Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در فروردین‌ماه سال 1363 با همکاری گروه دفتر تألیف کتب درسی ریاضی وزارت آموزش‌ و پرورش و برخی از اساتید ریاضی دانشگاه در شهر شیراز از سراسر کشور 90 دانش‌آموز مستعد دبیرستانی در یک آزمون ریاضی شرکت کردند.

از آن زمان تاکنون سال‌ها می‌گذرد، لیکن جریان مستمر المپیاد، این نهال نوپا را امروزه به درخت تنومندی بدل کرده است که در سایه این تحول، همه‌ساله هزاران دانش‌آموز مستعد این کشور عرصه تلاش را در پیش‌روی خود می‌بینند و برای رسیدن به قله‌های این عرصه، با تلاش توان‌فرسایی، همه استعدادهای خود را بروز داده و شکوفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 1366 (1987 میلادی)، اولین تیم ملی المپیاد ریاضی دانش‌آموزان ایرانی رهسپار مسابقات بین‌المللی ریاضی در کشور کوبا شد و در سال 1368 (1989 میلادی) نخستین تیم ملی المپیاد فیزیک از کشور ما به لهستان اعزام شد. در سال 1371 (1992 میلادی)، سال 1372 (1993 میلادی) و سال 1378 (1999) دانش‌آموزان ممتاز ایرانی به المپیادهای شیمی، انفورماتیک و زیست‌شناسی پا گذاردند و تاکنون دانش آموزان ایرانی در المپیادهای مختلف 183 مدال طلای جهانی کسب کرده‌اند.

در حال حاضر فعالیت کمیته‌های علمی ملی المپیاد در رشته‌های مختلف و مدیریت برای برگزاری مسابقات در داخل و اعزام دانش‌آموزان به المپیادها در وزارت آموزش‌ و پرورش، روال مشخصی پیداکرده و روزبه‌روز منسجم‌تر و منظم‌تر می‌شود.

در جدول زیر مدال‌های المپیادهای جهانی علمی که توسط دانش‌آموزان ایرانی کسب شده است را مشاهده می‌کنید:

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت شرکت در المپیاد فرش دستباف گلستان تا ۱۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت گلستان گفت: دانش آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم هنرستان‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای رشته فرش و نیز دانشجویان رشته‌های فرش دستباف می‌توانند تا با مراجعه به اداره کل و یا تماس با ۰۹۱۱۲۷۰۵۲۴۷ برای شرکت در این المپیاد آمادگی خود را اعلام کنند.

درویشعلی حسن زاده گفت: مرحله استانی المپیاد دانش آموزی و دانشجویی فرش دستباف کشور ۱۷ اردیبهشت در چهار گرایش بافت، طراحی، مرمت و رنگرزی در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی افزود: ایجاد انگیزه، افزایش مهارت‌ها، شناسایی هنرجویان مستعد و ارزیابی توان علمی و عملی هنرجویان از جمله اهداف برگزاری این المپیاد است.

دیگر خبرها

  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان/ صعود دانش‌آموزان ایرانی مسجل شد
  • مهلت شرکت در المپیاد فرش دستباف گلستان تا ۱۵ اردیبهشت
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد