Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واکسن فلج اطفال در سال ۹۸ وارد چرخه واکسیناسیون آذربایجان شرقی می‌شود و امسال، استان‎‌های پرریسک مثل استان‌هایی که اتباع خارجی در آن حضور و رفت و آمد دارند، این واکسن را دریافت می‌کنند.

دکتر عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر امتناع مراکز بهداشتی استان از تزریق واکسن فلج اطفال به نوزادان، اظهار کرد: هیچ کمبودی در خصوص قطره خوراکی فلج اطفال نداریم و مشکل مربوط به کمبود جهانی واکسن فلج اطفال بوده که چرخه واکسیناسیون کشور را از سال ۹۵ با آن مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکل کمبود واکسن فلج اطفال امسال تا حدودی رفع شده است، ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی ارائه شده توسط وزارت بهداشت، ۹ استان امسال واکسن فلج اطفال دریافت می‌کنند و این واکسن در سال ۹۸ وارد چرخه واکسیناسیون آذربایجان شرقی می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود ریشه کن شدن فلج اطفال از سال ۲۰۰۰ میلادی در دنیا، اما تزریق این واکسن جزو برنامه‌های وزارت بهداشت و برنامه واکسیناسیون ملی است و برای تکمیل چرخه واکسیناسیون خوراکی اعمال می‌شود.

درستی متذکر شد: تزریق واکسن فلج اطفال برای تمامی متولدین سال ۹۵ و بعد از آن ضروری بوده و اسامی این افراد در سامانه مراکز بهداشت استان قرار دارد و با تهیه واکسن در سال آتی، با این افراد تماس گرفته شده و از آنان برای تزریق واکسن دعوت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن فلج اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری

دکتر شیوا گفت:این بخش با ۱۸ تخت مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، آماده ارائه خدمات به بیماران کلیوی اطفال در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

وی افزود: بخش دیالیز این بیمارستان با هدف ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت به بیماران کلیوی اطفال در استان راه اندازی شده است. امیدواریم با راه اندازی این بخش، بتوانیم گامی در جهت ارتقای سطح سلامت کودکان مبتلا به بیماری‌های کلیوی برداریم. 

وی گفت:این بخش با همکاری اساتید و متخصصان مجرب دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجهیز و راه اندازی شده است و از کلیه امکانات و تجهیزات مدرن برای ارائه خدمات به بیماران برخوردار می‌باشد.

رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری همچنین از خیر محترم حاجی کریم مردانی آذرو استاندار محترم و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریزکه در تجهیز این بخش یاری رساندند، قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد