Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@03:38:15 GMT

حرکت ماشین رامسر در سراسر دنیا

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۴۷۰۷

حرکت ماشین رامسر در سراسر دنیا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، افخمی مجری طرح ماشین رامسر گفت:این ماشین با نماد‌ها و پرچم رامسر سفرش را بزودی از رامسر آغاز می‌کند و پس از گردش در ترکیه و جنوب اروپا به دفتر نمایندگی کنوانسیون تالاب‌ها در ژنو خواهد رفت.

افخمی گفت:: این ماشین پس از گردش در شمال دریای خزر به سمت کره جنوبی و مقر اصلی این کنوانسیون جهانی خواه رفت تا نام رامسر را در سراسر دنیا به اهتزاز در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این ماشین ۳ سرنشین شامل یک فیلمبردار و دو محقق به همراه دارد تا حرکتی جهانی برای نام رامسر و کنوانسیون رامسر باشد.

ابراهیمی مدیرکل محیط زیست استان مازندران نیز در همایش ۴۸ مین سالروز کنوانسیون جهانی تالاب‌ها با بیان اینکه برای برگزاری برنامه جهانی پنجاه سالگی باید از همین حالا برنامه ریزی شود، گفت:رامسر اولین زادگاه کنوانسیون تالاب‌ها است که در سال اول ۱۸ کشور وحالا ۱۶۹ کشور با ۲۲۹۰ تالاب در دنیا عضو این معاهده هستند.

آزاد فرماندار رامسر نیز با انتقاد از ارتباط کم مرکز منطقه‌ای کنوانسیون تالاب‌ها با سمن‌ها گفت:: کنوانسیون جهانی تالاب‌ها فقط مختص رامسر نیست بلکه یک ظرفیت برای کشور محسوب می‌شود و باید نگاهی ملی و بین المللی به این معاهده داشت.

وی بر لزوم احیا تالاب‌ها و ایجاد تالاب‌های مصنوعی در نقاط مختلف کشور تاکید کرد و گفت:: ایجاد تالابی مصنوعی در مرکز این کنوانسیون بین الملی شهرستان رامسر ضروری است.

انتهای پیام/ک


معرفی رامسر برای همه جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد

 داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در مراسمی با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اسناد مالکیت ۵ تالاب شادگان، هورالعظیم، شیمبار، میانگران و بندون به مساحت ۳۸۶ هزار هکتار صادر شد.

او می‌گوید: صدور اسناد برای این تالاب‌ها از تجاوز به عرصه‌های ملی و انفال از حریم این منابع ملی و همچنین تغییر در اکوسیستم تالاب‌ها، با حد نگاری جلوگیری خواهد شد.

میرشکار ادامه داد: در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی و انفال الهی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، سند مالکیت این تالاب‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: با تلاش و همکاری مجموعه دادگستری خوزستان، تعیین حد و مرز اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور سند مالکیت در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان خوزستان به جدیت دنبال و با تلاش شبانه روزی اداره‌کل ثبت اسناد و مالکیت استان تاکنون برای تالاب‌های شادگان، هورالعظیم، بندون، میانگران و شیمبار حد نگاری شده و سند تفکیکی آنان صادر شده است.

 اسناد مالکیت حدنگاری پنج تالاب استان خوزستان از جمله تالاب بین المللی «شادگان» و تالاب «هور العظیم»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور» و بزرگترین موقوفه کشور با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان خوزستان تحویل داده شد.

اسناد مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان»، «هورالعظیم»، «بندون»، «میانگران» و «شیمبار»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور»، ۲۷۹ سند مربوط به شهرک‌های صنعتی، ۲۹۵ سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از ۷۰ سال و سند بزرگترین موقوفه کشور، دوشنبه شب (۳ اردیبهشت‌ماه) در مراسمی با حضور دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اهواز، به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

اسناد مالکیت در این مراسم سند مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر ۶۲ پلاک ثبتی در و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری در فرآیندی پیچیده و با حمایت رئیس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت استان خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب‌های «بندون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت ۵ تالاب بالغ بر۳۸۶ هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری هستند، تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • گزارش تصویری | دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند
  • دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • اعزام ۸۰۵ نفر از قزوین به حج عمره