Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال، در خصوص حواشی و انتقادها از داوری بازی شیمیدُر و ذوب‌آهن در هفته سیزدهم لیگ‌برتر توضیح داد.

ورژ آبکاریان در گفت و گو با ایسنا، درباره حواشی و درگیری‌های به وجود آمده در بازی دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و شیمیدُر تهران در لیگ‌برتر بسکتبال، توضیح داد: طبق گزارش ناظر بازی یکسری از تماشاگران فوتبالی وارد سالن شده و شروع به فحاشی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل ناظر بازی با همراهی آقای کرباسیان که نمی‌دانم در تیم ذوب‌آهن چه سمتی دارد آن‌ها را آرام و بازی را شروع کرده‌اند. متأسفانه بار دیگر این فحاشی‌ها صورت گرفته است که برای دومین بار بازی را متوقف شده است.

او افزود: به دلیل اینکه پیش از این در میزبانی‌های ذوب‌آهن چنین مسائل و حواشی وجود نداشت، تعداد نیروهای انتظامی حاضر در این سالن کم بود که با توجه به این اتفاق باید در بازی‌های دیگر از این مسائل جلوگیری کنیم. به دلیل پیشینه میزبانی‌های ذوب‌آهن فکر نمی‌کردیم این حواشی به وجود آید اما به خاطر شرایط خاص این بازی، متأسفانه چنین حواشی را به همراه داشته است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در خصوص تصمیمات نهایی در خصوص این حواشی توضیح داد: گزارش بازی امروز (شنبه) ۱۳ بهمن به دست ما رسیده و با این حال ما بررسی‌های لازم را انجام داده و به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهیم تا تصمیمات لازمه در این خصوص را بگیرند. همانطور که گفتم ذوب‌آهن میزبان چندین بازی بوده و این حواشی وجود نداشته است، برای اولین بار بود که این اتفاقات افتاد و باید در ادامه با دقت بیشتری عمل کنیم.

او در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود داوری دلیل حواشی بازی شیمیدُر و ذوب‌آهن بوده است، اظهار کرد: سرداور این بازی به همراه فیلم بازی در کمیته داوران حاضر است و هر کدام از مسئولان دو باشگاه که معتقدند داوری دلیل این حواشی بوده، می‌توانند به فدراسیون آمده و فیلم بازی را از اول تا آخر ببیند. اگر بیش از سه مورد اشتباه داوری وجود داشت صحبت آن‌ها درست است. داوری در این بازی سطح قابل قبولی داشته و این حواشی تنها بخاطر ورودی تماشاگرانی بوده که برای تماشای بازی نیامده بوده‌اند.

آبکاریان تاکید کرد: جو ناسالم سالن دلیل به وجود آمدن این حاشیه‌ها شده و وقتی یک تماشاگر بدون هیچ دلیلی از دقیقه یک بازی به بازیکن ملی‌پوش ما (مهدی کامرانی) توهین و فحاشی می‌کند، این اتفاقات طبیعی است که بازیکن تحت فشار قرار بگیرد. از همه ۹ تیم حاضر در لیگ‌برتر می‌خواهم که شرایط را برای میزبانی‌های خود فراهم کنند تا در یک شرایط جوانمردانه و دوستانه از میهمان خود میزبانی کنند، این شرایط برای همه آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسكتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول

بعد از برگزاری دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ یک، فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در جمع سه داور با بیشترین قضاوت در این رده از فوتبال کشور جای گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در فصل جاری لیگ دسته اول مطابق با ابلاغ‌های داوری، 80 داور وسط (اصلی) بازی‌ها را قضاوت کردند که لیست مذکور به واسطه حضور برخی بستگان خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، حاشیه‌ساز شد. «پوریا» فرزند رئیس کمیته داوران از استان لرستان در رقابت‌های دسته اول فوتبال کشور سوت می‌زند. پیش از این خداداد افشاریان در این رابطه گفته بود: «استان لرستان 45 داور دارد که در رده‌های مختلف سوت می‌زنند. حالا یک نفر از آنها هم فرزند من باشد چه ایرادی دارد؟».

بعد از برگزاری 28 هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور و در حالی که تنها شش هفته به پایان این رقابت‌ها باقی مانده است تاکنون سه داور آمار بیشترین قضاوت به‌عنوان داور وسط را به خود اختصاص دادند. ناصر جنگی، مسعود حقیقی و پوریا افشاریان با هفت مرتبه قضاوت به‌عنوان داور اصلی تاکنون رکورددار قضاوت در این لیگ هستند. البته پسر رئیس کمیته داوران در دو مسابقه هم به‌عنوان داورم چهارم در تیم داوری حضور داشته است تا کل آمار ابلاغ‌های وی (داور اصلی و داور چهارم) به عدد 9 برسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در پنج مسابقه از 9 دیداری که افشاریان در تیم داوری جای داشته است، یک طرف قضیه تیم‌های شیرازی بودند. بر همین اساس چهار بازی فجرسپاسی و یک بازی هم طبق ابلاغ‌ها مربوط به شهر راز شیراز بوده است. ضمن اینکه چهار مرتبه از قضاوت‌های او مربوط به تیم‌های تهرانی بوده که سه بازی را در پایتخت سوت زده است. سه بازی هم طبق برنامه مرتبط به آبی‌پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) بوده که در هفته بیست‌وهشتم به دلیل عدم آمادگی ورزشگاه استقلال ملاثانی دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی برگزار نشد. البته این موضوع در اصل ماجرا که ابلاغ داوری برای پسر رئیس کمیته داوران صادر شده بود، تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • واکنش ذوب آهن به داوری دیدار با آلومینیوم/ دو پنالتی گرفته نشد
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می شود
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • فیلم وایرال شده و پرحاشیه هم نکونام را به کمیته انضباطی نکشاند | دلیل احضار نشدن سرمربی استقلال چیست؟
  • فتاحی: اشتباهات داوری نبود جایگاه بالاتری داشتیم