Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@22:04:55 GMT

شنود مکالمات کاربران اپل منتفی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۹۵۴۳

اپل با انتشار پیامی ضمن عذرخواهی از کاربران در خصوص شنود مکالمات آنها در سرویس فیس تایم نصب شده بر محصولاتش، اعلام کرده که این باگ برطرف شده است. ناطقان: هفته گذشته بود که اخبار و گزارش‌های متعددی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد باگ و آسیب پذیری جدیدی در پلتفرم تماس ویدئویی فیس تایم اپل وجود دارد که به افراد غریبه و هکرها این امکان را می‌دهد با برقراری یک تماس ویدئویی از طریق پلتفرم فیس تایم با مخاطب و کاربر موردنظر، حتی بدون اینکه وی جواب تلفن خود را بدهد و تماس برقرار شود، قادر خواهند بود صدای محیط پیرامون مخاطب موردنظر را از طریق میکروفون موجود در گوشی آیفون شنود کرده و از تمامی مکالمات خصوصی آنها به صورت مخفیانه آگاه و مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بلافاصله بعد از انتشار این خبر، یکی از سخنگویان اپل در این خصوص خطاب به کاربران و کارشناسان اعلام کرد که اپل از این موضوع آگاه است و کارشناسان مربوطه نیز درصدد هستند تا هرچه سریع‌تر باگ و مشکل مربوطه را برطرف کنند. ما قصد داریم که این مشکل امنیتی را از طریق یک به‌روزرسانی نرم افزاری که احتمالاً در هفته آینده منتشر می‌شود، در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، حالا به نظر می‌رسد که اپل با انتشار بیانیه و پیامی جدید، ضمن عرض پوزش از کاربران پلتفرم تماس ویدئویی فیس تایم، اعلام کرده است که نسخه به‌روزسانی و آپدیت جدیدی را در هفته جاری منتشر خواهد کرد تا کاربران بتوانند با خیال راحت و آسوده به تماس ویدئویی در این پلتفرم بپردازند و هیچ مشکل امنیتی نیز برای آنها بوجود نیاید.
انتظار می‌رود در هفته جاری کاربران بتوانند با دریافت جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس، این آسیب پذیری و ضعف امنیتی را رفع کرده و امنیت سایبری دستگاه خود را افزایش دهند.
منبع: ایسنا برچسب ها: شنود مکالمات ، کاربران اپل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شنود مکالمات کاربران اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ نخور!

خبرنگار بی‌بی‌سی ناپرهیزی کرده و گفته است؛ در همه دنیا حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند و آن را در مقابل عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل در حد صفر می‌دانند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: «محمد سعید یاز»‌، نماینده مجلس ترکیه در جلسه علنی دیروز گفت؛ ایران، آمریکا و اسرائیلی را موشک‌باران کرد که می‌گفتند هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل آنها بایستد.

گفتم: کارشناسان اسرائیلی در شبکه تلویزیونی این رژیم گفته‌اند؛ «‌یحیی سنوار» ما را مثل لیمو فشار داده و لِه کرده است.

گفت: روزنامه صهیونیستی «‌اسرائیل هیوم‌» هم نوشته است در مقابله با ایران باخته‌ایم و نتانیاهو بیش از ده بلای ویرانگر بر سرمان آوار کرده است.

گفتم: خبرنگار بی‌بی‌سی هم ناپرهیزی کرده و گفته است؛ در همه دنیا حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند و آن را در مقابل عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل در حد صفر می‌دانند.

گفت: «‌بن گویر» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در مصاحبه با خبرگزاری «‌راشا تودی‌» اعتراف کرده که در حمله ایران دو پایگاه مهم و استراتژیک ما به طور کامل از بین رفته است ولی نتانیاهو از ضربه‌های خیالی به ایران و حماس سخن می‌گوید!

گفتم: یارو خواب دید که در حال خوردن درازترین رشته ماکارونی دنیاست! وقتی از خواب پرید، متوجه شد که نصف کِش تنبانش را جویده و قورت داده است!

دیگر خبرها

  • مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • گفت و شنود/ بابا نداشت!
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • گفت و شنود/ بعدش چی؟!
  • فرار دقیقه۹۸ لورکوزن از اولین باخت فصل؛ ژابی‌تایم
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد
  • برنامه محبوب در ایران فیلتر شد!
  • گفت و شنود/ نخور!