Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده یادواره شهدای انقلاب و فصل زمستان در اردبیل برگزار می‌شود. ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یاسر شاهی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی در اردبیل اظهار داشت: تاسیس حکومت اسلامی آرمان ائمه اطهار و شهدا بوده است که با رهبریت حضرت امام راحل این آرزو با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گلباران مزار مطهر شهدا، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی، حضور فعال در نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، حضور پیام‌آوران ایثار در مدارس و دانشگاه‌ها، دیدار از خانواده‌ها و ایثارگران دوران مبارزات انقلاب اسلامی، عیاذت از جانبازان بستری در بیمارستان ایثار، برگزاری یادواره شهدای انقلاب و فصل زمستان، ویزیت رایگان عموم مردم در درمانگاه ایثار، برگزاری مراسم‌های مختلف مردمی در حسنیه‌های شهدا، تعویض پرچم‌های گلزارهای شهدا و هماهنگی خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان برای حضور در راهپیمایی عظیم 22 بهمن از جمله برنامه‌های کمیته ایثارگران دهه فجر بنیاد استان در ایام‌الله دهه فجر است.

اردبیل| تسهیلات مسکن به ایثارگران و خانواده‌های شهدا در اردبیل ارائه می‌شوداردبیل|مراسم بزرگداشت روز شهدا در اردبیل برگزار شد + فیلماردبیل| 784 نفر از فرزندان شهدا در اردبیل مشکل اشتغال دارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه بعد از ظهور اسلام و تاسیس حکومت اسلامی در زمان رسول مکرم اسلام و اندک سال‌های صدر اسلام همواره جکومت در دست حاکمان جور و ستم بوده و فرصت ایجاد جکومت اسلامی نبوده است، گفت: تاسیس جکومت اسلامی با رهبریت حضرت امام راحل و فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی ملت شریف ایران انجام شد.

شاهی بیان کرد: بعد از جکومت عدل حضرت علی(ع)  برای ائمه اطهار فرصت و موقعیت تاسیس حکومت اسلامی نبوده  و بعد از غیبت حضر ولیعصر(عج) هم همچنان رژیم و حاکمان طاغوت عهده‌دار حکومت بوده و آن را غصب کرده بودند و این حکومت‌ها اکثرا ترویج دین و قرآن را در نطفه خفه می کردند.

وی تصریح کرد: آرزوی علما و مجتهدان بود و همواره دعا می‌کردند که فضایی ایجاد شود تا دین و قرآن و احکام الهی را آزادنه به مردم بگویند و جامعه بر اساس دین و قوانین مترقی قرآن و اسلام اداره شود و این فضا در دوران حکومت  طاغوتی رژیم پهلوی که ساواک، نیروهای مسلح و فرصت‌های تبلیغاتی در ابعاد مختلف و حمایت استکبار جهانی را در اختیار داشت به قدری سنگین بود که بزرگان دین علیرغم تلاش و مبارزه گاهی ناامید از به دست آوردن فرصت تاسیس حکومت اسلامی بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: حضرت امام راحل در چنین فضایی مبارزات خود را شروع و ادامه می‌داد به طوری که در سال 1332 بحث ولایت فقیه را  مطرح کردند و در سال 1342 قیام همه‌جانبه را شکل دادند.

شاهی اظهار کرد: با وقایع و  اتفاقات بعد از نیمه خرداد 1342، ملت قهرمان ایران از اقشار مختلف جامعه با رهبری امام  و پیشوای شجاع خود به  مبارزه ادامه دادند و متحمل شکنجه‌ها شدند و شهید دادند و این مبارزات قهرمانانه در سال‌های 56 و 57 به اوج خود رسید و سرانجام با عنایت خدا در 22 بهمن 57 ریشه طاغوت و رژیم 2500 ساله شاهنشاهی برای همیشه از ایران ریشه‌کن شد و حضرت امام راحل معمار بزرگ انقلاب اسلامی با آرای مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنیان نهاد.

شاهی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی همان آرزو و آرمان ائمه اطهار، علما، مجتهدان، مبارزان دوران پیروزی انقلاب و شهیدان است که ما امروز تحت این حکومت مقدس که در راس آن ولی فقیه  قرار دارد زندگی می‌کنیم باید آن را پاس بداریم و هر سال با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع یاد و خاطره آن ایام‌الله و پیروزی‌ها را زنده و گرامی بداریم.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مردم و مسئولان خرمشهر با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کردند.
در این مراسم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع و حماسه به ویژه شهدای کارگر گرامی داشته شد.
هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود