Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص تغذیه گفت: دریافت کافی آب برای عملکرد مناسب بدن لازم است و کم آبی باعث چاقی می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا هدایتی متخصص تغذیه با اشاره به اینکه نان‌های سفید یکی از عوامل‌ چاقی است، اظهار کرد: نان‌های سفید به علت فیبرکمی که دارند افراد را چاق می‌کند؛ جالب است بدانید افراد دارای اضافه وزنی که غلات کامل و سبو‌س‌دار را وارد برنامه غذایی خود می‌کنند، به علت دریافت فیبر بالا، بیشتر از افرادی که از نان‌های سفید استفاده می‌کنند، چاقی شکمی‌شان آب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص تغذیه با بیان اینکه آوردن قابلمه غذا بر سر میز غذا از عوامل موثر در چاقی است، بیان کرد: به جای اینکه قابلمه غذا را به سر میز بیاورید و غذای هر فرد را بکشید، قابلمه را در آشپزخانه گذاشته و همان جا غذا را کشیده و ظرف‌ها را سر میز بیاورید، آوردن قابلمه غذا بر سر میز، باعث افزایش ۳۵ درصدی مصرف غذا می‌شود، از طرفی وقتی کسی به غذایی بیشتر هم احتیاج داشته باشد، مجبور به بلند شدن از میز غذاست، که اغلب نتیجه‌ این موضوع منصرف شدن است.
 خوردن لقمه‌های بزرگ ممنوعهدایتی ادامه داد: افرادی که گاز‌های بزرگ به لقمه‌ می‌زنند، ۵۲ درصد بیشتر از افرادی که غذای خود را کوچک کوچک کرده و بیشتر می‌جوند، کالری دریافت می‌کنند؛ با کوچک کردن لقمه‌ رضایتی بیشتر از غذا خواهید برد و البته دور کمرتان نیز باریک‌تر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مصرف کم آب باعث افزایش چاقی می‌شود، گفت: دریافت کافی آب برای عملکرد مناسب بدن لازم است، با نوشیدن آب بیشتر شانس‌تان برای لاغر ماندن را افزایش دهید؛ افرادی که پیش از غذا ۲ لیوان آب می‌نوشند، ۳۰ درصد بیشتر وزن کم می‌کنند، برای گرفتن نتیجه بیشتر می‌توانید یخ را نیز وارد لیوان آب خود کنید.
داشتن دوستانی چاق؛ عامل چاقیاین متخصص تغذیه بیان کرد: زمانی که یکی از دوستان شما چاق می‌شود، به دلیل تعاملات اجتماعی چاق‌کننده‌ای که ممکن است در معرض آن قرار گیرید، شانس چاق شدن‌ شما ۵۷ درصد بیشتر می‌شود، به جای ترک کردن دوستی که چند کیلویی اضافه وزن پیدا کرده است، جایگزینی غذا‌های پرکالری که شاید به شما تحمیل شود، و فعالیت‌های سالمی که می‌توانید با هم انجام دهید را پیشنهاد کنید.
هدایتی با تاکید بر اینکه غذا خوردن دیرهنگام از عوامل اصلی چاقی است، گفت: زمانی که خواب هستید، بدن بهترین زمان را برای سوزاندن چربی پیدا می‌کند اما وقتی که شام مفصلی به فاصله کوتاهی قبل از خوابتان خورده باشید، بدن به خاطر درگیر شدن در هضم و جذب شامتان، مجال سوزاندن چربی‌ها را پیدا نمی‌کند.
 از ترازو استفاده نکنیدوی افزود: دانستن وزن انگیزه‌تان برای اجرای اهداف کاهش وزن را تقویت می‌کند و مانع از کارشکنی در مسیر برنامه می‌شود؛  توصیه می‌شود هفته‌ای یک بار خود را وزن کنید، برای جلوگیری از اثر تغییرات طبیعی بدن بر وزنی که ترازو نشان می‌دهد، هر هفته در زمانی یکسان با پوشش بدنی ثابت پا روی ترازو بگذارید.
این متخصص تغذیه بیان کرد: امروزه بیشتر رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها به جای عرضه میوه تازه از آبمیوه‌ها، نوشابه‌ها و شربت‌های پر قند استفاده می‌کنند؛ یادتان باشد هر چقدر نوشیدنی شیرین‌تر باشد و مخلفاتی که دور و ور آن است بیشتر، برای دور کمرتان بدتر است.
وی یادآوری کرد: افرادی که در پاسخ به تنش‌ها و استرس‌های زندگی دست به غذا خوردن می‌برند و یا به اصطلاح احساسی غذا می‌خورند، سیزده بار بیشتر از افراد عادی، ریسک چاق شدن دارند بنابراین بهتر است به جای خوردن، به پیاده روی بروید، آدامس بجوید و یا یک لیوان آب تگری برای خنک کردن خود بنوشید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تغذیه نوشیدن آب لاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند

به گزارش تابناک، از و این، شاید آخرین و پرهزینه‌ترین راه است که حالا او را بعد از دریافت پیامک تبلیغاتی ویژه خدمات لاغری به یکی از کلینیک‌های زیباییِ شهر کشانده. فایلِ تصاویرِ تلفن همراهش را باز می‌کند و بعد از کمی اسکرول، تصویرِ یکی از سلبریتی‌های فضای مجازی را که در فیگوری نمایشی سعی در به رُخ کشیدنِ اندامِ ایده‌آل و جذاب خود دارد، انتخاب می‌کند تا به عنوان اندام دلخواه و مورد نظرش به پزشک متخصص لاغری، نشان دهد. پزشک متخصص هم که عادت دارد هر روز در چندین نوبت، چشم بدوزد به تصاویری چنین سورئال که اغلبشان حاصلِ ساعت‌ها حسرت‌کِشی و جستجوی اینترنتی‌اند، سری به نشانه تایید، تکان می‌دهد و بعد، با آن لبخندِ پِت و پَهنِ اطمینان‌بخش که از ابتدای جلسه مشاوره لاغری به کمک انواع و اقسام دستگاه‌های پیشرفته و مدرن، کنج لبش جای داده، دختر جوان و دیگر مراجعه‌کنندگانِ کلینیک را در موقعیتِ قریب‌الوقوع بودنِ آرزویشان یعنی خلاص شدن از شرِ تک‌تکِ سلول‌های انباشته و متراکمِ چربی‌ قرار می‌دهد.

وقتی، چاقی بیماری نیست و لاغری، زیبایی!
زمان زیادی از روزگاری که چاقی، نوعی بیماری محسوب می‌شد، گذشته است. این روزها چاقی و اعدادِ صعودیِ توده‌های بدنی افراد، بیش از آنکه زنگ‌ هشدارهای پزشکی و درمانی را به صدا درآورند بر طبلِ تناسب اندامی که معیارهایش را مُد و زیبایی تعیین می‌کند، می‌کوبند. این تغییر محسوس را می‌توان از محتوای تبلیغاتی کلینیک‌هایی که کسب و کارشان کاهیدن اوزان از بعضی از قسمت‌های اندام و افزودنِ اوزانی اغراق‌آمیز به قسمت‌های دیگر است، دریافت. محتواهایی که کلیدواژه بسیاری‌شان، لاغری تضمینی و بدون بازگشت، جلسه‌ای ۳ تا ۵ کیلوگرم و البته اسامیِ انواع دستگاه‌های لیزر با اشعه و طول موج‌های متفاوت، است. به انضمام تصاویری اقناع‌کننده از قبل و بعد دفع چربی‌های اضافه بدن در اثر انبساط، انقباض و یا ارتعاشی که دستگاه‌های موضعی لاغری ایجاد می‌کنند.

سوزن‌های که نخ می‌شوند برای اندام‌هایی زیبا!
«هر جلسه در کمتر از نیم ساعت بیش از ۶۰ درصد چربی‌های قسمت مورد نظر بدن‌تان ذوب می‌شود که آن مقدار چربی را طی یک هفته از طریق ادرار دفع خواهید کرد. خدمات دستگاه ۲۰۲۴ فلان برند هر جلسه ۳ میلیون تومان و لاغری با دستگاه ۲۰۲۳ بهمان برند هم از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.» این را خیلی تند و سریع اپراتور یکی از کلینیک‌های زیبایی که آگهی‌های تبلیغاتی‌شان همه جا دیده می‌شود، می‌گوید و ادامه می‌دهد: «وقت مشاوره حضوری برایتان ثبت کنم؟» متوجه تعللِ مشتری برای تصمیم‌گیری که می‌شود، دوباره پُر چانه می‌شود: «اگر به اثربخشی دستگاه‌های لیزر لاغری شک کردید چرا متد کاشت نخ لاغری (کاشت نخ کرومیک به وسیله سوزن) را امتحان نمی‌کنید! با اینکه هزینه‌اش کمتر است ولی مانند همان دستگاه‌ها که الان در همه کشورها مورد استفاده هنرپیشه‌های معروف و خوش استایل هستند، هر جلسه ۳ تا ۵ کیلوگرم از وزن‌تان را کم می‌کند؛ کاهش وزن، آن هم درست در نواحی که کمترین احتمال برای چربی‌سوزی و بیشترین ضخامتِ چربی را دارند.»

معجزه دستگاه‌های لاغری با ورزش
در جزییات آگهی‌ تبلیغاتی کلینیک‌ زیبایی دیگری، دقیق می‌شویم که در توصیف خدماتشان به واقعیت نزدیک‌تر هستند: «با جدیدترین دستگاه لیزر لاغر شو و با ورزش و سبک غذایی سالم، لاغر بمان»، «حتی آن بازیگر مشهور که فالوئرش هستی هم بعد از تجربه لاغری موضعی با دستگاهی که تبلیغش را انجام می‌دهد، هر روز ورزش می‌کند!» و یا «با کارکرد دستگاه‌های لاغری آشنا شو تا بدانی کدام دستگاه لیزر مناسب از بین بردن غبغب و کدام سایز شکمت را پایین می‌آورد». به نظر می‌رسد این یکی از چند دلیلِ شلوغیِ کلینیکِ زیبایی واقع‌گرا(!) باشد. دلیل دیگرش هم می‌تواند همانی باشد که «سارا» (مشتری ثابت کلینیک) اشاره می‌کند: «صفحه مجازی‌شان به صورت برخط فعال است و افرادی مثل من هر لحظه با تماشای به روزترین کلیپ‌ها از آخرین خدمات لیزردرمانی ویژه لاغری، پاسخ سوالاتشان را می‌گیرند.» در برابرِ عوارضِ استفاده از خدمات لاغری و یا بی‌اثر بودن آنها هم این طور واکنش نشان می‌دهد: «شما برای درمان هر بیماری هم که از دارو و شیوه‌های مرسوم آن، استفاده کنی در نهایت از یکسری عوارض جانبی رنج خواهید برد؛ پس این عارضه‌های ضعیف تا شدید فقط مختص درمان چاقی نیست. بی‌اثر بودن دستگاه‌های لاغری!؟ بعید می‌دانم. به هر حال زیبایی اندام، قیمتی دارد که باید پرداخت؛ قیمتش هم مداومت و هزینه کردن است.»

 منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • (ویدئو) راهکار‌های ساده برای افزایش احتمال باروری
  • ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)