این استان به صورت یک و دو نفره مدیریت می‌شود و این به معنای آن است در مدارس استان به ازای ۱۰.۵ دانش آموز یک معلم وجود دارد.

پیش از این عباس سعیدی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال گذشته از ترک تحصیل ۱۵۲ دانش آموز دختر مقطع متوسطه در استان خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفته، طی سال جاری ۱۵۲ دانش آموز دختر مقطع متوسطه در بازه سنی ۱۳ تا ۱۵ در استان ازدواج کرده و از تحصیل بازمانده‌اند.

وی ادامه داد: این دختران بیشتر در شهرستان‌های مانه و سملقان و راز و جرگلان سکونت دارند که به دلیل وجود مسائل مختلف در سنین پایین ازدواج کرده اند. فقر فرهنگی، تعصبات قومی و قبیله‌ای، مشکلات اقتصادی از مهمترین دلایل ازدواج زودهنگام این دانش آموزان محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که براساس آمار ثبت احوال در این استان ۹۰۰ دختر در بازه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال ازدواج کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در بازه سنی ۱۰ تا ۱۲ مربوط به مقطع ابتدایی می‌شود، بقیه دانش آموزانی هم که در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال ازدواج کرده‌اند یا در مدارس روزانه یا آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان در مقایسه با سال گذشته از کاهش ۳۰ درصدی برخوردار است، گفت: سال گذشته در مجموع مقطع متوسطه اول و دوم در سطح استان حدود ۱۳۰۰ نفر از تحصیل به علل مختلف بازماندند.

سعیدی افزود: طی سال جاری براساس لیست ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش در سطح استان در دو مقطع متوسطه اول و دوم حدود ۸۰۰ دانش آموز موفق به ثبت نام و حضور در کلاس درس نشده‌اند که هنوز شناسایی دانش آموزان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترك تحصيل منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموزهم استانی در آزمون‌های شبه نهایی

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموز متوسطه دوم درآزمون‌هایی شبه نهایی امسال شرکت کردند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، عباس مفیدی، رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد امتحانات شبه نهایی را پیش درآمدی جهت ایجاد آمادگی بیشتر دانش آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی دانست و افزود:بیش از ۱۹ هزار دانش آموز از پایه‌های دهم و یازدهم متوسطه نظری استان در این آزمون‌ها شرکت کردند.

مفیدی گفت:از مجموع ۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموز شرکت کننده نظری، ۱۵ هزار و ۳۱۰ نفر از مدارس دولتی و ۴ هزار و ۶۷۹ نفر از مدارس غیردولتی در آزمون‌های شبه نهایی امتحان دادند.

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:از مجموع ۱۵ هزار و ۳۱۰ دانش آموز مدارس دولتی شرکت کننده در این آزمون، ۷ هزار و ۹۰۱ نفر پایه دهم و ۷ هزار و ۴۰۹ نفر در پایه یازدهم بودند.

مفیدی گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با شیوه طراحی سوالات آزمون‌های نهایی، آزمون‌های شبه نهایی با همکاری دبیرخانه‌های تخصصی دروس معاونت آموزش متوسطه در سطح کشور و استان برگزار شد.

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نتیجه آزمون‌های شبه نهایی به عنوان نمرات مستمر دانش آموزان لحاظ می‌شود، افزود: نتایج این آزمون‌ها تجزیه و تحلیل و متناسب با نیاز دانش آموزان و دروسی که ضعف داشتند کلاس‌های فوق برنامه و رفع اشکال تا پیش از برگزاری امتحانات نهایی برگزار می‌گردد.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • شرکت ۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموزهم استانی در آزمون‌های شبه نهایی
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی