Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@13:38:25 GMT

31 قلم داروی غیرمجاز دامپزشکی در چاراویماق معدوم شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۰۸۶۸

31 قلم داروی غیرمجاز دامپزشکی در چاراویماق معدوم شد

سعید بابازاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: داروهای کشف شده با حکم مقام قضائی و در حضور نماینده دادستانی معدوم شدند.
وی با اشاره به اینکه طبق اعلام کارشناسان این داروها غیرقابل مصرف تشخیص داده شدند، افزود: مصرف داروهای غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته تاثیری در بهبود بیماری دام ندارد بلکه خسارت های جبران ناپذیری نیز برای دامداران در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بابازاده از دامداران و شهروندان خواست که پیش از استفاده از هر دارویی به تاریخ انقضا آن توجه کنند، زیراکه داروهای تاریخ مصرف گذشته اثربخشی ندارند و برخی مواقع با تغییر در ترکیبات شیمیایی دارو و ساختار آنها عوارض جبران ناپذیری ایجاد می شود.
وی افزود: دامداران و مالکان مراکز پرورش دام، دارو‌ها و اقلام مورد نیاز دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز که تحت نظارت دامپزشکی است تهیه کنند.
بابازاده گفت: تشدید نظارت ها در زمینه کنترل دارو و فراورده های بیولوژیک و همچنین شاغلان و فعالان دارو و درمان دامپزشکی از سوی کارشناسان این اداره به صورت مداوم در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: اهالی شهرستان هرگونه تخلف را به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.
وی اضافه کرد: این شهرستان در زمان حاضر یکی از قطب های مهم کشاورزی، دامداری در آذربایجان شرقی است و بیشتر اهالی در شغل کشاورزی و دامداری مشغول فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، شهرستان چاراویماق دارای 250 هزار راس دام سبک و همچنین بیش از 20 هزار راس دام سنگین بوده که این تعداد در فصول مختلف متغیر است.
شهرستان چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای دو بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با 31 هزار نفر‌ جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان شرقی اقتصاد مقاومتی جنوب شرقی دارو درمان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون

به گزارش همشهری آنلاین، دیابت با افزایش خطر چندین سرطان گوارشی همراهی دارد، ازجمله سرطان‌های کبد، روده بزرگ و راست‌روده و لوزالمعده. یک بازبینی نظام‌مند اخیر نشان داد که متفورمین با کاهش خطر سه نوع از این سرطان‌ها در بیماران مبتلا به دیابت همراهی دارد.

اما آیا واقعا یک داروی ضد دیابت محبوب می‌تواند از سرطان هم پیشگیری کند؟

چطور متفورمین ممکن است در برابر سرطان محافظت ایجاد کند

متفورمین یک داروی خط اول برای درمان دیابت نوع ۲ در بزرگ‌سالان و کودکان ۱۰ ساله و بالاتر است. این دارو معمولاً به همراه سایر راهبردهای کنترل قند خون، ازجمله رژیم غذایی و ورزش به کار می‌رود. متفورمین تولید گلوکز (قند خون) را در کبد مهار می‌کند، میزان جذب گلوکز بوسیله سلول‌ها و نیز حساسیت آنها به هورمون انسولین را افزایش می‌دهد.

دیابت با افزایش خطر ابتلا به چندین سرطان ازجمله سرطان‌های کبد، روده بزرگ و راست‌روده و لوزالمعده همراهی دارد.

با اینکه سازوکار دقیق اثر متفورمین مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که متفورمین از ساخته شدن گلوکز از منابع غیر کربوهیدراتی در بدن (فرآیند گلوکونئوژنز) جلوگیری می‌کند. کارشناسان می‌گوید شاید متفورمین به دلیل توانایی آن در کاهش میزان گلوکز و خواص ضد التهابی احتمالی، شرایط نامطلوبی را برای سلول‌های سرطانی ایجاد می‌کند.

دلیل دیگر احتمالی ارتباط متفورمین با خطر کمتر سرطان‌های دستگاه گوارش، نقش آن در فعال کردن آنزیمی به نام «پروتئین کیناز فعال‌شونده بوسیله AMP» یا AMKAP است. گلوکز در کبد و افزایش جذب گلوکز در بافت‌های بدن می‌شود.

AMPK ممکن است بر خطر سرطان تأثیر بگذارد، زیرا به استرس متابولیک درون سلول‌ها پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید

با متفورمین چقدر لاغر می‌شوید؟ یک داروی رایج فشار خون ممکن است طول عمر سالم شما را بیشتر کند با این روش بدن تان را از قند خالی کنید

این ایده که متفورمین می‌تواند به عنوان یک داروی پیشگیری‌کننده سرطان عمل کند، پس از مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۵ که نشان‌دهنده کاهش خطر ابتلا به سرطان در میان بیماران دیابتی نوع ۲ تحت درمان با این دارو بود، محبوبیت پیدا کرد.

بررسی‌های مشاهده‌ای فراوانی وجود دارند که ارتباط متفورمین با سرطان‌های گوناگون را نشان داده‌اند، برای مثال یک تجزیه‌وتحلیل در سال ۲۰۱۴ متفورمین را با کاهش ۳۱ درصدی بروز کلی سرطان مرتبط کرد.

اگرچه این بررسی‌ها ارتباط احتمالی بین متفورمین و خطر سرطان را نشان می‌دهند، اما هنوز کارآزمایی‌های تصادفی‌شده تا به امروز کاهش قطعی سرطان را با مصرف این دارو را نشان نداده‌اند.

بنابراین پژوهش‌های بیشتری برای درک بهتر اینکه آیا متفورمین واقعاً پتانسیل پیشگیری از سرطان را دارد یا خیر، مورد نیاز است.

گام بعدی بررسی اثر ضد سرطان متفورمین چیست؟

تا به حال قوی‌ترین شواهد درباره اثر بالقوه ضد سرطان متفورمین از بررسی‌ها درباره افراد دچار دیابت به دست آمده است. اگر ثابت شود این دارو، خطر سرطان‌های گوارشی را کاهش می‌دهد، دست‌کم در ابتدا با بیشترین احتمال برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ استفاده خواهد شد.

گام بعدی این است که این دارو در بیماران دچار دیابت، در معرض خطر بالای دچار شدن به سرطان مانند افراد دارای سابقه خانوادگی سرطان و افراد دارای ژن‌های افزاینده خطر سرطان آزمایش شود.

اما اگر قرار باشد متفورمین را در افراد غیر مبتلا به دیابت استفاده شود، پژوهش‌های بسیار بیشتری به خصوص کارآزمایی‌های بالینی با کیفیت بالا لازم است.

ارزان و در دسترس بودن متفورمین هم نقطه قوتی برای آن شمرده می‌شود.

کد خبر 845008 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سرطان خبر مهم بیماری - دیابت دارو

دیگر خبرها

  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون