Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت تخم‌مرغ و قیمت این محصول در بازار اظهار کرد: میانگین قیمت تخم‌مرغ در کشور هر کیلو 6500 تا 6600 تومان است که نسبت به دوماه قبل حدود 2 هزار تومان کاهش داشته اما در این چند هفته قیمت آن ثابت مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر شانه تخم‌مرغ دو کیلوگرمی هم در عمده فروشی‌ها حدود 13 هزار تا 14 هزار تومان است که در خرده‌فروشی‌ها تا 15 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار در رابطه با میزان تولید تخم‌مرغ در کشور خاطرنشان کرد: میزان تولید تخم‌مرغ در کشور به نسبت ماه‌های قبل بسیار بهتر شده اما همچنان مشکل نهاد‌های دامی و انتقال این نهاده‌ها به مرغداری‌ها را داریم که قیمت آن هم بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: نهاده‌ها به دو دسته اسمی و رسمی تقسیم شده‌اند که نهاده اسمی ذرت 1250 تومان اعلام می‌شود اما تا حدود 1580 تومان و بیشتر هم خرید و فروش می‌شود و سویا 2200 اعلام می‌شود اما تا 3700 تومان هم در بازار فروخته شده است و هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد.

نبی‌پور عنوان کرد: جوجه‌ریزی در بین مرغداران بسیار کاهش پیدا کرده و قیمت آن هم بسیار کاهش یافته است. مرغی که بعد از 90 هفته باید به کشتارگاه فرستاده می‌شد بعد از 130 هفته هنوز در مرغداری است و تخم می‌گذارد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال صدقه از دولت نیستیم و تنها خواهان صادرات تخم مرغ از کشور هستیم تا این محصول بر روی دست مرغداران نماند. سازمان پشتیبانی امور دام با برخی مرغداران قرارداد بسته تا تخم مرغ را از آنها بخرد و با قیمت 13 هزار و 800 تومان در بازار بفروشد اما احتیاجی به این کار نیست و ما ظرفیت و میزان تولید بالایی داریم و به راحتی می‌توانیم بازار را اشباع کنیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار عنوان کرد: با شرایطی که سال قبل برای مرغداری‌ها پیش آمد و آنفولانزا تولید را با مشکل مواجه کرد، وزارت جهاد کشاورزی اجازه داد تا مرغ‌ها تا 130 هفته هم در مرغداری‌ها بمانند و بعضا تا 160 هفته هم مرغ را نگهداری کردیم امادر حال حاضر در مرغداری‌ها مرغ سه ساله هم داریم که دیگر توان تخم‌گذاری ندارد اما به خاطر ریسک جوجه‌ریزی هنوز به کشتارگاه فرستاده نشده است.

طبق گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی ایلنا، قیمت تخم‌مرغ در خرده فروشی‌ها، هر شانه تخم مرغ دو کیلویی 18 هزار و 500 تومان و قیمت خرید خرده‌فروشان هم هر شانه 17 هزار تومان است. قیمت هر دانه تخم‌مرغ هم 700 تومان اعلام شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران خرید و فروش دولت وزارت جهاد کشاورزی صادرات تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد محمداصغری صبح امروز با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در تویسرکان طی سال گذشته اظهار کرد: میزان جوجه ریزی در سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۴۲ قطعه بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۴۷ درصدی داشته به طوری که میزان جوجه‌ریزی سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار قطعه ثبت شده است افزود: این مهم بیانگر تعامل سازنده بین واحدهای تولیدی و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان یادآور شد: میزان گوشت مرغ تولیدی در شهرستان طی سال پیش بیش از ۸ هزار تن و در سال ۱۴۰۱، ۵ هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین و تولید مرغ گرم وجود ندارد خاطرنشان کرد: گوشت مرغ شهرستان با همکاری یکصد واحد مرغداری فعال تولید می‌شود.

محمداصغری تصریح کرد: وضعیت جوجه‌ریزی و تولید مرغ در سال جاری نیز از روند مطلوبی برخوردار است به طوری که در فروردین ماه ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شده است.

وی در پایان به اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ در تویسرکان اشاره کرد و گفت: این مهم در حال انجام و در مرحله نصب کارتخوان است به نحوی که از مرحله تولید تا توزیع به صورت هوشمند رصد می‌شود.

کد خبر 6081723

دیگر خبرها

  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج