Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی ضمن هشدار در مورد وقوع سونامی سکته مغزی در ایران به دلیل افزایش سالمندی در کشور طی سال‌های آینده گفت: فشارخون، دیابت، استعمال دخانیات، مصرف الکل و چاقی از فاکتور‌های خطر قابل تغییر در بروز سکته مغزی است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید حسین آقامیری در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره سکته مغزی با اشاره به اینکه توسعه بیمارستان‌های ویژه سکته مغزی در سراسر کشور جهت ارائه خدمات بهتر و جامع به بیماران دچار این مشکل امری ضروری است، گفت: آمار دقیقی در مورد سکته‌های مغزی نداریم، ولی بر اساس برخی از بررسی‌ها سالانه ۷۰ تا ۱۰۰ هزار مورد جدید سکته مغزی رخ می‌دهد که به عبارتی هر ۵ دقیقه یک مورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص مغز و اعصاب گفت: جمعیت ایران رو به سالمندی است و از آنجایی که سن یک عامل خطر غیرقابل تغییر در سکته مغزی است می‌توان گفت: در آینده به سمت سونامی سکته مغزی پیش می‌رویم.
وی بیان داشت: فشارخون، دیابت، استعمال سیگار و الکل، چاقی از فاکتور‌های خطر قابل تغییر در بروز سکته مغزی است و باید اقدامات پیشگیرانه و هشدار‌های لازم در این زمینه به مردم ارائه شود.
این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه زیرساخت‌های درمان را برای سکته مغزی به طور کامل در کشور نداریم، گفت: اولین عامل ناتوانی در کشور سکته مغزی و دومین عامل مرگ بعد از بیماری‌های قلبی عروقی نیز سکته مغزی است. بنابر این توجه به پیشگیری و درمان به موقع این بیماری امر حائز اهمیت است.
گفتنی است؛ یازدهمین کنگره سکته مغزی ایران اول تا سوم اسفند ماه سال جاری در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جنب هتل ارم تهران در بزرگراه حقانی برگزار می‌شود و اساتید و صاحبنظران برجسته در این کنگره حضور و جدیدترین دستاورد‌های در زمینه سکته مغزی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.irstroke.com  مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سکته مغزی سونامی سکته بیماری قلبی و عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور

به گزارش تابناک، ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد مستعد وقوع سیلاب خواهند بود که عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود؛ البته جزایر هرمزگان نیز در کانون‌های بارشی قرار دارند.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود ملاحظات زیر توسط دستگاه‌های ذیربط و مردم عزیز مورد توجه قرار گیرد: 

خودداری از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها  عدم حضور مسافران و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی  عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی  آمادگی حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی، رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به‌ویژه در مراکز جمعیتی تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب   توقف هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های مستعد سیلاب

دیگر خبرها

  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • هشدار وقوع سیلاب در ۴ استان کشور
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • تغییرات آب و هوایی باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی می‌شود
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ های سکته ای شود
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته شود