Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: در اثر سیلاب اخیر خوزستان بیش از ۷ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان وارد شد.

عادل حرباوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیلاب اخیر استان اظهار کرد: بارش رحمت الهی طی روزهای اخیر بسیار مطلوب بوده و طی ۱۰ سال گذشته و با گذشت یک دهه خشکسالی باعث افزایش ذخیره آب پشت سدها و در نهایت منجر به کامل شدن ظرفیت ذخیره آب در سدهای دز و کرخه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارش‌های الهی تا آن اندازه بود که احتمال وقوع سیل در رودخانه‌ها افزایش یابد و بر این اساس با استفاده از تجارب گذشته تمهیدات و تدابیر لازم برای وارد شدن کمترین خسارات به بخش‌های مختلف اندیشیده شد.

حرباوی تصریح کرد: ذخیره سازی آب شرب توسط اهالی روستایی با اطلاع رسانی قبلی، حفظ آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران و مشکل توسط مدیران و کارکنان مجموعه آبفا روستایی، برقراری کشیک و آماده سازی و تجهیز اکیپ‌های تعمیرات و نگهداری در سطح استان خوزستان، استقرار ۶۰ دستگاه تانکر سیار، سرویس و آماده سازی دیزل ژنراتورها و بازدید میدانی از مناطق در معرض سیل از جمله اقداماتی بود که قبل از وقوع سیل توسط شرکت آبفار خوزستان صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع این سیلاب تعداد ۲۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر با مشکل بی آبی مواجه شدند و تعدادی از روستاها نیز در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

حرباوی با اشاره به اقدامات مجموعه آبفاروستایی خوزستان اظهار کرد: این شرکت با اعزام اکیپ‌های تعمیرات و با خرید و نصب تجهیزات و الکتروپمپ و لوله گذاری مسیرهایی که سیل به تأسیسات آبرسانی آنها خسارت وارد کرد باعث شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأسیسات وارد مدار شده و در حال حاضر همه تأسیسات و تصفیه خانه‌ها در مدار آبرسانی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به سیلابی بودن رودخانه‌ها و افزایش بیش از حد کدورت آب، آبرسانی به روستاها از طریق ۶۰ دستگاه تانکر انجام می‌شود که علاوه بر آن تعداد ۴۰ هزار آب معدنی یک و نیم لیتری نیز میان اهالی روستایی توزیع خواهد شد.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به اینکه برای آبرسانی به روستاها هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: در اثر سیلاب اخیر میزان خسارت وارد شده به تجهیزات، خطوط انتقال، ابنیه ساختمانی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۷ میلیارد تومان برآورد شده که مراتب در قالب گزارشی به مدیریت بحران استانداری خوزستان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور منعکس شده است.

حرباوی گفت: در حال حاضر آبرسانی بصورت موقت و از طریق تانکر سیار و توزیع آب معدنی انجام می‌شود و با رفع نواقص و خسارات وارد شده، تأسیسات آبرسانی به روال سابق باز خواهند گشت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها و تدابیر لازم جهت پیشگیری از هرگونه رخداد و بحران در مجموعه آبفا روستایی اندیشیده شده و در زمان لازم با استفاده از تجربیات و با همت نیروهای این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاسیسات آبرسانی سیل منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش آژانس از میزان آسیب وارد شده به تأسیسات ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896966

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • گزارش آژانس از میزان آسیب وارد شده به تأسیسات ایران
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر