Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری مرضیه هاشمی امروز شنبه ۱۳ بهمن در شبکه پرس تی وی برگزار شد و وی به بیان جزییاتی روند بازداشت خود در آمریکا پرداخت.

مرضیه هاشمی در ابتدای این نشست خبری در بیانیه‌ای که قرایت کرد از حامیان خود تشکر و عنوان کرد: ابتدا به آیت‌الله خامنه‌ای به خاطر ۴۰ سالگی انقلاب تبریک می‌گویم و بعد از همه تشکر می‌کنم که در این مدت مرا حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بخش خبری پرس‌تی‌وی و جواد ظریف وزیر امور خارجه و حتی هزاران نفری که من آنها را ندیده‌ام اما حمایت کردند نیز تشکر می‌کنم.

هاشمی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند به دستورکار مسلمانان جنبه سیاسی دهند، چون دوست ندارند ما صدای خود را به جهانیان برسانیم. من را بازداشت کردند انگار جنایتکار هستم و من به موجب قانونی بازداشت شدم که حدود دو دهه است در آمریکا وجود دارد.

این فعال رسانه‌ توضیح داد: من مستندی درباره کشتار سیاهپوستان در آمریکا در دست ساخت داشتم و روزی که در این خصوص فیلمبرداری داشتم بازداشت شدم. آنها برای اینکه مسلمانان را هدف قرار دهند و از آنها به عنوان شاهد اصلی استفاده کنند چنین کاری انجام می‌دهند، جزییات بازداشت مرا هم تلاش کردند رسانه ای نشود.

وی افزود: آمریکا و دیگر کشورها در غرب به صورت سیستماتیک کشورهای دیگر را مورد هدف قرار می‌دهند. من می‌خواهم اینجا درباره کسانی حرف بزنم که مثل من نمی‌توانند صدای خود را به گوش جهانیان برسانند مثل مسلمانان و سیاهپوستان.

هاشمی ادامه داد: من بعد از آزادی با سی‌بی‌اس مصاحبه داشتم که چندان موردتوجه قرار نگرفت اما رسانه‌های خبری ایران بیشتر علاقه‌مند بودند که این قضیه را دنبال کنند. ما اکنون در ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم و من خیلی خوشحالم که همسرم ایرانی است و با دین اسلام آشنا شده‌ام.

وی درباره شکایت خود از عاملان این اتفاق اظهار کرد: من کار خود را در حوزه خبر ادامه می‌دهم و شاید شکایت هم انجام دهم.

این گوینده خبر درباره پرونده‌ای که به‌عنوان شاهد برای آن بازداشت شده بود هم گفت: هیچ پرونده‌ای نبود و هیچ چیز ملموسی نبود که من بخواهم درباره آنها شهادت بدهم. من بارها به انها گفتم نماینده دولت ایران نیستم و فقط ژورنالیستی هستم که در ایران کار می کنم.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پرس تی وی انقلاب وزیر امور خارجه مسلمانان رسانه مصاحبه ایران دین دولت پرس تی وی وزیر امور خارجه مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل

رسانه‌ها از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه ییل آمریکا خبر دادند؛ امری که خبرگزاری آمریکایی آکسیوس آن را تازه‌ترین نشانه سرکوب دانشگاه‌ها علیه تظاهرکنندگان حامی فلسطین دانست.

بیش از ۲۵۰ دانشجوی این دانشگاه از روز جمعه قرار برگزاری تجمع در محوطه دانشگاه و برپایی چادر را گذاشته بودند و مسئولان دانشگاه هم اعلام کرده بودند که با این کار مخالفت خواهند کرد.

به گزارش آکسیوس، پلیس آمریکا از ساعات اولیه صبح امروز راه‌های منتهی به محوطه دانشگاه را مسدود کرد و از ورود دانشجویان به محل برگزاری تجمع جلوگیری کرد. به اعلام پلیس دانشگاه، ۴۵ تا ۴۵ دانشجو به دلیل عبور از موانع تعبیه‌شده و ورد به محوطه تجمع، بازداشت شدند.

حاضرات در این تظاهرات فریاد زدند که «خون اعراب بی‌ارزش نیست و ما صدای شهدا خواهیم بود.»

گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های مجازی نشان از آن دارد که با وجود مداخله پلیس و بازداشت چندین دانشجو، دانشجویان حامی فلسطین در بخش دیگری از محوطه دانشگاه چادر زده و تجمع اعتراضی خود را ادامه دادند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل