Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر نصیری (مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۸۳۰ هزار پرونده در کل کشور در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده است، گفت: از ۸۳۰ هزار پرونده در سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران ۸۶ هزار پرونده در سه گروه ایثارگری در تهران تشکیل شده است و همچنین ۵۵ هزار جانباز و ۵۸۰۰ آزاده در تهران حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار شهید در تهران داریم، ادامه داد: از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمولان دریافت خدمات مستقیم و غیرمستقیم در کل کشور ۳۵۰ هزار نفر در تهران خدمات مستقیم و غیرمستقیم دریافت می کنند.

او ادامه داد: در استان تهران دو اداره کل برای ارائه خدمت شایسته به جامعه ایثارگر وجود دارد، اما اداره کل تهران بزرگ به اداره کل شهرستانهای استان تهران به عبارتی از مجموعه ایثارگران استان تهران ۷۳ درصد در ۱۳ بنیاد منطقه در تهران بزرگ پرونده دارند و در مجموع ۷۷ درصد ایثارگران در شهرستان‌های استان تهران دارای پرونده هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ یادآورشد: در اداره کل تهران بزرگ بالغ بر ۳۰ هزار مهمان هم از ایثارگران داریم که خدمت دریافت می کنند. همچنین ۴ مرکز آسایشگاهی در تهران بزرگ وجود دارد و از مجموع جامعه آماری که خدمت دریافت می کنند هزار و ۷۵۰ نفر جانباز ۷۰ درصد داریم که تعدادی از آنها در این مراکز آزمایشگاهی به طور مستمر خدمت دریافت می‌کنند. همچنین ۴ مرکز مشاوره موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی متناسب با سازمان در ادامه خدمت رسانی به جانبازان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به تبع سیاست های بنیاد همه استانها از سنوات گذشته بحث ایجاد مرکز فرهنگی ورزشی و توانبخشی را در دستور کار خود قرار داده‌اند گفت: از زمان حضور حجت‌الاسلام شهیدی در بنیاد شهید تأکید بر بهره‌برداری از این مراکز بیشتر شده است از همین رو در تهران بزرگ بزرگترین مرکز فرهنگی ورزشی در کل کشور را در منطقه زعفرانیه در زمینی به وسعت ۳۲ هزار متر مربع و در حال احداث و تکمیل داریم که ۸۶ درصد از این پروژه پیشرفت کرده است و تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه برای آن انجام شده است و برای تکمیل و تامین تجهیزات آن به ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار نیازمندیم که به رغم همه محدودیت‌های مالی که با آن مواجه هستیم این منابع از سایر منابع بنیاد تامین اعتبار شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با بیان اینکه مجتمع فرهنگی ورزشی توانبخشی ایثارگران در تهران بزرگ دارای ۴ فاز است گفت: ما در این مرکز فاز به فاز جلو می‌رویم و تاکنون فاز ورزشی آن به بهره برداری رسیده است. همچنین در این مجموعه فرهنگی سالن آمفی تئاتری منحصر به فرد با ظرفیتی بالغ بر ۴۵۰ نفر در ایجاد شده است که تا ۲۲ اسفند یعنی روز شهید افتتاح می‌شود همه اراده و تلاش ما این است که بتوانیم مجموعه فرهنگی ورزشی و توانبخشی که بزرگترین مجموعه را در کل کشور شامل می‌شود تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسانیم.

 نصیری ادامه داد: وجه تمایز این مرکز این است که این مرکز دارای ۱۲۰ سوییت اختصاصی برای ایثارگران است. بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتدا تا الان تاکنون جهت ارتقای خدمت تلاش کرده و در دهه چهارم انقلاب نسبت به دهه های گذشته با توجه به ارتقای خدمت چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی معتقدم ایثارگران مستحق کمک نیستند بلکه محق خدمتند بنابراین هرچه خدمت به این قشر از جامعه بکنیم و کرده باشیم در مقایسه با خدماتی که ایثارگران برای ما انجام داده اند ناچیز است.

وی در خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: در کل کشور بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی داریم بار مالی این قرارداد که بزرگترین قرارداد درمانی  در کل کشور و نه فقط در بنیاد شهید است بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و همه اراده و تاکید و تذکر مدیران ارشد در بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولویت قرار دادن درمان ایثارگران است بنابراین فکر نمی‌کنم در حوزه بنیاد شهید احدی از مدیران توجهی به درمان ایثارگران نداشته باشند. امروز جلسه ای با بیمه دی داشتیم و همکاران ما در معاونت بهداشت و درمان پیگیر کاهش مشکلات و بهبود وضعیت درمان ایثارگران هستند. همچنین بر اساس مصوبه هیات دولت بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در دستگاهها بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی ادامه داد: همچنین در تهران بزرگ بالغ بر ۵۷ هزار نفر مشمول بیمه همگانی داریم و همچنین افزون بر ۱۵۳ هزار نفر مشمول بیمه مکمل هستند در بحث مربوط به بیمه پایه سرانه ماهیانه ۴۸۰ هزار ریال یا ۴۸ هزار تومان پرداخت می شود و در بیمه مکمل سرانه پرداختی معادل ۱۴۵ هزار تومان در ماه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در خصوص بازنشستگی جامعه ایثارگران گفت: بازنشستگی یا پاداش خدمت امور ایثارگران شامل دو بخش است یک پاداش خدمت شهدا و دو پاداش پایان خدمت جانبازان است به تبع تاریخ وسنوات خدمتی که برای جانبازان متصور است تاکنون باب پرداخت پاداش های جانبازان باز نشده و به عبارتی آنها هنوز مشمول دریافت این پاداش نشده‌اند اما پاداش خدمت خانواده های شهدا در دوران مدیریت حاج آقا شهیدی اوقاتی را در کل کشور داشتیم و ایشان در مقاطع محتلف با بهره‌گیری از منابع دولتی و همچنین همه امکانات برون تشکیلاتی یعنی سایر منابع بنیاد و بعضا بهره‌گیری از مشارکت و استقراض بانکی دستور داده اند که همه پاداش خدمت مربوط به خانواده شهدا تا پایان سال ۹۴ تسویه کامل بشود معوقات سال ۹۵ در حال حاضر متناسب با اعتباراتی که دولت و سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده اند و متناسب با محرومیت استان ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: قریب به ۲۰ استان تاکنون پاداش خدمت سال ۹۵ را دریافت کردند همه این پرداخت ها که بر اساس قانون در نظر گرفته شده است قطعاً باید بر اساس قانون تامین اعتبار هم بشود اگر پرداخت این پاداش‌ها تخریب ایجاد شده است به دلیل وضعیت اقتصادی و اعتباری کشور است و امیدواریم با توجه به رویکرد مثبتی که دولت در بحث مربوط به ایثارگران دارند انشاالله بتوانیم در کوتاه ترین فرصت این معوقات را پرداخت کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ همچنین تصریح کرد: متناسب با اعتبار پرداخت معوقات خانواده شهدا نیز انجام شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران جامعه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر

 روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی در اتاق جلسات ادره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان با معتمدین معین ایثارگر این استان دیدار و گفتگو کرد. 

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان نقش معتمدین معین ایثارگر را در ایجاد ارتباط دو سویه، انعکاس مشکلات ایثارگران در تمام زمینه‌ها و تسریع در رفع آن بسیار مهم دانست.

  میرحسینی در ادامه افزود: معتمدین معین ایثارگر از بَتن جامعه ایثارگران و از معتمدین و نخبگان ایثارگر انتخاب و معرفی می‌شوند، تا در راستای ارتباط با خانواده معظم شهدا، ارائه خدمات به ایشان، ارائه مشاوره و انتقال مسایل این عزیزان، بنیاد شهید و امور ایثارگران را در خدمت‌رسانی، تکریم و تجلیل از خاندان شهدا و ایثارگران یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم