Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سرگی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و هیات همراه عصر امروز شنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۷ در مقر وزارت امور خارجه در تهران با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار و گفتگوی سه ساعته که با ضیافت میزبان به افتخار هیات روس پایان یافت، آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و موانع فراروی تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور از جمله در زمینه نهایی سازی فهرست نمایندگان جامعه مدنی در این کمیته، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این گفتگوها درباره دستور کار و پیش نویس بیانیه پایانی نشست آتی سران آستانه در سوچی (۲۵ بهمن ۱۳۹۷| ۱۴ فوریه ۲۰۱۹) نیز تبادل نظر کردند.

جابری انصاری و ورشنین همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و روند اجرای توافقات استکهلم و موانع فراروی آن گفتگو و رایزنی کردند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در سخنانی درباره تنش‌ها در خاورمیانه گفت: پکن امیدوار است که ایالات متحده «خود برتر بینی را کنار بگذارد» و به درخواست‌های جامعه جهانی توجه کند.

روز گذشته نیز وزیر خارجه چین در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اندونزیایی خود در جاکارتا خواستار توقف جنگ و برقراری آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شده بود. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در این نشست خواستار اجرای قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل شد و از آمریکا به دلیل پیشنهاد غیرالزام آور بودن این قطعنامه انتقاد کرد. وزیر خارجه چین دراین‌باره گفت: «از نظر ایالات متحده به نظر می‌رسد قوانین بین‌المللی ابزاری است که می‌تواند هر زمان مفید باشد و در صورت عدم تمایل به استفاده از آن کنار گذاشته شود.»

رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز گفت که امیدوار است چین از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش استفاده کند.

ماه گذشته نیز هیأتی چینی به ریاست «وانگ کجیان»، مدیرکل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرده بود.

اسماعیل هنیه در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود، تأمین نیازهای ضروری در مراکز اسکان آوارگان، بازسازی غزه و تحقق اهداف و خواسته‌های سیاسی ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

وی همچنین روابط مستحکم ملت‌های فلسطین و چین را مایه افتخار دانست و از نقش چین در حمایت از فلسطین در شورای امنیت و سازمان ملل و دیوان دادگستری بین‌المللی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، سفیر چین در دوحه نیز که در این دیدار حاضر بود، بر ضرورت توقف جنگ و کشتار فلسطینیان و تأمین نیازهای انسانی آنان تاکید کرد و گفت حماس بخشی از بافت و ساختار ملی فلسطین است و چین بر روابط با آن مصمم است.

کد خبر 6082228

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس