Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، موشک بالستیک دوربرد خرمشهر به عنوان جدیدترین موشک بالستیک ساخت ایران به سرجنگی‌های جدید از نوع هدایت شونده تا پایان مسیر (با استفاده از بالک‌های نصب شده بر روی سرجنگی) مجهز شدند.

این نسل از موشک خرمشهر به نام «خرمشهر۲» نامگذاری شده است.

این نمونه از سرجنگی‌ها در سال‌های گذشته با ساخت موشک عماد بکارگیری شدند و اکنون انواع مختلفی از موشک‌های بالستیک نظیر «قدر» و «قیام» نیز به این کلاهک مجهز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موشک خرمشهر جدیدترین موشک بالستیک ساخت ایران است که برای اولین بار در ۳۱ شهریور سال ۹۶ رونمایی شد.

این موشک 2هزار کیلومتری سوخت مایع از نوع زمین به زمین به طول ۱۳متر و قطر ۱.۵ متر، در حدود ۲۰ تن وزن دارد.

موشک بالستیک خرمشهر در نمونه اولیه، دارای سرجنگی به وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم بود و می‌تواند بجای یک کلاهک، تا چند کلاهک جنگی را با خود حمل کند.

اخیرا امیر حاتمی وزیر دفاع گفته است در جریان یکی از تست‌های اخیر، موشکی با برد ۲ هزار کیلومتر توانسته با دقت بالا درست در وسط مربعی با ابعاد ۳۰متر در ۳۰ متر فرود آمد.

وزیر دفاع نگفته است که آیا این موشک از نوع خرمشهر۲ بوده یا نه؟

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: موشک بالستیک جام نیوز خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس ادعای گارد ساحلی ژاپن، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده که البته سقوط کرده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، این موشک پس از هفت دقیقه در خارج از منطقه ویژه اقتصادی توکیو سقوط کرد.

این چهارمین باری است که کره شمالی در سال جاری موشک بالستیک پرتاب می‌کند. پیونگ‌یانگ آخرین بار دوم آوریل دست به شلیک موشک بالستیک زد. در آن برهه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت میان‌برد «هوآسونگ-۱۶بی» خبر داد.

همچنین ارتش کره جنوبی نیز مدعی شد که کره شمالی امروز «چندین» موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

پیشتر رسانه‌های رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند که این کشور در تازه‌ترین آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک کلاهک جدید طراحی‌شده برای موشک‌های کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

کد خبر 6085273

دیگر خبرها

  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • بی‌بی‌سی: حمله بی‌سابقه ایران از نظر نظامی- اطلاعاتی پُر اهمیت است