Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@09:54:25 GMT

تبدیل وضعیت برخی بازنشستگان در دستگاه‌های اداری

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۴۵۸۶

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی از بازنشستگان دستگاه‌های اداری، وضعیت قرارداد خود را تغییر دادند.

به گزارش مهر، ناصر سراج در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانو منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، اظهار داشت: ما قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اجرا کردیم و تقریبا تا جایی که بنده می‌دانم، بازنشسته‌ای که با شرایط قید شده در قانون سر کار باشد، سراغ نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر جا بازنشسته مشمولی وجود داشته، اقدام کردیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از رسانه‌ها خواست اگر کسی از مسئولان دولتی که مشمول این قانون می‌شود و هنوز مشغول به کار است را به سازمان بازرسی معرفی کنند.

سراج در رابطه با برخی از بازنشستگان، گفت:ممکن است برخی بگویند فلان فرد مشمول هنوز مشغول به کار است، در رابطه با این دسته از افراد باید گفت اینها کسانی هستند که وضعیت قرارداد خود را به قرارداد ۶۰ ساعتی تبدیل کردند با این حال بازنشسته بدون مجوز ما سراغ نداریم اما اگر کسی می داند اطلاع بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سه شنبه ششم شهریورماه بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کردند، قانونی که پس از طی روند قانونی نهایتا ۲۱ شهریور از سوی شورای نگهبان هم تایید شد. سه روز بعد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی (۲۴ شهریور ۹۷) در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری، اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد و رئیس جمهوری هم در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه ۲۷ شهریور این قانون را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی اگر چه قانون خوبی است اما از همان ابتدای مطرح شدن، ابهاماتی را به همراه داشت، یکی از این ابهامات و اختلافاتی که به وجود آمد، زمان اجرای این قانون بود که در نهایت قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به این ابهامات پاسخ داد و گفت: ۳۱ شهریور این قانون در روزنامه رسمی درج شده و طبق قانون ۱۵ روز بعد یعنی ۱۵ مهر قابلیت اجرا دارد. اما این قانون یک فرجه دو ماهه را تعیین کرده است که با این احتساب ۱۵ آذر قابل اجرا خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بازنشستگان تبدیل وضعیت دستگاه های اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس

حیدر محمدی، درباره وضعیت ذخایر سرم در کشور گفت: میزان ذخایر سرم در کشور بسیار خوب است به نحوی که حداقل ۳ ماه موجودی پایدار داریم. امیدواریم که بتوانیم میزان ذخایر سرم را افزایش دهیم؛ اگر میزان ذخایر سرم به میزان ۴ تا ۶ ماه برسد، واردات سرم متوقف می‌شود.

وی گفت: سیاست سازمان غذا و دارو در حوزه سرم، سیاست ذخیره استراتژیک است.

وی درباره تولید واکسن روتاویروس در کشور نیز اظهار کرد: یکی از تولیدکننده‌های واکسن توانسته است مراحل تولید اولیه واکسن روتاویروس را سپری کند و در حال انجام مطالعات بالینی است. اگر این شرکت بتواند مطالعات بالینی را با موفقیت سپری کند به عنوان نخستین تولیدکننده واکسن روتاویروس معرفی می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یک شرکت دیگر نیز در زمینه تولید واکسن روتاویروس فعالیت می‌کند، افزود: یک شرکت دیگر نیز در حوزه تولید واکسن روتاویروس وارد شده و در حال تولید این واکسن است. اگر تولید واکسن روتاویروس با موفقیت انجام شود، واکسیناسیون را به تولید داخلی معطوف می‌کنیم.

محمدی درباره وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور نیز گفت: وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور خوب است. میزان ذخایر فاکتور در کشور به نحوی است که تا پایان سال پاسخگوی نیاز بیماران است. قسمت نوترکیب داروی فاکتور ۸ داخلی و بخش پلاسمایی این دارو از طریق واردات تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل دستگاه‌های ضروری نمی‌شود
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • اعلام زمان به کارگیری واگن های وارداتی مترو تهران
  • اتمام رفع تداخلات اراضی کشاورزی در شهریور امسال
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق