Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:46:41 GMT

سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری همدان فعال شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۱۷۳۳

سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری همدان فعال شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بادامی نجات پیش از ظهر یکشنبه در هفتاد و هشتمین جلسه صحن شورای شهر همدان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نقدی بودن پرداخت‌های خرد در حوزه حمل‌ونقل شاهد بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان و شهرداری هستیم که مسئله پول خرد، معطل شدن و ایجاد ترافیک، از بین رفتن پول، ایجاد تنش بین راننده و مسافر و ایجاد مشکلات بهداشتی از آن جمله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری همدان با بهره گیری از نزدیک به ۴ هزار راننده تاکسی و ۳۵۰ راننده اتوبوس نسبت به جابجایی حدود ۲۰۰ هزار نفر مسافر در بخش اتوبوسرانی و ۴۵۰ هزار نفر مسافر با تاکسی اقدام می کند، به‌صورت مستقیم با این مشکلات درگیر بوده و از سوی دیگر ظهور آژانس‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌های مسافربری که علیرغم نوپا بودن توانسته‌اند استقبال و رضایت نسبی شهروندان را جلب کنند، مشکلات را دو چندان کرده است.

بادامی نجات بابیان اینکه شهرداری همدان در بخش اتوبوسرانی تجربه قابل قبولی در خصوص پرداخت‌های غیر نقدی دارد و می‌تواند با استفاده از تجربیات آن حوزه، الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد در بخش تاکسیرانی را نیز سرعت ببخشد، گفت: اگر اقدامی به منظور به‌روزرسانی سیستم تاکسیرانی و سرویس‌های ارائه شده صورت نگیرد رانندگان تاکسی در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات عدیده‌ای در بحث معیشت و کسب درآمد مواجه خواهند شد.

نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: بهره گیری از روش‌های نوین پرداخت و الکترونیکی کردن آن در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه در بخش تاکسیرانی ضروری است.

نایب رئیس شورای شهر همدان اضافه کرد: در مجموع با توجه به وجود مشکلات مختلف ناشی از نقدی بودن پرداخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل، راه‌های مختلفی برای حل این چالش‌ها پیشنهاد و استفاده شده که از مهم‌ترین و بهترین آنها، حرکت به سمت الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد است که این امر در چارچوب «تجارت الکترونیک» و «شهر هوشمند» قابل طرح و دسته‌بندی است.

وی اعلام کرد: با توجه به مشکلاتی که مردم در پرداخت بهای کرایه تاکسی دارند شهرداری همدان باید در راستای حرکت به سمت الزامات شهر هوشمند و ارائه خدمات نوین به شهروندان، بسترها و زیرساخت‌های عملیاتی کردن راه‌اندازی سامانه هوشمند و شیوه‌های الکترونیک پرداخت خرد در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر به‌ویژه در بخش تاکسیرانی قدم بردارد.

بادامی نجات همچنین گفت: انتظار می ­رود کار عملیاتی در چند خط به صورت پایلوت انجام گیرد و سپس آیین‌نامه جامع و دقیقی در این خصوص تدوین و برای اجرا در تمام مسیرهای همدان به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شود.

کد خبر 4532458

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل شورای شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ستاری نوید افزود: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت، همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

او با اشاره به نحوه شرکت در این رویداد تصریح کرد: امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی فراهم شده که مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اردیبهشت است و علاقه مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی www.jameyat.ir و یا با مراجعه به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در این رویداد شرکت کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان پرداختن به نقش محوری مردم را از مسائل اساسی در این رویداد برشمرد و گفت: با شناسایی ظرفیت‌ها در استان و شهرستان این رویداد بومی‌سازی و با استفاده از ظرفیت کنشگران و دغدغه‌مندان از جمله اصحاب رسانه اهداف و شناسایی ظرفیت‌های مردمی محقق شود.

فاطمه ستاری نوید افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت به سایت ستاد جمعیت ارسال کنند و ۳۰ اردیبهشت اختتامیه رویداد برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: برداشتن موانع ازدواج از راه‌های تبیین گفتمان جوانی جمعیت و تحقق آن است.

دیگر خبرها

  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ شهرداری یزد به ۶۵۰ تماس/ گزارشات مردمی از آبگرفتگی معابر و جوی‌های شهر
  • ۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد
  • فعال شدن رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود
  • تنظیم بازار اصفهان با سامانه‌های هوشمند
  • ضرورت تدبیر برای تغییر اقلیم و خشکسالی در بهار و کبودراهنگ
  • دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان
  • سامانه ۱۳۷ آماده گزارش‌های مردمی برای جمع‌آوری بی‌سرپناهان همدان