Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های تازه دانشمندان نشان می‌دهد هسته داخلی زمین تنها ۵۶۵ میلیون سال عمر دارد و این در حالی است که عمر خود کره زمین از ۴.۵ میلیارد سال فراتر رفته است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، بررسی‌های محققان دانشگاه راچستر که با استفاده از برخی نمونه‌های کریستالی تازه کشف شده، انجام شده، نشان می‌دهد که هسته داخلی بسیار سخت کره زمین ۵۶۵ میلیون سال قبل شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این تصور می‌شد هسته کره زمین باید قدیمی‌ترین بخش آن باشد. اما حالا مشخص شده که این تصور صحیح نیست. درونی‌ترین بخش کره زمین دارای دو قسمت است. یکی هسته داخلی و بسیار محکم درونی که به شکل یک توپ است و دیگری یک لایه از آهن مذاب که به دور هسته داخلی در حال گردش است.

در سال‌های اخیر دانشمندان در حال گمانه زنی در مورد عمر هسته داخلی کره زمین بوده اند و عمر آن را بین نیم میلیارد تا ۲.۵ میلیارد سال برآورد کرده بودند، اما برای اولین بار است که این مساله با دقت بالایی تخمین زده می‌شود.

کریستال‌هایی که به این برآورد کمک کرده‌اند از منطقه Sept-Îles در کبک جمع آوری شده‌اند و در درون آن‌ها سوزن‌های مغناطیسی بسیار کوچکی وجود دارد که در زمان مواجهه با میدان مغناطیسی زمین برای اولین بار در همان حالت اولیه قفل شده‌اند. بررسی این سوزن‌ها برآورد تازه در مورد عمر هسته اصلی کره زمین را ممکن کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری هسته زمین عمر کره زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل کریستنسن به رئال مادرید روی خروج اشتباه لونین (رئال مادرید 0-1 بارسلونا)

کریستنسن گل اول بارسلونا را به ثمر رساند.

دانلود (1.1MB)

دیگر خبرها

  • آرائوخو دلگیر است: به خاطر یک اشتباه نفروشیدم!‏
  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • (ویدئو) اشتباه ادبی مهران مدیری در برنامه‌اش
  • ببینید | اشتباه باورنکردنی ادبی مهران مدیری در برنامه‌اش؛ چه شد؟
  • سوت سرنوشت
  • مقام اوکراینی: ایرانی‌‌ها از ما درس بگیرند و اشتباه‌مان را تکرار نکنند!
  • وقتی زلزله می‌شود در اعماق زمین چه خبر است؟
  • راز فتح سیتی و بارسا: وقتی همه اشتباه می‌کردند
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • گل کریستنسن به رئال مادرید روی خروج اشتباه لونین (رئال مادرید 0-1 بارسلونا)