Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@12:11:26 GMT

خانه فرزندان افق روشن در بشرویه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۱۷۹۵

خانه فرزندان افق روشن در بشرویه افتتاح شد

خراسان جنوبی- خانه فرزندان افق روشن ظهر امروز با حضور مسئولان استانی در بشرویه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"حجت‌الاسلام  علی اکبر حدادیان" امام جمعه موقت بشرویه در مراسم افتتاح مرکز نگهداری فرزندان دختر زیر دوازده سال موسسه خیریه باب الحوائج که با حضور معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، فرماندار و جمعی از مسئولین و خیرین شهرستان بشرویه، در محل ساختمان قدیم اداره بهزیستی برگزار شد، خدمت به محرومین و مستضعفان را یک دستور الهی برشمرد و گفت :خداوند تبارک و تعالی به مسلمانان تاکید کرده تا از افراد نیازمند و بخصوص ایتام حمایت مادی و معنوی داشته باشند و هر کس که در این راه قدم بردارد حتی در مقیاسی بسیار کوچک اجر و پاداشی عظیم از درگاه خداوند دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت :کمک به فقرا و مساکین و ایتام در آیات قرآنی در چندین مرتبه سفارش شده است و در ردیف تکالیف اسلامی و دینی است .

 امام جمعه موقت بشرویه، ضمن اشاره به سیره ائمه اطهار علیهم السلام در کمک به مستمندان هم گفت: یکی از بهترین افتخارات مولا امیرالمومنین علی علیه السلام این بود که توانست گرد و غباری را از چهره ی یتیمی پاک و برای او پدری کند ؛و هر کس در این مسیر قدمی بردارد و به چهره ی یتیمی که از پدر یا مادر و یا هر دو محروم  مانده لبخند  شادی بنشاند خداوند او را در روز حساب و قیامت شادمان و خندان خواهد کرد.

 حجه الاسلام حدادیان با اشاره به روحیه بالای خیر خواهی مردم شهرستان بشرویه در مشارکت با همه خیریه ها هم گفت: مردم مومن و با اخلاص شهرستان بشرویه در کمک به خیریه ها و مراکز حمایت از مستمندان و نیازمندان و همچنین کمک به امور مذهبی و اماکن مقدسه الگو و نمونه هستند و باید هم از مردم و هم از مسئولین و کارشناسان اداره بهزیستی که با راهنمایی ها و ارشادات خود زمینه خدمات رسانی بیشتر را برای نیازمندان فراهم می‌کنند قدردانی کرد.

 "عباس ابراهیمی" مدیر عامل موسسه خیریه باب الحوائج(ع) و مرکز فیزیوتراپی این خیریه هم طی گزارشی از اقدامات انجام شده، یادآور شد: خیریه باب الحوائج علیه السلام با هدف کمک به نیازمندان و محرومین و به همت حضرت حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه سابق بشرویه راه اندازی شد که در این راستا با جذب کمک های خیرخواهانه مردم و نیکوکاران توانستیم خانواده های نیازمندی را که تحت پوشش سایر نهادهای حمایتی نبودند شناسایی و به آنان خدمات رسانی کنیم.

 وی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که توانستیم پیگیری کنیم راه اندازی مرکز فیزیوتراپی بود و مردم که نیازمند اینگونه خدمات بودند به علت نبود مرکز فیزیوتراپی در بشرویه باید مسیر طولانی شهرستانهای مجاور را طی می‌کردند که عملاً علاوه بر هزینه کردید زیاد تاثیری در بازتوانی آنان نداشت.

 ابراهیمی گفت: این مرکز که با اخذ مجوز از سازمان های مربوطه راه اندازی شد؛ با عقد قرارداد با مدیر فنی یکی از شهرستانهای مجاور مشغول خدمات‌رسانی بود و مردم هم در برخی تجهیزات فیزیوتراپی کمک های بسیار خوبی به کردند ولی چون مدت قرارداد مدیر فنی آن به اتمام رسیده موقتا تعطیل است که با پیگیری های مداوم و مساعدت های خوب اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در آینده نزدیک مجدداً کار خود را آغاز خواهد کرد.

 مدیرعامل موسسه خیریه باب الحوائج (ع)یادآور شد در ادامه خدمت حمایتی از خانواده‌های نیازمند توانستیم ۲۰ فقره جهیزیه را برای نوعروسان تحت حمایت این خیریه فراهم کنیم که اقدام بسیار خوبی برای کمک به جوانانی که میخواستند زندگی خود را شروع کنند شد.

 ابراهیمی همچنین افزود: یکی دیگر از اقدامات بسیار مفید و موثر در کمک به کاهش آسیب های اجتماعی پیگیری برای راه اندازی خانه فرزندان دختر زیر دوازده سال بود که از سال ۹۵ با اخذ مجوز این مرکز؛ توانستیم با همکاری اداره محترم بهزیستی بشرویه که ساختمان اداری قدیمی را در اختیار گذاشتن خانه فرزندان افق روشن را دنبال کنیم که تاکنون مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کلا از محل وجوهات خیرین و نیکوکاران برای تجهیز این مرکز هزینه شده است و پرسنل این مرکز که همه از افراد خیر، متخصص و معلمان با تجربه هستند، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به دختران زیر ۱۲ سال واجد شرایط اعلام کرده‌اند.

 شهرام شیخانی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی هم با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی برای فراهم آوردن محیطی سالم و امن برای محرومین و نیازمندان گفت: سازمان بهزیستی با هدف آماده سازی محیط اجتماعی سالم و امن و برخوردار از سلامت روانی و بهداشتی به جامعه هدف خود مشغول خدمات‌دهی می باشد.

 وی با اشاره به نقش مشارکت مردمی در سلامت اجتماعی هم گفت: قطعاً مشارکت مردم در تامین محیط سالم و امن اجتماعی و کمک به محرومین و نیازمندان، مصداق عمل به آیات کریمه قرآن است و اگر مشارکت مردم نباشد نمی‌توان سلامت اجتماعی جامعه را تامین کرد.

 معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، کمک به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را یکی از اهداف سازمان بهزیستی دانست و گفت: سازمان بهزیستی در کنار خدمات حمایتی به جامعه هدف؛ بخش اورژانس اجتماعی را هم راه اندازی کرده که به دنبال کمک و مداخله در امور زندگی خانواده هایی است که احتمالاً دچار ناهنجاری های اجتماعی شده و نیاز به کمک دارند تا با همکاری مراجع قضایی بتوان با مشاوره و کارشناسی روانی افراد مبتلا به ناهنجاری های اجتماعی را به چرخه سلامت اجتماعی بازگرداند.

 وی با قدردانی از مردم شهرستان بشرویه که در کمک به موسسات خیریه و مراکز حمایتی همیشه پیشگام هستند هم گفت: شهرستان بشرویه برخوردار از مراکز خیریه حمایتی بسیار باسابقه فعال و پویاست که در سطح استان نمونه و الگو هستند و امروز با راه اندازی مرکز نگهداری فرزندان دختر زیر دوازده سال در خیریه باب الحوائج علیه السلام گام بسیار مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایام الله دهه فجر بشرویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خانه خلاق پلتفرمی برای استقرار و رشد شتاب‌دهنده‌های تخصصی، شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های صنایع فرهنگی، علوم انسانی، هنر و فناوری‌های نرم و هویت ساز است. به بیان ساده، خانه خلاق مکانی فیزیکی یا مجازی است که از افراد و کارآفرینان خلاق پشتیبانی می‌کند تا مشاغل در کنار هم و با کمک یکدیگر رشد کنند.

صنعت خلاق بسیار گسترده است و حوزه‌های مختلفی را شامل شده و تنوع بالایی دارند. اما تعدادی ویژگی اصلی وجود دارد که تعریف هر خانه خلاق را مشخص می‌کند که بازیگران مراکز خلاق، دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی، هویت و تصویر کلی، کیفیت مکانی از جمله ویژگی‌های ثابت و اساسی خانه‌های خلاق و نوآوری هستند.

بازیگران مراکز خلاق

برای ارزیابی ظرفیت یک صنعت خلاق در خصوص شکست، قابلیت، میزان درک از کسب و کار‌های خلاق، باید از بازیگران آن شروع کرد، زیرا آنان تصمیم گیرنده‌هایی هستند که بر اساس تعامل آنها با موسسات یا سازمان‌های اصلی منافعی را برای مراکز به وجود می‌آورند.

دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی

امروزه با وجود ابزار‌های مختلف ارتباطی، میزان ارتباطات چهره به چهره کاهش یافته است، این در حالی است که بر اساس مطالعات انجام شده ترکیب دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی میان متخصصانی از صنایع مرتبط در اغلب مواقع می‌تواند منافع بالا و حتی بدون هزینه‌ای برای توسعه یک کسب و کار فراهم کند؛ بنابراین در دسترس بودن فیزیکی این مراکز باعث ایجاد فرصت‌هایی است تا به کمک دانش ارتباطات و معاشرت اجتماعی نوآوری افزایش پیدا کند.

هویت و تصویرکلی

هنگامی که خانه خلاقی به سطح مناسبی از رشد و توسعه دست می‌یابد، عوامل اجرایی آن به عنوان بازیگران یک مرکز، دارای هویتی منسجم می‌شوند که در تصویر و چشم انداز کلی خانه خلاق موثر است. چنین هویتی نه تنها برای افراد درونی خانه بلکه برای افرادی که این خانه را از بیرون ارزیابی می‌کنند نیز مشخص است. این موضوع منجر به هماهنگی بهتر افراد و راهبری آنها به سمت اهداف مشترک می‌شود.

کیفیت مکانی

کیفیت مکانی خانه‌های خلاق از شاخصه‌های کلیدی آن است و می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده صنایع خلاق در اقتصاد محلی و جهانی کمک کند. در خصوص خانه‌های خلاق و مکان فیزیکی آنها یکی از مهم‌ترین مسائل محیط اطراف و نحوه رفت و آمد به آن مرکز است، بنابراین امکانات دسترسی آن مرکز و دور نبودن از مرکز شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین از آنجایی که خانه‌های خلاق به گونه‌ای پل اتصالی میان آموزش و بازار کار هستند، تخصص افراد حاضر و نوع انرژی که در آنجا وجود دارد نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند