Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد میرزاخان، مدیر گروه تبلیغی جهادی نسیم زندگی و کارشناس مسائل خانواده، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در رابطه با ارتباط متقابل بین زن‌ و شوهر در خانواده با تأکید بر اهمیت ارتباط کلامی و لفظی متقابل بین زن و شوهر، بیان کرد: اگر زن و شوهر با القاب محبت‌آمیز با یک‌دیگر صحبت کنند در رفتار فرزندان نیز نهادینه می‌شود و فرزندان با اعضای خانواده و یا دیگران رفتار مناسبی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر خانم و آقا در ارتباط کلامی با یک‌دیگر از لفظ‌های تهی از احترام استفاده کنند، ناخواسته در تربیت فرزند خود تأثیر منفی می‌گذارند چه بسا فرزندان همان‌ رفتاری را با دیگران دارند که در منزل از پدر و مادر خود یاد می‌گیرند.

این محقق با بیان این‌که حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مصداق بارز و الگو در زمینه همسرداری هستند، اظهار کرد: در حدیث شریف کساء نیز آمده‌ است که هر دو بزرگوار با لفظ‌های محترمانه و مؤدبانه با یک‌دیگر صحبت می‌کردند به گونه‌ای که برای فرزندان ایشان الگویی مناسب بودند.

میرزاخان با تأکید بر همکاری مشترک مرد با زن در خانه بیان کرد: تمام امور و کارهای منزل نباید بر‌عهده خانم باشد و آقا نیز باید در این امور به همسر خود کمک کند چه بسا باعث افزایش محبت بین آن‌ها و بهبود رابطه‌ متقابل می‌شود و در تحکیم بنیان خانواده نقش بسیار زیادی دارد.

وی با یادآوری این‌که محبت شوهر به همسرش مهم‌ترین عامل تحکیم بنیان خانواده است، ادامه داد: اگر محبت شوهر به همسرش کمرنگ شود، همسرش در بیرون از خانه برای پر کردن خلأ روحی و عاطفی خود جذب محبت دیگران می‌شود و ارتباطات نادرستی شکل می‌گیرد که به خانواده و جامعه آسیبب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌شود.

این کارشناس دینی با اشاره به این‌که برخی آقایان از به کاربردن کلمات و جملات محبت‌آمیز مانند «دوستت دارم» اکراه دارند، تأکید کرد: شوهر باید برای همسرش هدیه بخرد و از جملات محبت‌آمیز استفاده کند و در زمینه جنسی و غیرجنسی نیازهای عاطفی همسر خود را ارضا کند لذا آقا برای حفظ رابطه و مقابله با ایجاد فساد در جامعه و عدم فروپاشی بنیان خانواده در محبت کردن به همسر خود اهتمام بورزد.

وی با تأکید بر این‌که خانه باید محل آرامش برای آقایان باشد، بیان کرد: خانم‌ها با ابراز مهربانی و رفتار مناسب و پوشیدن لباس‌های شیک و آراسته کردن خود می‌توانند خانه را محلی آرامش‌بخش برای همسرانشان کنند و هنگام ورود آقایان به منزل به استقبال آن‌ها بروند.

میرزاخان ادامه داد: اگر خانم و آقا از لحاظ جنسی آمادگی لازم را ندارند باید برای رفع مشکل خود اقدام کنند تا بتوانند نیاز جنسی یک‌دیگر را برطرف کنند چون وجود خلأ جنسی در خانم یا آقا باعث ایجاد تنش و درگیری و پرخاشگری در خانه و دوری زن و شوهر از همدیگر و در نهایت منجر به طلاق عاطفی می‌شود.

این محقق حوزه علمیه با اشاره به این‌که در روانشناسی ثابت شده‌ است مرد بیشتر به لحاظ بصری و زن به لحاظ سمعی نیاز جسمی و عاطفی دارند، یادآور شد: اگر خانم‌ در منزل از لحاظ ظاهری خود را آراسته نکند و هیچ جذابیتی برای همسرش نداشته‌ باشد و  در مقابل برای مهمانی و بیرون رفتن از خانه به ظاهر خود توجه بیش از اندازه داشته‌ باشد باعث دل‌سرد شدن مرد نسبت خود می‌شود و همسرش او را با دیگران در بیرون از خانه مقایسه می‌کند و زنان جذاب بیرون توجه او را جلب می‌کنند و جذب آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خانواده تحکیم خانواده آراستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

گردان‌های القسام ویدیویی از یک اسیر صهیونیست منتشر کرد که با انتقاد شدید از نتانیاهو و کابینه‌اش خواستار آزادی فوری شد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس ویدیویی از یک اسیر صهیونیست منتشر کرد که خواستار آزادی فوری و بازگشت به خانه شد.

وی در این ویدیو می‌گوید: من هیرش گولبیرگ بولین پسر یونتان وریتشل هستم که در سال ۲۰۰۰ میلادی در کالیفرنیا آمریکا متولد شدم و اکنون به همراه خانواده‌ام در قدس زندگی می‌کنیم. در هفتم اکتبر درحالی که برای خوش‌گذرانی در یک جشنواره شرکت کردم اسیر شدم و به‌طور خطرناک مجروح شدم و اکنون برای زنده ماندن می‌جنگم. در آن روز هیچ کس نبود که از ما محافظت کند.

این اسیر صهیونیست می‌گوید: بنیامین نتانیاهو و دولتش باید از خودشان خجالت بکشند زیرا من و هزاران اسرائیلی دیگر را رها کردید. خجالت بکشید به خاطر اینکه ۲۰۰ روز ما را رها کردید و تمام تلاش‌های ارتش با شکست مواجه شد. خجالت بکشید زیرا حملات نیروی هوایی منجر به کشته‌شدن ۷۰ اسیر مانند من شد. خجالت بکشید که هر چه پیشنهاد توافق به شما شد آن را نپذیرفتید. نمی‌خواهید به این کابوس پایان دهید.

وی خطاب به نتانیاهو و اعضای کابینه‌اش گفت: زمانی که شما به همراه خانواده‌هایتان وعده ناهار را می‌خورید به ما اسرا در جهنم و در زیر زمین فکر کنید که بدون آب، غذا، آفتاب و دارو ماندیم. به نتانیاهو و وزرا و کابینه‌اش که خون ما برایشان مهم نیست می‌گویم آنچه که از شما انتظار داریم را انجام دهید و فورا ما را به خانه بازگردانید، یا اینکه این امر برای شما دشوار شده است؟ زمان آن فرا رسیده است که کلیدها را تحویل داده و وزارتخانه‌ها را خالی کنید و در خانه هایتان بنشینید.

این اسیر تاکید کرد: یک مساله دیگری وجود دارد که مهم‌تر از همه است؛ پدر، مادر، لیبی و اورلی خیلی دوستتان دارم و دلم برایتان تنگ شده است و هر روز به شما فکر می‌کنم. برای خود نه ولی برای شما عید خوبی آرزو دارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش
  • جملات عجیب رونالدو قبل از زدن کاشته (فیلم)
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم