Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@06:58:05 GMT

تولید ۹۹۰ مگاوات برق کشور در نیروگاه گازی خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۵۰۴۷

تولید ۹۹۰ مگاوات برق کشور در نیروگاه گازی خلیج فارس

‌سالانه ۹۹۰ مگاوات برق کشور و یک سوم برق هرمزگان از نیروگاه گازی خلیج فارس تأمین می‌شود.

‌‌به گزارش ایسنا، سرپرست نیروگاه گازی خلیج فارس در این خصوص گفت: سوخت این نیروگاه گاز و گازوئیل است، اما گاز به عنوان سوخت اصلی این نیروگاه به کار می‌رود.

محمد مهنی نژاد افزود: این نیروگاه برای رعایت استاندارد‌های زیست محیطی از سوی سازمان محیط زیست کشور، در سال‌های ۸۷، ۸۶ و ۹۲ به عنوان صنعت سبز معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: گاز مورد نیاز نیروگاه با خط لوله ۱۶ اینچی از پالایشگاه گاز سرخون تأمین و برای هر واحد، ۴۵۰۰ متر مکعب در ساعت گاز مصرف می‌شود.

سرپرست نیروگاه گازی خلیج فارس با بیان اینکه نیروگاه گازی خلیج فارس ۶ واحد توربین گازی دارد، تصریح کرد: اتصال به شبکه سراسری از مهم‌ترین قابلیت‌های نیروگاه گازی خلیج فارس است.

مهنی نژاد با اشاره به اینکه همه قطعات مسیر داغ واحد بهره برداری به دست مهندسان ایرانی طراحی و ساخت شده است، اضافه کرد: اکنون بیش از ۳۰۰ نیروی بومی و متخصص در این نیروگاه مشغول به کارند.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید برق نیروگاه گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرشید کاکاوند، سرپرست معاونت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی در این خصوص اظهار کرد: واحد شماره دو گازی این نیروگاه که به منظور تعمیرات اساسی و RI کمپرسور از مدار تولید برق خارج شده بود، با پایان این فعالیت، دوباره به شبکه سراسری تولید برق پیوست.

کاکاوند افزود: تلاش کارکنان متخصص نیروگاه شهید رجایی برآن است تا با انجام به موقع تعمیرات و آماده سازی واحدهای سیزده گانه، این نیروگاه بتواند به تعهدات خود در تولید برق به ویژه در پیک تابستان عمل کنند.

سرپرست معاونت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی با اشاره به فعالیت های این دوره از تعمیرات واحد شماره ۲ گازی بیان داشت: دمونتاژ لاینرها و فلو اسلیوها، دمونتاژ تجهیزات محفظه ی احتراق، دمونتاژ ترانزیشن پیس ها، دمونتاژ پوسته توربین،کمپرسور و روتور توربین و کمپرسور، نازل ها و پره های توربین، اندازه گیری، تست و بازدید تجهیزات توربین و کمپرسور، همچنین تعویض پره های کمپرسور با پره های ساخت داخل، انجام تست NDTبر روی پره های ژنراتور و انجام تست های غیرمخربNDT ،بازدید از لوله های بویلر و تمیزکاری و شستشوی آنها، عایقکاری نقاط دارای ضعف عایقی ، بازید از اگزوزها و ترمیم عایق های آنها و... ، از جمله اقداماتی است که در این دوره از تعمیرات از سوی متخصصان تعمیرات مکانیک عملیاتی شده است.

وی در خصوص فعالیت های متخصصان تعمیرات الکتریک نیز تصریح کرد: تعمیرات اساسی الکتروفن و پمپ های ۴۰۰ولت، الکتروموتور ۶/۶ کیلو ولت،تعمیرات اساسی استارتر هایMCC، بریکرهای ۴۰۰ ولت و ۶/۶ کیلو ولت و آزمایش حفاظت های آنها، انجام انواع تست های روتور و استاتور ژنراتور، انجام آزمایش های الکتریکی ترانس های اصلی، کمکی و استیشن و...،بازدید و سرویس تپ چنچر ترانس اصلی، از فعالیت های این دوره از تعمیرات است که از سوی متخصصان تعمیرات الکتریک این نیروگاه به انجام رسیده است.

سرپرست معاونت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی در ادامه نیز بیان کرد: تعمیرات اساسی سیستم کنترل اسپیدترونیک شامل نرم افزار و سخت افزار، تنظیم وکالیبراسیون نشاندهنده ها، تست و کالیبراسیون پرشر سوئیچ ها، لیمیت سوئیچها و بازدید و تنظیم لیمیت سوئیچ های والوهای موتوری و...، نیز از فعالیت هایی است که از سوی متخصصان تعمیرات ابزاردقیق انجام شده است.

گفتنی است نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین دارای ۳ بلوک است که هر یک، از ۲ واحد گازی و یک واحد بخاری تشکیل شده است و در مجموع، ظرفیت نامی هر بلوک، ۳۴۰ مگاوات است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895512

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
  • بازگشت واحد۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید 
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید