Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اتحادیه اروپا قصد دارد تا مصرف ۹۰ درصد از میکروپلاستیک‌ها (ذرات ریز پلاستیک) را در جهان ممنوع کند. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، اتحادیه اروپا قصد دارد تا مصرف ۹۰ درصد از میکروپلاستیک‌ها (ذرات ریز پلاستیک) را در جهان ممنوع کند. شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده‌ها که از میکروبید‌ها (تکه‌های کوچک پلاستیک) در محصولات خود استفاده می‌کنند ممکن است با ممنوعیت کامل تولید کالا روبه رو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هدف اصلی اتحادیه اروپا برای مقابله با خطراتی است که سلامت محیط زیست، حیوانات و بشر را تهدید می‌کند.
به گفته کارشناسان میکروپلاستیک‌ها می‌توانند به راحتی وارد چرخه غذایی شوند. در حال حاضر طیف وسیعی از موجودات زنده از ذرات ریز پلاستیکی تغذیه می‌کنند که قادرند این ذرات شیمیایی سمی را به اکوسیستم دریا و سلامت بشر انتقال دهند.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، نکته قابل توجه آن است که در برخی از محصولات آرایشی مانند لایه بردار‌های پوست از ذرات ریز پلاستیک به کار برده می‌شود. این در حالی است که برخی از مصرف کنندگان این نوع از محصولات هیچ اطلاعی در مورد این موضوع ندارند.
مطالعات نشان می‌دهند در آب اقیانوس‌ها بیش از ۵۱ تریلیون ذرات ریز پلاستیک شناور است، این حجم گسترده از پلاستیک ۵۰۰ برابر ستار‌ها در کهکشان گزارش شده است.




انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلاستیک ممنوعیت اتحادیه اروپا مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش

عطسه، آبریزش بینی، آبریزش و خارش چشم‌ها و دیگر عوارض ناشی از آلرژی‌های بهار ممکن است این فصل را به کامتان تلخ کند و مانع از این شود که از سرسبزی و هوای مطبوع بهاری لذت کامل ببرید.

به گزارش خبرآنلاین، حساسیت به وضعیتی گفته می‌شود که سیستم ایمنی نسبت به یک ماده حساسیت‌زا یا «آلرژن» بیش از اندازه واکنش نشان دهد. در این شرایط بدن فرد دچار حساسیت فصلی به طور مداوم آنتی‌بادی‌هایی را تولید می‌کند که وارد سلول‌ها شده و باعث آزاد شدن هیستامین و سایر مواد شیمیایی می‌شوند. هیستامین موجب گشاد شدن رگ‌ها می‌شود و با ایجاد تورم در ناحیه بینی و چشم از وارد شدن آلرژی به بدن جلوگیری می‌کند.

اگر شما هم سابقه ابتلا به آلرژی‌های بهاری را دارید، برای تسکین حساسیت خود این ۵ روش را امتحان کنید:

۱. برای ساعات طولانی بیرون از منزل نمانید

بهار، فصل گرده‌افشانی گیاهان است و این ذرات دائماً در هوا آزاد هستند. هنگامی که در محیط باز هستید، با هر تنفس، بینی و ریه‌های خود را از این گرده‌ها پر می‌کنید؛ که همین مسئله می‌تواند باعث بروز یک واکنش آلرژیک شود. سعی کنید اگر کار ضروری ندارید، بیشتر در منزل بمانید یا حداقل ساعات بیرون ماندن از خانه را محدود کنید. ماندن در خانه روشی مؤثر برای پیشگیری از ایجاد حساسیت‌های بهاری است؛ به خصوص در روز‌های بادخیز و در ساعات اولیه صبح که میزان گرده‌های موجود در هوا در بالاترین سطح خود است.

بیرون از منزل از عینک استفاده کنید تا صدمات ناشی از این گرده‌ها را به حداقل برسانید. هم‌چنین استفاده از ماسک نیز به‌عنوان یک فیلتر مانع از ورود ذرات به دستگاه تنفسی شما می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند در بدو ورود به خانه، همیشه دوش بگیرید، موهایتان را کامل بشویید و لباس‌هایتان را عوض کنید تا ذرات و غبار نشسته بر تن خود را از بین ببرید.

۲. دارو‌های ضدحساسیت مصرف کنید

آنتی‌هیستامین‌ها دارو‌هایی هستند که می‌توانند علائم حساسیت فصلی را کاهش دهند. «لوراتادین»، «سیتیریزین» و «فکسوفنادین» نمونه‌هایی از دارو‌هایی هستند که می‌توانید بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید و با مصرف آن عطسه، خارش، آبریزش بینی و چشم را رفع کنید. هم‌چنین مصرف «سودافدرین» نیز گرفتگی بینی را کاهش می‌دهد.

در صورتی که مصرف دارو نتواند علائم آلرژی را تسکین دهد، پزشک ممکن است واکسن ضد آلرژی تجویز کند. این واکسن‌ها حاوی مقدار کمی گرده هستند و به بدن در ایجاد مقاومت در برابر آلرژن‌ها کمک می‌کنند.

۳. پیشگیری کنید

اگر سابقه طولانی در خصوص ابتلا به حساسیت‌های بهاری دارید، توصیه می‌شود حداقل یک هفته قبل از شروع فصل، پیش از اینکه چشم‌هایتان آبریزش پیدا کند و بی‌وقفه عطسه کنید، مصرف دارو را شروع کنید. به این ترتیب، اثر دارو در زمان عود حساسیت، در سیستم ایمنی بدن شما خواهد بود و به کاهش علائم کمک خواهد کرد.

۴. درمان‌های سنتی را دست‌کم نگیرید

درمان‌های طبیعی و سنتی به‌عنوان روش‌های ساده و در دسترس می‌توانند علائم آلرژیک را به حداقل برسانند. به طور مثال، نمک در طب سنتی به عنوان یک گندزدای قوی شناخته می‌شود. در صورت ابتلا به حساسیت فصلی، توصیه می‌شود روزانه دو مرتبه آب‌نمک رقیق قرقره کنید؛ تا گرد و غبار و ذرات حساسیت‌زا از دهان خارج شوند.

هم‌چنین برخی از دارو‌های گیاهی نیز به جلوگیری یا کاهش علائم آلرژی کمک می‌کنند. مثلاً استفاده از روغن بنفشه نیز حساسیت فصلی را تسکین می‌دهد. برای زدودن ذرات واردشده به بدن، می‌توانید روزانه دو قطره روغن بنفشه را داخل بینی بریزید یا روغن بنفشه را روی شقیقه‌ها بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. این کار در درمان عسطه‌های بی‌وقفه مفید است.

۵. این عادات سالم را اتخاذ کنید

در فصل بهار ترجیحاً پنجره‌ها را ببندید تا از ورود گرده‌ها به محیط داخل جلوگیری شود.

به جای پنکه که هوا را از بیرون به داخل می‌کشد، از کولر برای خنک کردن محیط استفاده کنید.

برای پیشگیری از گسترش و انتقال ذرات حساسیت‌زا، کفش‌های خود را پشت درب منزل در بیاورید تا آلرژن‌ها در محیط خانه انتشار پیدا نکنند.

لباس‌ها یا ملحفه‌ها را در هوای آزاد خشک نکنید، زیرا امکان جذب غبار و گرده گیاهان در الیاف آن‌ها وجود دارد.

هم‌چنین برای کاهش علائم و عوارض حساسیت‌های فصلی توصیه می‌شود سیگار نکشید، زیرا استعمال دخانیات می‌تواند علائم آلرژی را تشدید کند.

دیگر خبرها

  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • سخنان رهبر انقلاب درباره رضایت از سپاه پاسداران
  • سخنان رهبر انقلاب در مورد رضایت از سپاه پاسداران
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات/ فروش سیگار به صورت نخی غیرقانونی است
  • بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب در مورد رضایت از سپاه پاسداران + فیلم
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • لیست محصولاتی که سامسونگ در سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد کرد
  • گستره تکان دهنده بحران پلاستیک؛ تولید زباله های پلاستیکی به اندازه ۲۰ هزار برابر برج ایفل