Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

با وجود این‌که فروش کلی و عملکرد درآمدی سونی طی 3 ماهه سوم سال مالی 2018 در مقایسه با چارچوب زمانی اکتبر تا دسامبر 2017 کاهش یافته؛ اما درآمد عملیاتی یا همان سودآوری سالیانه کمپانی از 350.8 میلیارد ین به 377 میلیارد ین (3.46 میلیارد دلار) رسیده است. واحدهای موسیقی، گیمینگ و سرگرمی‌های خانگی این شرکت چندملیتی، بیش‌ترین میزان درآمدزایی را به خود اختصاص دادند؛ در حالی‌که درآمدزایی واحد ارتباطات همراه (MC) سونی در فصل تعطیلات از هزینه‌های مصرفی آن پایین‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب این‌که تنها واحد موبایل شرکت چنین عملکردی را از خود نشان داد.

فروش 3 ماهه اسمارت‌فون کاهش شو‌ک‌آور 37 درصدی را تجربه کرد و از رقم 217.5 میلیارد ین طی 3 ماهه چهارم سال 2017 به 137.2 میلیارد ین (1.2 میلیارد دلار) رسید. پس از سودآوری 15.8 میلیارد ینی واحد موبایل سونی طی سال گذشته، این پدیده زیان‌دهی چشمگیر 15.5 میلیارد ینی (142 میلیون دلاری) کمپانی را به‌دنبال داشت.

ظاهرا فروش هندست‌های سونی در برخی مناطق نظیر ژاپن، اروپا و آمریکای‌لاتین افزایش یافته است. با این‌حال ظاهرا کمپانی اعتقاد دارد که در صورت عدم کاهش هزینه‌های عملیاتی اخیر، شرایط حتی می‌توانست بدتر از این نیز باشد.

به‌نظر می‌رسد که کمپانی برای خوش‌بینی واقعا دلایل فراوانی را در اختیار ندارد. انتظار می‌رود فروش سالیانه اسمارت‌فون‌های سونی در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبلی پایین‌تر باشد. در این میان از فروش 6.5 میلیون واحدی طی ماه‌های آوریل 2018 تا مارس 2019 صحبت می‌شود. این رقم در مقایسه با پیش‌بینی 7 میلیون دستگاهی ماه اکتبر و فروش کلی 13.5 میلیون دستگاهی سال مالی 2017 کم‌تر است.

اما این خبر دقیقا به چه اندازه ناخوشایند است؟ در پاسخ تنها بایستی خاطرنشان کرد که اکنون ال‌جی هفتمین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان به‌شمار می‌آید و طی 3 ماهه چهارم سال 2018 به‌تنهایی 9.5 میلیون اسمارت‌فون را به فروش رسانده است. در صنعت موبایل امروزی به‌سختی می‌توان این میزان فروش را یک موفقیت قلمداد کرد.

اما فناوری 5G و عرضه قریب‌الوقوع پرچم‌دار اکسپریا XZ4 احتمالا به سونی موبایل برای تغییر وضعیت کنونی کمک خواهند کرد. با این‌حال منتفی شدن عرضه گوشی اکسپریا XZ4 کامپکت احتمالا بهترین روش برای بازگشت سونی به دوران پرشکوه خود نخواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سونی درآمد تعطیلات موبایل جهان صنعت تعطیلات درآمد ژاپن سونی کاهش هزینه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عابدی عصر سه شنبه در نشست مدیران تولید نیروی برق مازندران و گلستان با اظهار اینکه تأمین برق استان مازندران مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد، میزان مصرف برق استان در ایام پیک سال قبل را در ۲۱ مرداد پنج هزار و ۴۰۰ مگاوات اعلام کرد.

وی با اظهار اینکه پیش بینی می‌شود میزان مصرف سال جاری در دوران پیک رشد پنج درصدی داشته باشد، بر لزوم مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه طرح‌های تعمیرات اساسی در نیروگاه‌های مازندران و گلستان انجام شده است.

وی با اظهار اینکه سال قبل هزار و ۵۰۰ مگاوات تبادل برق با استان‌های همجوار داشتیم، درباره لایروبی حوضچه آب نیروگاه برق نکا گفت: با این طرح محدودیت‌های فراروی رفع می‌شود.

عابدی میزان راندمان تولید برق را در نیروگاه‌های نکا و نوشهر به ترتیب ۳۰ و ۹۵ درصد ذکر کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت نیروگاه کاسپین نوشهر مطلوب است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی استان‌های مازندران و گلستان ادامه داد: در نیروگاه نوشهر برای واردت قطعات به نقدینگی نیاز داریم.

کد خبر 6080137

دیگر خبرها

  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود
  • جزیره کیش هشدار قرمز گرفت
  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی
  • هافبک 17 ساله علیه ادعای میثاقی
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • راهکار‌های کلیدی افزایش فروش با هوش مصنوعی
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ منتظر امواج ۲.۵ متری باشد
  • اوضاع این خودروساز خوب نیست