Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@04:10:43 GMT

40 سال خدمت به یادگاران انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۶۰۴۰

40 سال خدمت به یادگاران انقلاب

رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به فلسفه وجودی تأسیس بنیاد شهید اظهار کرد: به دنبال شور و حال و حرکت مردمی ملت شریف ایران در سال 57 برعلیه ظلم و ستم حکومت منحوس پهلوی و اهدای خون در رسای اعتلای این انقلاب بزرگ، امام راحل یکی از اولویت‌های ضروری حکومت نوپای جمهوری اسلامی را رسیدگی به وضعیت خانواده شهدا دانست و برهمین اساس در 22 اسفندماه 58 سازمان بنیاد شهید تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امام راحل طی فرمانی ده اصول اصلی را برای این نهاد انقلابی تبیین کرد که با نگرش دقیق با این اصول ده گانه کاملا مشخص می شود که آن امام موضوع آموزش و تحصیل یادگاران و فرزندان ایثارگران را به عنوان شالوده اساسی این نهاد پایه گذاری کردند.
نجفی بیان کرد: امروز متوجه درایت امام راحل و عالیقدر می شویم که چگونه ثمره آن افکار حضور چشمگیر جمع کثیری از این یادگاران شاهد و ایثارگر در عرصه های علم و دانش و فناوری شده است.
وی عنوان کرد: به دنبال آغاز جنگ تحمیلی لزوم فعالیت این نهاد بسیار چشمگیرتر و ضرورت رسیدگی به این قشر بیشتر تجلی یافت و در قالب دستورالعمل‌های مختلف بحث رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده‌ها، مسائل فرهنگی و آموزشی خانواده شهدا، جمع‌آوری و نگهداری آثار و وصاصایا شهدا در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اعلام کرد: پس از پایان جنگ هشت ساله رویکرد برنامه‌های اجرایی این نهاد تغییر خاصی پیدا کرد و با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند:«امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» حفظ دستاوردهای شهدا و ایثارگران و تبیین برنامه‌های ویژه به منظور ترویج فرهنگ غنی شهید و شهادت در جامعه و بالاخص بین نسل جدید و تجلیل از مقام شامخ بازماندگان این عزیزان سرلوحه فعالیت‌های بنیاد قرار گرفت.
وی عنوان کرد: در سال 1384 بنابر سیاست‌های دولت وقت مبنی بر تجمیع برخی از نهادها و ادارات دولتی طرح ادغام سه نهاد بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد رسیدگی به امور آزادگان از سوی دولت پیشنهاد و پس از موافقت مقام معظم رهبری به اجرا گذارده شد و سازمان جدیدی تحت عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران تأسیس و اساسنامه آن با اصلاحات انجام شده در قالب 12 ماده در فروردین 87 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
نجفی در ادامه عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثاگران کردستان در حال حاضر با تعداد پنج هزار و 473 پرونده شهید و 9 هزار 294 پرونده جانباز و 831 پرونده آزاده در استان فعال است.
وی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در 10 شهرستان استان و چهار معاونت فرهنگی و اموزشی، تعاون و امور اجتماعی، توسعه مدیریت و منابع بهداشت و درمان در اداره کل استان مشغول خدمت رسانی به این قشر است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایاثگران استان کردستان اعلام کرد: طرح تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثاگران در قالب طرح سپاس از عمده برنامه‌های جاری بنیاد شهید و امور ایاثگران تلقی شده که از ابتدای سال جاری هفت هزار دیدار در این راستا به انجام رسیده است.
وی ادامه داد: اشتغالزایی جامعه ایثارگر با توجه به فارغ‌التحصیل شدن فرزندان خانواده‌های تحت پوشش و متقاضی شغل بودن آن ها یکی دیگر از دغدغه های بزرگ بنیاد شهید و امور ایثارگران است چراکه بحث بیکاری و اشتغالزایی هم اکنون یک معضل کشوری محسوب می‌شود اما بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره سعی کرده با ارائه طرح‌های تسهیلاتی بخش اشتغال با مشارکت بانک‌های عامل زمینه اشتغالزایی را برای آنان فراهم کند.
نجفی به برگزاری کنگره 5400 شهید استان به عنوان یکی دیگر از برنامه های در دست اجرا در حوزه معاونت فرهنگی بنیاد اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری این کنگره در اردیبهشت ماه سال 98 به عنوان یکی از شالوده های اساسی فعالیت این معاونت بوده که هم اکنون طرح سرگذشت پژوهی شهدا به عنوان محوریت این فعالیت در دست اجراست.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی بنیاد شهید رضا نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد

رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از ۵۰ نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ ۵۵ هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از 50 نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ 55 هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد.

این رزمایش با حضور فرماندهان و مسئولان تیپ 55 هوابرد و مسئولان و نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر شهر شیراز انجام شد.

امیر سرتیپ دوم جابر آبادزردشتی فرمانده تیپ 55 هوابرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های جانبازان عزیز گفت: جانبازان با الهام از کردار و منش حضرت عباس (ع)، درس فداکاری و شجاعت و وفا آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند. این عزیزان در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام، تا پای جان ایستادند و با اهدای بخشی از وجود خود از حریم اسلام محافظت کردند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

وی در ادامه افزود: در این رزمایش که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شهر شیراز انجام شد توانستیم با تشکیل چندین گروه متشکل از فرماندهان و مسئولان تیپ و نمایندگان بنیاد شهید با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر والا مقام تیپ 55 هوابرد و شهر شیراز از سال‌ها صبر و استقامت این عزیزان و خانواده آنان تجلیل کنیم.

فرمانده تیپ 55 هوابرد تصریح کرد: امیدوارم که بتوانیم ادامه دهنده راه جانبازان و شهدا باشیم و از خاطرات و تجربیات آنان بهره‌مند شویم تا بدین وسیله رضایت خداوند، معصومین (ع) و رهبر معظم انقلاب رابه دست آوریم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم