Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کانون تربیت اسلامی به تبین کارنامه چهار دهه فعالیت آموزش و پرورش اشاره کرد و دستاوردهای این ایام را در گزارشی تبیین کرد.

آموزش وپرورش  علی رغم سابقه درخشان در فرهنگ و تمدن پیش از انقلاب   به آمریکایی سپرده شد تا جایی که کتاب‌های درسی توسط انتشارات آمریکایی چاپ و توزیع می‌شد  که در سال‌های بعد از نقلاب این نقیصه رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوران پیش از انقلاب شرایط به گونه ای بود که افراد پایبند به فرهنگ ایرانی و اسلامی از مسئولیت‌ها دور می‌ماندند و افرادی که بیشترین وابستگی سیاسی داشته باشند موفق می‌شدند؛  صندلی وزارت تکیه‌گاه فرامانوسر‌ها، بهایی‌ها، توده ای‌ها و اعضای سیا بود و با پیروزی انقلاب معلمانی ار جنس مردم و افرادی مانند شهیدان رجایی،  باهنر و پرورش فرصت همکاری پیدا کردند.

وضعیت سواد در سال ۵۷ به گونه ای بود که از هر ۱۰۰ ایرانی ۴۷ نفر باسواد بودند یعنی نیمی از جمعیت کشور را بی سوادان تشکیل می دادند اما  الان وضعیت با سوادی  ۸۷ در هر ۱۰۰ نفر است.

پوشش تحصیلی ۳۷/۲  درصدی در مقطع متوسطه اول

پوشش تحصیلی دوره دبستانی اکنون به   ۹۸ درصد رسیده است همچنین در متوسطه اول ۳۷/۲ امکان تحصیل داشتند که اکنون پوشش تحصیلی  ۹۲ درصد است.

دوران حاکمیت پهلوی که مدعی حقوق زنان بود ۳۸ درصد دختران تحصیل می کردند اما اکنون این نسبت به ۴۸  درصد رسیده است و چوشش تحصیلی پسران ۵۱/۷  درصد است.

مدارس شبانه روزی راهکاری انقلابی برای پوشش تحصیلی بود و بر این اساس خدمات آمورشی به مناطق محروم ارائه شد و تعداد مدارس از ۶۵ مدرسه به بیش از ۳ هزار افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی 40 سالگی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند

میلاد حبیبی نیا در نشست شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان در شهرستان عسلویه عنوان کرد: مسئول اصلی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق شخص مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی تاکید کرد: لذا می‌بایست با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی اقدامات لازم را به منصه ظهور بگذارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلفی تحصیلی سوادآموزی جذب شده اند.

حبیبی نیا به بررسی وضعیت عملکردی شهرستان‌ها و مناطق در خصوص تحقق حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته؛ شهرستان‌ها و مناطق دیر، سعدآباد، دشتستان، بوشهر و گناوه بیشترین درصد عملکرد را در خصوص تحقق حجم ابلاغی در زمینه جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در طرح‌های آموزشی حوزه سوادآموزی داشته اند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به ضرورت همگامی تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی، خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز این اداره کل برای رسیدن به استان عاری از بی سواد و محروم از سواد در افق ۱۴۰۴ منوط به همراستایی و تلاش مضاعف همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بازطراحی سامانه نماد برای کاهش بازماندگی از تحصیل
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است