Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@11:21:15 GMT

شنود مکالمات کاربران آیفون رفع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۱۸۸۹

شنود مکالمات کاربران آیفون رفع شد

اپل با انتشار پیامی ضمن عذرخواهی از کاربران در خصوص شنود مکالمات آنها در سرویس فیس تایم نصب شده بر محصولاتش، اعلام کرده که این باگ برطرف شده است.

هفته گذشته بود که اخبار و گزارش‌های متعددی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد باگ و آسیب پذیری جدیدی در پلتفرم تماس ویدئویی فیس تایم اپل وجود دارد که به افراد غریبه و هکرها این امکان را می‌دهد با برقراری یک تماس ویدئویی از طریق پلتفرم فیس تایم با مخاطب و کاربر موردنظر، حتی بدون اینکه وی جواب تلفن خود را بدهد و تماس برقرار شود، قادر خواهند بود صدای محیط پیرامون مخاطب موردنظر را از طریق میکروفون موجود در گوشی آیفون شنود کرده و از تمامی مکالمات خصوصی آنها به صورت مخفیانه آگاه و مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله بعد از انتشار این خبر، یکی از سخنگویان اپل در این خصوص خطاب به کاربران و کارشناسان اعلام کرد که اپل از این موضوع آگاه است و کارشناسان مربوطه نیز درصدد هستند تا هرچه سریع‌تر باگ و مشکل مربوطه را برطرف کنند. ما قصد داریم که این مشکل امنیتی را از طریق یک به‌روزرسانی نرم افزاری که احتمالاً در هفته آینده منتشر می‌شود، در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، حالا به نظر می‌رسد که اپل با انتشار بیانیه و پیامی جدید، ضمن عرض پوزش از کاربران پلتفرم تماس ویدئویی فیس تایم، اعلام کرده است که نسخه به‌روزسانی و آپدیت جدیدی را در هفته جاری منتشر خواهد کرد تا کاربران بتوانند با خیال راحت و آسوده به تماس ویدئویی در این پلتفرم بپردازند و هیچ مشکل امنیتی نیز برای آنها بوجود نیاید.

انتظار می‌رود در هفته جاری کاربران بتوانند با دریافت جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس، این آسیب پذیری و ضعف امنیتی را رفع کرده و امنیت سایبری دستگاه خود را افزایش دهند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی

به گزارش «تابناک»؛ آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که در هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت چشمگیری در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

حمله اسرائیل به ایران

با وجود گذشت بیش از ۱۰ روز از تاریخ حمله ایران به اسرائیل هنوز فضای مجازی تحت تاثیر اخبار و حواشی این اتفاق مهم است. به ویژه به این دلیل که برخی کاربران و شهروندان ایرانی و نیز دیگر کشور‌های جهان در پی کسب اطلاع در رابطه با واکنش‌های مرتبط با حمله ایران به اسرائیل بودند و برایشان مهم بود که بدانند آیا اسرائیل نیز به ایران حمله می‌کند یا خیر؟

یورونیوز در این خصوص نوشت: پس از تقابل نظامی علنی میان ایران و اسرائیل در هفته‌های اخیر، نگرانی‌ها از احتمال شکل‌گیری یک درگیری نظامی مستقیم میان دو طرف افزایش یافته بود. مقام‌های اسرائیلی حالا و پس از حملات پهپادی و موشکی ایران به این کشور تلاش می‌کنند توجهات جهانی را متوجه خطرات پیرامون ایران کرده و جمهوری اسلامی را به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان معرفی نمایند.

این در حالی است که اسرائیل آغازگر این جنگ بوده و در ماه‌های اخیر به واسطه قتل و عام ده‌ها هزار زن، کوک و غیرنظامی در حماس به شدت از سوی جامعه جهانی مورد نکوهش قرار می‌گیرد.

اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟

یکی از پرسش‌های مهم در خصوص جنگ ایران و اسرائیل توان و یا احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران است؟

در این خصوص عصرایران نوشت: طی سال‌های گذشته همواره تهدیدی مبنی بر حمله هوایی اسراییل به تاسیسات هسته‌ای ایران وجود داشته است و هیچ گاه این تهدید و به اصطلاح "گزینه روی میز" از لفاظی‌ها و تهدید‌های صریح و ضمنی مقامات اسراییل به ویژه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر راستگرای اسراییل حذف نشده است.

اسراییل پیشتر برای از بین بردن برنامه هسته‌ای عراق و سوریه هم دست به انجام حملات هوایی زده و هر دو راکتور هسته‌ای عراق و سوریه را در سال‌های ۱۹۸۱ و ۲۰۰۷ با انجام حمله هوایی از بین برده است.

اما مساله ایران به طور کلی متفاوت از برنامه‌های هسته‌ای محدود و خلاصه شده در یک راکتور در عراق و سوریه است.

برنامه هسته‌ای ایران تبدیل به یک دانش بومی و بالنده شده که با حمله هوایی از بین رفتنی نیست و از سوی دیگر دوری مسافت ایران نسبت به سوریه و عراق و نیز پراکندگی و گستردگی تاسیسات هسته‌ای در عمق فلات مرکزی ایران و در عمق زیر زمین (که با هر موشکی نمی‌توان به آن نفوذ کرد) از مهم‌ترین چالش‌های اسراییل محسوب می‌شود.

وانگهی توان بازدارندگی و پاسخ ایران و نیرو‌های نیابتی نزدیک به ایران در منطقه علیه اسراییل نیز مساله دیگری است که بر پیچیدگی موضوع می‌افزاید، به نحوی که بسیاری از کارشناسان اسراییلی بر این نکته تاکید دارند که همزمان با حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، اسراییل باید به حزب الله لبنان هم حمله کند تا توان پاسخ این نیروی قوی نظامی در لبنان را در هم بشکند.

با این همه در صورت دست زدن نتانیاهو به قمار خطرناک حمله به تاسیسات هسته ای، ایران هم از عمق خاک خود و هم از جغرافیای وسیع منطقه غرب آسیا امکان هدف قرار دادن اسراییل را خواهد داشت و می‌تواند حتی با وجود "گنبد آهنین" ضربات ویرانگری به عمق تاسیسات راهبردی و شهر‌های اسراییل وارد کند.

جنگ ایران و اسرائیل

از جمله عناوین دیگری که در ارتباط با حمله ایران به اسرائیل در فضای مجازی مورد توجه قرار دارد، عنوان مشخص جنگ ایران و اسرائیل است.

گویا برای بسیاری این مهم است که بدانند تکلیف جنگ ایران و اسرائیل چه خواهد شد و این تنش‌ها و درگیری‌ها در نهایت به کجا خواهد رسید؟

در همین رابطه نشریه فارن پالیسی در یادداشتی به چرایی عدم ورود ایران به جنگ از سوی جنبش حماس پرداخته و نگاهی دقیق به تفکر تهران در مورد تشدید جنگ در غزه انداخته است. آرش رئیسی‌نژاد کارشناس مهمان مرکز خاورمیانه مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن در یادداشتی به تاریخ ۴ دسامبر ۲۰۲۳ در این نشریه نوشت: از همان آغاز ۷ اکتبر، جنگ غزه به عنوان پیش زمینه‌ای بالقوه برای درگیری مستقیم بین ایران و اسرائیل تصور می‌شد. حزب الله همچنان تهدید به گشودن جبهه جدیدی در جنگ می‌کند و برخی در ایران از یک مداخله مستقیم استقبال کرده اند. ماه گذشته، محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران، به نامه‌ای اشاره کرد که در آن برخی مقامات تلاش می‌کردند تصمیم‌گیران را متقاعد کنند تا ایران از طرف حماس وارد درگیری با اسرائیل شود. با این حال، احتمال یک جنگ منطقه‌ای گسترده پایین است. به‌رغم شعار‌هایی که منعکس می‌شوند، واقعیت تفکر استراتژیک ایران محتاطانه است. حداقل هفت دلیل وجود دارد که تهران احتمالا از شروع جنگ با اسرائیل به نمایندگی از حماس اجتناب می‌کند.

آیا اسرائیل به ایران حمله می‌کند؟

یکی دیگر از پرسش‌های مهمی که در ارتباط با درگیری‌های میان ایران و اسرائیل مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار داشت، طرح این پرسش بود که آیا اسرائیل به ایران حمله می‌کند یا خیر؟

در این بین یک سری اتفاق‌های مشکوک که بیشتر به نظر خرابکاری می‌رسد در اطراف فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ظن حمله انتقام جویانه اسرائیل را تقویت کرد، اما به هر صورت اسرائیل جسارت پذیرفتن مسئولیت خرابکاری‌ها در اصفهان را نپذیرفت.

بر این اساس بسیاری از کارشناسان عقیده دارند اتفاقی که در اصفهان رخ داد اقدامی از سوی اسرائیل با مصرف داخلی بود.

توان موشکی ایران

توان موشکی ایران یکی دیگر از عبارت‌های پرکاربرد و مورد توجه در فضای مجازی در هفته‌های گذشته بوده است.

پس از حمله جنایتکارانه اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، بالاخره یک فرصت مهم و عملیاتی برای ایران فراهم شد تا قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را به جهانیان اثبات کند و با حملات کوبنده موشکی که با ظرفیت و توان موشکی انجام شد، جهان به نظاره قدرت موشکی ایران نشست.

واقعیت این است که ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه توان موشکی است و موشک‌های دقیق و نقطه زن ایران در چند صد و چه بسا چند هزار کیلومتری کشور بحثی پیرامون توان موشکی ایران باقی نمی‌گذارد.

سهام عدالت

پس از طرح اخباری مبنی بر واریز مرحله سوم سهام عدالت به حساب مشمولان سهام عدالت، دوباره این عنوان در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست. انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود. سود سهام عدالتی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

جدول لیگ برتر

با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر، یکی از عناوین پر کاربرد فضای مجازی نیز به بخش ورزش و به صورت مشخص جدول لیگ برتر اختصاص دارد.
در حال حاضر استقلال با ۵۳ و پرسپولیس با ۵۲ امتیاز شانس‌های اصلی قهرمانی در فصل جاری هستند و در پی آن‌ها نیز سپاهان با ۴۵ و تراکتور با ۴۰ امتیاز شانس‌های دیگر قهرمانی تلقی می‌شوند.

قیمت دلار

قیمت دلار نیز یکی دیگر از عبارت‌های مورد توجه کاربران در هفته گذشته بود و کاربران پیگیر اخبار و اطلاعات مرتبط با آن و به صورت مشخص نرخ آن هستند.

برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارت نیوز با اشاره به اثر رخداد‌های اخیر در افزایش شارپی قیمت دلار گفت: «دلار متاثر از اتفاقات اخیر، مسیر قیمتی را که پیش‌بینی می‌شد سه ماهه طی کند، طی چند کندل هیجانی در نیمه فروردین دید. این به معنی آن است که هدف قیمتی دلار در ماه اول سال دیده شد.»

وی با اشاره به اینکه دلار به دلیل هیجانات هفته‌های اخیر به وضوح در روند صعودی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: «هر چند قیمت اسکناس آمریکایی به بازه قبل از هیجانات برگشته است، اما این معنی را می‌دهد که روند صعودی در بازار ارز هنوز ادامه دارد و احتمالا یک بار دیگر قیمت دلار برای فتح کریدور بالاتر خیز برمی‌دارد.»

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: «عوامل بنیادی اقتصاد موید این موضوع است که ارزش ذاتی قیمت دلار رشد می‌کند و در حال حاضر دلار پایین ارزش ذاتی قرار دارد.»

وی با این توضیح که در روند‌های صعودی، قیمت دلار حباب مثبت می‌گیرد، گفت: «به لحاظ سنتی، بعد از سال ۹۷ کف قیمت دلار در طول یک سال در خرداد و تیر شکل می‌گیرد. این موضوع می‌تواند قیمت و روند دلار را طی ماه‌های پیش رو تحت تاثیر قرار دهد.»

حق‌شناس اظهار کرد: «روند قیمت دلار صعودی است و این اسکناس تا خرداد در کریدور بالاتر خواهد نشست؛ با لحاظ این موضوع که از سال ۹۷ کف قیمت دلار در خرداد و تیر شکل گرفته است.»

سیل دبی

سیل دبی و تصاویر تکان دهنده مرتبط با آن یکی دیگر از اخبار مهم و مورد توجه کاربران فضای مجازی در هفته گذشته بود.

برخی رسانه‌های بین المللی مدعی شدند دولت امارات اقدام به بارورسازی ابر‌ها کرد و این موضوع سبب شد تا بارش‌ها در این کشور تشدید شده و با توجه ویژگی‌های جغرافیایی این کشور که شامل پهنه‌های وسیع و مسطح است، در روز‌های گذشته شاهد جریان ثابت حجم بسیار زیادی از آب در سطح شهر‌های این کشور بودیم که شرایط سختی را برای مردم رقم زد.

مقامات امارات متحده عربی هشدار داده اند که انتشار تصاویر به گفته آن‌ها " منفی یا غیرواقعی" از سیلاب کم سابقه اخیر در شهر دوبی در فضای مجازی، غیرقانونی است.

بر این اساس، وزارت کشور امارات اعلام کرده که انتشار تصاویر منفی یا غیرواقعی درباره سیل اخیر در دوبی ممکن است بر اساس قوانین جرایم سایبری کشور مجازات‌های سنگین همچون زندان یا جریمه نقدی به همراه داشته باشد.

قیمت طلا

قیمت طلا نیز یکی دیگر از عناوین مهم و پرکاربرد فضای مجازی در هفته گذشته بود.

این عنوان نیز همانند عنوان قیمت دلار به شدت مورد توجه کاربران است و آن‌ها نگران نسبت به آینده در پی یافتن آخرین قیمت این کالای ارزشمند هستند.

بر اساس اخبار موجود در بازار روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه قیمت طلا و سکه سقوط کردند. همچنین اخبار برجامی و سفر اردوغان بعد از ۱۲ سال به عراق در بین معامله گران دست به دست شد.

تعطیلی پنجشنبه‌ها

در هفته گذشته خبر تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت. با اعلام ورود مجلس به موضوع تعطیل کردن پنجشنبه‌ها بسیاری در پی این هستند که بدانند بالاخره تکلیف تعطیلی این روز چه شد؟

مهدی یزدان‌پناه، معاون حقوقی مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور درباره لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و کاهش ساعات کاری، گفت: طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کاری در هفته برای کارکنان ۴۴ ساعت پیش‌بینی شده است؛ پس از کارشناسی سازمان ملی بهره‌وری، بسیاری از دستگاه‌ها از ما درخواست کردند تا روز‌های پنجشنبه را ساماندهی کنیم. در تحقیقات سازمان ملی بهره‌وری متوجه شدیم تغییرات مناسبی را می‌توانیم ایجاد کنیم و به همین منظور در لایحه تنظیم شده جدید ۵ ویژگی وجود دارد که اهداف مهمی دارند.

وی ادامه داد: اولین هدف افزایش کیفیت کار است؛ ما می‌دانیم که افزایش ساعات کار به معنای بالا بودن کیفیت کار نیست. در ادامه ما خواستیم تا تعادل بیشتری بین زندگی کاری و زندگی شخصی افراد ایجاد کنیم تا رضایت شغلی و انسجام خانوادگی افزایش پیدا کند. از طرف دیگر سلامت جسمی و روانی کارکنان جهت بهره‌وری بیشتر نیروی کار از اهداف این لایحه بوده است. لایحه ماده ۸۷ در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۱ تقدیم به مجلس شورای اسلامی شد.

او درباره ویژگی‌های این لایحه گفت: ما در تهران از شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۱۶:۳۵ دقیقه به مردم خدمت‌رسانی داریم؛ به همین دلیل خواستیم تا شهرستان‌ها نیز شرایط مشابهی با تهران داشته باشند. در نتیجه اولین ویژگی این لایحه یکپارچه شدن شهرستان‌ها به حساب می‌آید. دومین ویژگی این لایحه تعطیل نبودن بازار، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی است. این لایحه همچنین ساعات کاری هفته را از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت تقلیل داده، اما در کمیسیون اجتماعی پیشنهاد ۴۰ ساعت مطرح شده است.

یزدان‌پناه بیان کرد: متناسب با تغییرات فناوری و شرایط اقلیمی تقویم تحصیلی نیز با تغییرات مواجه می‌شود. برای مثال تقویم مناطق سردسیر می‌تواند به ۱۰ شهریور برسد و مناطق گرمسیر می‌توانند آموزش خود را در ۱۰ مهر آغاز کنند. این لایحه برای کارگران، کارمندان و تمامی فعالان صدق می‌کند و ساعات کاری برای همه کاهش پیدا می‌کند. با این وجود باید توجه داشت که مراکزی مانند بانک‌ها، بیمارستان‌ها و نیرو‌های مسلح در طول هفته فعالیت خواهند داشت و این شامل پنج‌شنبه‌ها نیز می‌شود تا فعالیت جاری کشور متوقف نشود.

وی تصریح کرد: برخی استثنا‌ها مانند بانک‌ها و مراکز درمانی وجود دارد که باید در شش روز کاری خدمات خود را ارائه دهند؛ بنابراین در تبصره ۳ این لایحه آمده تمامی دستگاه‌های اجرایی به استثنای بخش عملیاتی واحد‌های خدمت‌رسان، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و واحد‌های نظامی موظف هستند ساعات کار خود را در ۵ روز تنظیم کنند

دیگر خبرها

  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • گفت و شنود/ بابا نداشت!
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • گفت و شنود/ بعدش چی؟!
  • فرار دقیقه۹۸ لورکوزن از اولین باخت فصل؛ ژابی‌تایم
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد
  • برنامه محبوب در ایران فیلتر شد!
  • گفت و شنود/ نخور!