Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@23:10:18 GMT

عوامل موثر بر تراکم مواد معدنی استخوان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۸۷۷۳

 علی باقر نظریان اظهار کرد: عوامل متعددی بر تراکم مواد معدنی استخوان اثر می‌گذارند که ازجمله می‌توان به وراثت، جنس، استفاده از مواد لبنی (کلسیم و پروتئین)، عوامل درون‌ریز، اثر نیرو‌های مکانیکی (فعالیت بدنی، وزن بدن) و قرار گرفتن در معرض عوامل خطرزا اشاره کرد.

وی ادامه داد: والیبال و ژیمناستیک نسبت به ورزش‌هایی همچون شنا و دوچرخه‌سواری که کمتر وزن بدن را تحمل می‌کنند، دارای تراکم مواد معدنی استخوان بیشتری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظریان افزود: افزایش تراکم مواد معدنی در ورزشکاران به‌طور عمده ناشی از تمرینات فشاری و ضربه‌ای و مستقل از افزایش نیروی عضلانی است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان با تأکید بر اینکه حفظ شیوه فعالیت بدنی در طول زندگی اهمیت ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: افرادی که به مدت طولانی بی‌تحرک یا زمین گیرند در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارند.

وی یادآور شد: سطح فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی عامل مهمی در افزایش و نگهداری تراکم مواد معدنی استخوان است.

نظریان خاطرنشان کرد: تراکم مواد معدنی مهره‌های کمر و استخوان ران فوتبالیست‌های حرفه‌ای به‌طور معنادار بیشتر از تراکم مواد معدن استخوان مهره‌ها کمر و استخوان ران افراد غیر ورزشکار است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزن والیبال دانشگاه پیام نور زمین پوکی استخوان معدن پوکی استخوان دانشگاه پیام نور معدن والیبال وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «جیمز مک دیویت»، پروفسور طب فیزیکی و توانبخشی و رئیس امور بالینی کالج پزشکی بیلور، گفت: «پیاده روی چیزی است که به راحتی می‌توانید آن را در سبک زندگی خود بگنجانید.»

مک دیویت افزود: «مشخص شده است که پیاده روی سلامت قلب را بهبود می بخشد و به سلامت روان کمک می‌کند. حتی می‌تواند با سفت کردن استخوان‌ها از پوکی استخوان جلوگیری کند.»

پیاده‌روی همچنین به عنوان یک نقطه ورود فوق‌العاده برای افرادی که به دنبال بهبود فعالیت بدنی هستند، عمل می‌کند، زیرا در مقایسه با دویدن، ساییدگی و پارگی کمتری روی مفاصل دارد.

مک دیویت گفت: «حتی برای افرادی که مشکلات سلامتی دارند که حرکت را مختل می‌کند، پیاده روی یک گزینه ورزشی خوب است.»

با این حال، افرادی که مشکلات حرکتی شدید دارند، باید از تردمیل و سایر ماشین‌های هوازی خودکار اجتناب کنند، زیرا خطر آسیب بیشتر با آن دستگاه‌ها وجود دارد.

مک دیویت گفت: «افرادی که کم تحرک بوده اند باید با ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی مداوم در روز شروع کنند و سپس به تدریج این زمان را افزایش دهند.»

مک دیوایت توصیه می‌کند که با شدت کم برای مدت زمان طولانی پیاده روی کنید تا بیشترین استفاده را از پیاده روی داشته باشید، نه اینکه سعی در برقراری قدرت داشته باشید.

کد خبر 6081572

دیگر خبرها

  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید
  • تراکم جمعتی تهران به ۱۴۰ نفر در هکتار رسید
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک