Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری چهلمین سال انقلاب از وجود تنها ۶۵۰ سالن ورزشی و ۵۰۰ دبیر تربیت بدنی در سال ۵۷ خبر داد و افزود: در چهل سالگی انقلاب ۳ هزار و ۲۲۶ سالن ورزشی ویژه دانش آموزان و ۳۵ هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس فعالیت دارند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مهرزاد حمیدی در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سال انقلاب، در حاشیه نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی در باغ‌موزه دفاع مقدس و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به سابقه ۹۱ ساله بخش تربیت بدنی در آموزش و پرورش اظهار کرد: دستاورد‌های ۴۰ سال پس از انقلاب علیرغم وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها بسیار برتر از دستاوردهای۵۱ ساله حوزه تربیت بدنی قبل انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۵۷ تنها ۵۰۰ نفر دبیر تربیت بدنی در مدارس فعالیت می‌کردند، در حالی که امروز این آمار به ۳۵ هزار دبیر تربیت بدنی ارتقا یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز در بیش از دویست مرکز دانشگاهی، دبیر تربیت بدنی تحصیل می‌کنند در حالی که قبل از انقلاب تنها در ۴ مرکز دانشگاهی دبیر تربیت بدنی تحصیل می‌کردند.

حمیدی افزود: امکانات و تجهیزات، محتوا و نیروی انسانی سه عنصر اصلی فعالیت‌های تربیت بدنی در مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: در سال۵۷ یکصد و پنجاه سالن ورزشی بزرگ ودر مجموع تنها ۶۵۳ سالن ورزشی داشتیم در حالی که امروز ۳ هزار و ۲۲۶ سالن مورد بهره برداری و ۷۸۰ سالن ورزشی نیمه تمام داریم.

وی ادامه داد: احداث سالن‌های ۲۵۰ متری در مدارس دخترانه ابتدایی در دستور کار است و الزاما این سالن‌ها در سازه مدارس ساخته می‌شوند، به طوری که یک کلاس۳۰ نفره همزمان می‌توانند در سالن‌های مذکور ورزش کنند.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در برخی از استان‌ها از جمله تهران این سالن‌ها در حال ساخت است و به استان‌ها ابلاغ کردیم که هر استان ملزم است با توجه به جمعیت دانش آموزی حداقل بین ۶ تا ۱۰ سالن احداث کنند.

وی افزود: با حمایت دولت و مجلس ردیفی به مکان‌های ورزشی مدارس اختصاص یافته است و مقرر شده یک هزار زمین چمن مصنوعی در سال ۹۸ و سال‌های بعد پیش بینی شده است.

حمیدی گفت: نبود یک نظام استعدادیابی یکپارچه و سنجیده در مدارس یکی از مشکلات بود، اما امروزه ما این نظام منسجم را ایجاد کردیم، و با استفاده از وجود ۳۵ هزار نیروی متخصص در مدارس کار استعدادیابی و غربالگری انجام می‌شود و دانش آموزان مستعد از مدرسه به منطقه و سپس به استان و نهایتا به مراحل کشوری معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌های ورزش‌های قهرمانی، نبود یکپارچگی بود که امروز این مشکل مرتفع شده است.

معاون تربیت بدنی وسلامت گفت: انجام المپیاد‌های درون مدرسه ای، فعالیت ۸ هزار کانون ورزشی و اجرای طرح پویا از جمله دستاورد‌های آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی پس از انقلاب است.

وی ادامه داد: در سال۲۰۱۰ در المپیک ورزشی بیست و چهارم شدیم در سال ۲۰۱۸ ما رتبه هفتم را به دست آوردیم و این نشان از قرار گرفتن ورزش دانش آموزی در مسیر صحیح است.

حمیدی خاطرنشان کرد: هر فردی که امروز در رقابت‌های بین المللی مدارجی را کسب می‌کند مطمئنا اولین سکوی افتخارش مربوط به المپیاد‌های درون مدرسه‌ای است.

وی ادامه داد: همه مربیان تربیت بدنی با تعصب، غیرت حرفه‌ای و همدلی توانسته اند در مسیر کسب افتخارات گام بر دارند.

حمیدی اضافه کرد: امروز همه استعداد‌های کشور اهم از دانش آموزان شهر، روستا و عشایری در طرح استعداد یابی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و این از دستاورد‌های انقلاب است.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت، در قالب کتاب‌های درسی، مطالب مربوط به سلامت دانش آموزان با همکاری سازمان پژوهش در کتاب‌های درسی قرار گرفته است و دانشجو معلمان نیز ۲ واحد به عنوان بهداشت و سلامت در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: عضویت دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی در طرح سفیران سلامت را تقویت کرده ایم و امروز دو میلیون دانش آموز عضو این تشکل هستند.

وی با بیان این که دومیلیون دانش آموز سفیر سلامت هستند، اضافه کرد: ۵میلیون دانش آموز دارای شناسنامه سلامت هستند که شامل فعالیت‌های ورزشی هم می‌شود.

حمیدی با تاکید بر این که توزیع قرص آهن و ویتامین «د» در مدارس دخترانه در حال انجام است، گفت: با نظارت تخصصی ۳۵ هزار بوفه مواد غذایی در مدارس فعالیت می‌کنند، همچنین رسیدگی به امور بهداشتی مدارس شبانه روزی از جمله فعالیت‌های حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: ایمنی، سلامت و بهداشت محیط سه حوزه فعالیت، بخش سلامت است، همه دانش آموزان ابتدایی در مراکز دندانپزشکی خدمات لازمه را می‌بینند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اظهارکرد: ۵۰ مرکز ساختار قامتی ایجاد کردیم، به مربیان آموزش‌های لازم نیز داده شده و ۳۰۰ کانون نیز در این زمینه فعالیت دارند و دانش آموزان را به مراکز ساختار قامتی ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش استعدادیابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور

افشین امیریان با اشاره به هفته سلامت و بهداشت که همه‌ساله از یکم لغایت هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: شعار هفته سلامت و بهداشت امسال سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت انتخاب شده که به همین مناسبت، آموزش و پرورش استان نیز با همکاری موثر دانش‌آموزان و اولیا در جهت سلامت جسمانی و روحیه دانش‌آموزان اقدامات موثری انجام خواهد داد.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان بی‌شک سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

امیریان اضافه کرد: برگزاری همایش استانی هفته سلامت به منظور تجلیل از فعالین حوزه سلامت در بخش سفیران سلامت دانش‌آموزی و مراقبان سلامت، برگزاری پیاده‌روی عمومی کارکنان اداره کل و ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، معاینات غربالگری و پزشکی کارکنان اداره کل و همچنین ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، جزو برنامه‌های هفته سلامت و بهداشت در سطح ادارات خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بهبود شاخص‌های حوزه سلامت از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است

وی بیان داشت: به مناسبت هفته سلامت و بهداشت در مدارس استان نیز برنامه‌های آموزشی متنوعی از جمله آموزش سلامت در مدارس با مشارکت مراقبان سلامت و مراکز جامع سلامت، جشنواره‌های فضای سالم در مدارس و نمایشگاه‌های نقاشی با موضوع سلامت برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی