Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@00:55:12 GMT

تماشای برشی از تاریخ در شهر آفتاب شیراز

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۲۷۵۹

تماشای برشی از تاریخ در شهر آفتاب شیراز

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، اصغر گروسی کارگردان این نمایش ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تا 18 بهمن ماه هر شب دو نوبت میزبان مردم هنردوست شیراز خواهیم بود تا برشی از تاریخ را بر صحنه نمایش تماشا کنند. وی افزود: بزرگترین معضل ما در بستن این کارزمان بود که به همت اعضای پرتلاش گروه و تمرین های واقعا شبانه روزی بر این مشکل فائق امدیم و خوشحالیم که در چنین زمان اندکی توانسته ایم کاری آبرومند روی صحنه ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: رونق تئاتر و ازدیاد نمایش های در نوبت و روی صحنه مانع از آن شد که کار در سالن های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به روی صحنه برود وی ادامه داد: گرچه این امر مانع از دستیابی ما به سالن مرکز شهر شد اما جای شکر دارد که هم تئاتر در شیراز رونق گرفته و هم باید تشکر کرد از مدیریت ارجمند مجموعه هنر شهر آفتاب که با گشاده رویی میزبان این اثر شد تا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تئاتر شیراز نیز ادای دینی داشته باشد. گروسی با اشاره به همدلی و زحمات شبانه روزی همکارانش اشاره داشت: در اجرای این اثر شیماپورسهم الدین، علیرضا یقطین، سیدمحسن حسینی، محمدحسن کشاورزی،غزال رفیعی و هنرمند خردسال و خوش آتیه مبینا خیری به عنوان بازیگر با من همکاری داشته اند. وی در معرفی دیگر عوامل این اثر گفت: مهرداد سهامی دستیاری کارگردان را برعهده داشته و امین دولتخواه منشی صحنه اثر بوده است.مدیریت صحنه این کار بر عهده محمدعلی کاک دودمان و انتخاب موسیقی نیز با آوا رحمانیان بوده است. کارگردان این اثر ادامه داد: مرضیه شاهدی طراحی صحنه و لباس این کار را بر عهده داشته و مونتاژ و مدیا با شیما پورسهم الدین است. ضمن آنکه ضبط صدا و استودیو کار بر عهده احسان پورفرخ بوده و مسعود احمدی  به عنوان مشاور کارگردان و عکس و تصویر با این پروژه همکاری داشته است. وی در پایان اظهار داشت: جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشم از مدیریت حوزه هنری به سبب حمایت از این اثر و همکاران تلاشگرم در حوزه که با سعه صدر پروسه تمرینی یک گروه تئاتر که ناگزیر از بر هم زدن آرامش محیط اداری است را مهربانانه تحمل کرده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس انقلاب اسلامی شکر موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

un۱۲، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

رضا خدادادی مدیر روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: تئاتر «un۱۲» نوشته امیر رستگار مطلق و منصور جهانبخش و کارگردانی امیر رستگار مطلق بوده و اثر برگزیده سی و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی به شمار می‌رود که از ۳۰ فروردین ماه در سالن استاد نوری حوزه هنری خراسان رضوی به روی صحنه رفته است.

وی افزود: این نمایش روایتگر بخشی از بلا‌ها و درد‌هایی است که رژیم بعث بر سر کرد‌های ایران تحمیل کرد، این روایت دردناک در قالب درامی اجتماعی-تاریخی به روی صحنه رفته و بیانگر رنج‌ها و سختی‌های کرد‌های ایران در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، بازیگرانی از جمله عباس رستگار، سمانه پرتوی، مریم رستگار، محبوبه راد، علی عشقی، امیر حسین ملک، مسعود حیدری در un۱۲ به ایفای نقش پرداخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • un۱۲، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • «طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود
  • عکس | صحنه‌ای خاص از آخرین فیلم منوچهر هادی و یکتا ناصر
  • «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است