Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@07:35:09 GMT

نهی تملق در کلام

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۶۱۸۸

نهی تملق در کلام

صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم بوده که دارای محورهای سیاسی، فکری، اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود.

«من خوف این را دارم كه مطالبی كه آقای حجازی فرمودند درباره من، باورم بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من خوف این را دارم كه با این فرمایشات ایشان و امثال ایشان برای من یك غرور و انحطاطی پیش بیاید. من به خدای تبارك و تعالی پناه می‌برم از غرور. من اگر خودم رابرای خودم نسبت به سایر انسان‌ها یك مرتبتی قائل باشم، این انحطاط فكری است و انحطاط روحی. من در عین حال كه از آقای حجازی تقدیر می‌كنم كه ناطق برومندی است و متعهد، لكن گله می‌كنم كه در حضور من مسائلی كه ممكن است من باورم بیاید فرمودند».
منبع: صحیفه امام جلد 12 صفحه 343
سخنرانی امام خمینی در 14 آبان 1359
[یكی از حضار: ما همه سرباز توایم خمینی، گوش به فرمان توایم خمینی]
«ما همه سرباز خدا هستیم ان شاءالله. نه تو سرباز منی، نه من سرباز تو. همه ما با هم قیام كردیم كه اسلام را در اینجا زنده كنیم و انشاءالله، به سایر جاها هم صادر كنیم. ما همه برادر با هم هستیم، دوست باهم هستیم».
منبع: صحیفه امام جلد 13 صفحه 335
بسم الله الرحمن الرحیم
با تشكر وافر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، چون گفتار آقایان پخش می‌شود و ممكن است سوء تفاهمی بین مردم حاصل شود، لازم است عرض كنم آیات و روایاتی وارد شده است كه مخصوص به معصومین - علیهم السلام - است، و فقها و علمای بزرگ اسلام هم در آنها شركت ندارند، تا چه رسد به مثل اینجانب. هر چند فقهای جامع الشرایط از طرف معصومین نیابت در تمام امور شرعی و سیاسی و اجتماعی دارند و تولی امور در غیبت كبرا موكول به آنان است، لكن این امر غیر ولایت كبرا است كه مخصوص به معصوم است. تقاضای اینجانب آن است كه در صحبت‌هایی كه می‌شود و پخش میگردد ابهامی نباشد، و مرزها از هم جدا باشد».
منبع: صحیفه امام جلد 19 صفحه 403
«من قبلاً از آقای مشكینی گله كنم: ما آن قدری كه گرفتار به نفس خودمان هستیم كافی است، دیگر مسائلی نفرمایید كه انباشته بشود در نفوس ما و ما را به عقب برگرداند. شما دعا كنید كه آدم بشویم، دعا كنید كه حتی به همین ظواهر اسلام عمل بكنیم. ما كه دستمان به آن بواطن نمی‎رسد، لااقل به این ظواهر عمل بكنیم».
منبع: صحیفه امام جلد 20 صفحه 395

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رسمی مشمولین خدمت سرباز در سامانه مشوق‌ها از ۱۵ اردیبشهت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد جواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: فرهنگ‌سازی ترویج و تبلیغ فرهنگ مهارتی از برنامه‌های مهم ما در ۱۴۰۲ بود که توانستیم موفقیت نسبی کسب کنیم البته که با شرایط مطلوب فاصله داریم و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ فرهنگ مهارت آموزی را در نیروهای مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

سردار زاده کمند گفت: در سال ۱۴۰۲ سازمان‌های نیروهای مسلح تمام ظرفیت‌های خودشان را برای مهارت آموزی پای کار آوردند.

وی گفت: ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند، در حوزه هنر ۲۱ هزار و ۲۵ نفر، ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر، فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

وی از استانداردهای سازی محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲ هزار ۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیروهای مسلح ایجاد کردیم که به مهارت آموزی نیروهای وظیفه کمک می‌کند.

سردار زاده کمند بیان داشت: ۲ هزار میلیاردتومان در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتعال پیش بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار نفر در سیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی ماه آغاز شد و ۳۵ درصد موفق به دریافت پرداخت تسهیلات شدند.

وی در خصوص استفاده از مشوق‌های مشمولین خدمت سربازی گفت: مشمولین باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد و ۹ مشوق پیش بینی کردیم که شامل؛ استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، تعویق اعزام تا ۶ ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به کار گیری سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است.

وی گفت: مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که در دوره مهارت گذرانده گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

سردار زاده کمند گفت: سامانه مشوق‌ها تولید و در حال تست است و ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و باید ۲ ماه پیش از شروع خدمت ثبت نام انجام دهند.

کد خبر 6077381

دیگر خبرها

  • ترتیل صفحه 233 کلام الله مجید+ صوت
  • کمک ۲ میلیارد ریالی خیران نیک‌اندیش در جشن گلریزان سرباز
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • ترتیل صفحه 232 کلام الله مجید+ صوت
  • گنجینه حکمت‌ و نیایش‌
  • حس آرامش و امنیت با آیه‌های قرآنی
  • نیمکت‌نشینی عجیب سرباز پرسپولیسی‌ها
  • ثبت نام رسمی مشمولین خدمت سرباز در سامانه مشوق‌ها از ۱۵ اردیبشهت
  • ترتیل صفحه 231 کلام الله مجید+ صوت
  • وحدت در کلام و رفتار مسئولان، رمز حل مشکلات استان است