Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبا طالقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور و با موافقت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای یک دوره از دانشجویان پرستاری در بیمارستان الزهرا(س) در حال اجراست و به این دانشجویان ماهانه مبلغی به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح از ترم تحصیلی بهمن سال گذشته در این دانشکده آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان سال آخر رشته پرستاری در بیمارستان آموزشی مقیم می شوند و با گذراندن واحدهای کارورزی و ارائه خدمت در بیمارستان، کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طالقانی هدف از اجرای این طرح را افزایش صلاحیت و توانمندی و ایجاد انگیزه بیشتر در بین دانشجویان پرستاری برای کار کردن در این عرصه پس از دانش آموختگی عنوان و تصریح کرد: دانشجویان در اجرای کارورزی در عرصه بصورت نیمه مستقل عمل می کنند و مانند کارکنان بیمارستان با آنها رفتار می شود.
وی همچنین با اشاره به کمبود پرستار مرد در بیمارستان های اصفهان بویژه در بخش اورژانس، گفت: بهمین دلیل میزان پذیرش دانشجویان پسر رشته پرستاری در چند سال اخیر در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزایش یافت تا این مشکل در سال های آینده برطرف شود.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: مردان به دلایل مختلفی مانند مسائل شخصی، اجتماعی و اقتصادی ممکن است کمتر در کار پرستاری وارد شوند هرچند در سال های اخیر میزان گرایش آنها به این رشته افزایش یافته است.
وی با اشاره به تحصیل یکهزار و 500 دانشجو در رشته های پرستاری، مامایی و اتاق عمل و فعالیت حدود 75 عضو هیات علمی در این دانشکده خاطرنشان کرد: نسبت درصد پذیرش پرستار زن به مرد در گذشته 80 به 20 بود اما اکنون به 60 به 40 رسیده است.
دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان دارای قدمت 50 سال و هفت گروه آموزشی پرستاری سلامت بزرگسالان، پرستاری بهداشت جامعه و سالمندی، روان پرستاری، پرستاری کودکان و مراقبت‌های ویژه نوزدان،‌ پرستاری مراقبت های ویژه، اتاق عمل و مامایی است.
دست کم 11 هزار پرستار در بیش از 50 بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی دولتی، خصوصی و خیریه استان اصفهان مشغول کار هستند که بیش از هشت هزار نفر از آنها در بیمارستان های دولتی فعالیت می کنند.
در زمان حاضر حدود 80 درصد پرستاران استان، زن و 20 درصد مرد هستند.
3011/ 6022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اجتماعی و اقتصادی جامعه دانشگاه علوم پزشکی کودکان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: حق الزحمه کار دانشجویی دانشجویان سال آخر پرستاری از ساعتی ۲۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین برای دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری نیز حق الزحمه ساعتی ۳۵ هزار تومان تصویب شده است.

وی افزود: این افزایش به پیشنهاد معاونت پرستاری و با تصویب هیأت امنای مشترک وزارت بهداشت صورت گرفته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با بیان اینکه دانشجویان پرستاری در دوران تحصیل خود، ضمن کسب تجربه عملی، بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را نیز از طریق کار دانشجویی تامین می‌کنند، خاطرنشان کرد: افزایش ۵۰ درصدی حق الزحمه کار دانشجویی، گامی مثبت در جهت حمایت و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند آنان در عرصه سلامت کشور به شمار می‌رود.

عبادی گفت: توجه به دانشجویان، انگیزه و روحیه آنان را برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر ارتقا خواهد داد و به نفع نظام سلامت کشور خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها