Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درخصوص کاهش ۳۷ درصدی بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در لایحه بودجه ۹۸ گفت: این اقدام ...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید جواد ساداتی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با. درخصوص کاهش ۳۷ درصدی بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در لایحه بودجه ۹۸ گفت: یکی از اتفاقاتی ناخوشایندی که در لایحه بودجه سال ۹۸ شاهد آن هستیم، کاهش بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اقدام مغایر با هدف‌گذاری‌های علمی کشور است. مطابق با این هدف‌گذاری‌ها، سهم پژوهش در (GDP) تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴ درصد برسد. این یعنی سهم سال ۹۸ باید ۱.۱۵ درصد باشد، ولی متاسفانه درحال حاضر ۴۹ صدم درصد است. این میزان سال پیش ۵۵ صدم درصد بود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نسبت به محدودیت‌های مالی دولت واقف هستیم، گفت: مشکلات مالی دولت را قبول داریم و لی این محدودیت‌ها نباید تاثیری در کاهش بودجه‌های علمی کشور داشته باشند. چراکه حوزه علم و فناوری رقابتی است و نمی‌شود آن را متوقف کرد.
وی ادامه داد: کاهش بودجه ستاد نانو، بایو، بنیاد ملی نخبگان و فناوری‌های نوین خسارت آفرین است و رشد و شتاب علمی کشور را متوقف خواهد کرد. در همین راستا، کاهش ۳۷ درصدی بودجه معاونت علمی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، لذا انتظار ما این بود که دولت اینگونه برنامه‌ریزی نمی‌کرد.
ساداتی‌نژاد در پایان تصریح کرد: تمام تلاش خودمان را در مجلس انجام خواهیم داد تا بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حداقل به میزان سال قبل برسد تا خللی در فعالیت‌های این مجموعه پیش نیاید. معاونت علمی فعالیت‌های بسیاری خوبی در حوزه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان داشته و نباید این روند کم رنگ شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لایحه بودجه 98 کمیسیون تلفیق بودجه بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این جلسه برنامه ریزی‌های لازم جهت تخصیص بودجه طرح و پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب انجام تا مقدمات امکان تخصیص بودجه از طریق سازمان برنامه و بودجه استان فراهم شود.  در این جلسه همچنین مصوبات سفر ریاست جمهوری و مصوباتی که با دستور مقام عالی استان جهت اجرا به شرکت آب و فاضلاب استان تکلیف شده اند نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی