Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@00:16:43 GMT

ژئوتوریسم در سرخس رونق می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۷۴۳۴

ژئوتوریسم در سرخس رونق می گیرد

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان سرخس گفت: رونق گردشگری طبیعی شهرستان را دستور کار جدی قرار گرفته است.

به گزارش قدس آنلاین، مجید حسینی با بیان این مطلب افزود: ظرفیتهای ژئوتوریسم سرخس بر اساس مکان های ژئومورفولوژیکی منطقه را شامل غارهای مزداوند-کرکس و بزنگان – تالاب بزنگان -جنگلهای پسته وحشی شورلق و خواجه – منطقه چشمه سرآسیاب و منطقه آق دربند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: بسیاری از این مناطق بکر، دست نخورده و دارای ویژگیهای خاص است که جذابیتهای ویژه را پدید آورده اند.
حسینی تصریح کرد: تالاب بزنگان علاوه بر تاثیر گذاری در اقلیم و کشاورزی منطقه از نظر پرنده نگاری بسیاری مهم بوده و می تواند سایت پرنده نگاری استان باشد.
او اضافه کرد: مناطق دیگر سرخس نیز ویژگیهای منحصر بفرد خود را دارند و در صورت تامین زیرساختها بخصوص از نظر راه دسترسی هریک می توانند بعنوان مناطق ژئوتوریسم  بخصوص در شرق استان جذب حداکثری گردشگر داخلی و خارجی را داشته باشند.
حسینی افزود: در منطقه آق دربند وجود معادن متعدد و آبشارهای دائمی و فصلی و مناظر بکر کوهستانی پتانسیل ویژه گردشگری طبیعی را در این منطقه بوجود آورده است.
حسینی گفت: منطقه آق دربند سرخس به مرکزیت روستای آق دربند در جنوب شهر سرخس و حاشیه کشف رود از توابع دهستان مرزداران و در بخش مرزداران شهرستان سرخس در فاصله تقریبی ۱۳۰ کیلومتری سرخس و ۱۴۰ کیلومتری مشهد قرار دارد. این منطقه بدلیل وجود معادن فراوان ذغال سنگ اهمیت دارد. برخورداری از مناطق کوهستانی بکر و آبشارهای متعدد، همچنین دشت گسترده شقایق در فصل بهار و وجود تعداد زیادی معادن فعال و متروکه ذغال سنگ ظرفیت لازم را از نظر ژئوتوریسم بر اساس مکان های ژئومورفولوژیکی منطقه فراهم ساخته است. مدیر میراث فرهنگی سرخس توسعه گردشگری ژئوتوریسم  در این منطقه را در دستور کار اداره میراث فرهنگی سرخس اعلام و هم افزایی نهادهای مختلف برای ایجاد تأسیسات زیربنایی گردشگری و تامین راه دسترسی مناسب را خواستار شد.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ژئوتوریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار کرد: «در طول سال گذشته بیش از 505 میلیون و 300 هزار دلار صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.»

وی ادامه داد: «از این میزان بیش از 399 میلیون و 625 هزار دلار مربوط به عملکرد حوزه صادرات از محل تولید در منطقه آزاد قشم به خارج از کشور است.»

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ همچنین در طول سال گذشته، بیش از 105 میلیون 675 هزار دلار صادرات مجدد در این منطقه آزاد انجام شده است.

رضایی فر با اشاره به واردات قطعی 191 میلیون و 981 هزار دلاری در طول سال گذشته، افزود: «تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال 1402 به مثبت 313 میلیون و 319 هزار دلار رسید.»

وی خاطرنشان کرد: «سال 1402 میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد نسبت به سال پیش از آن به ترتیب 96 و 158 درصد رشد داشته است.»

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: «مشتقات نفتی، شمش روی، کلینکر سیمان، ماهی خشک، سیگار و ادکلن مهمترین محصولات صادراتی این منطقه را تشکیل می دهند.»

رضایی فر در پایان خاطرنشان کرد: «اصلی ترین شرکای تجاری منطقه آزاد قشم در طول سال گذشته کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا بودند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896750

دیگر خبرها

  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول (فیلم)
  • ثبت تصویر پلنگ نر در منطقۀ حفاظت‌شدۀ دربند مشکول
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • تصویر کمتر دیده شده از پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول + فیلم
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش