Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:34:21 GMT

دعوت به تظاهرات شبانه در سودان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۵۳۰۹

دعوت به تظاهرات شبانه در سودان

تجمع متخصصان حرفه ای در سودان از معترضان خواستند امروز تظاهرات شبانه ای را در شهرهای مختلف این کشور برپا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، در پی کشته شدن سه نفر از تظاهرکنندگان به دست نیروهای امنیتی سودان در جنوب کردفان، تجمع متخصصان حرفه ای در بیانیه در صفحه خود در فیس بوک از مردم سودان خواست امروز(یکشنبه 14 بهمن 1397) تظاهرات شبانه ای را در شهرهای مختلف این کشور به راه بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجمع اعلام کرد: این تجمع با متحدانش متعهد است که همه مراحل تغییر با فرآیند مسالمت آمیز انجام گیرد.

 

درخواست تظاهرات شبانه پس از کشته شدن دو نفر از بازداشت شدگان به دست نیروهای امنیتی سودان در جنوب کردفان و یک نفر از بازداشت شدگان در شرق سودان انجام گرفت.

در همین حال، هیئت وکلای دارفور در بیانیه ای اعلام کرد:«فائز عمر آدم» و «حسن طلقا» از دارفور بودند و به دستور رسمی دادستان العباسیه در جنوب کردفان دفن شدند. این دو نفر پایان سال 2018 بازداشت شده بودند.

 

از سوی دیگر، وضعیت خشم در میان ساکنان منطقه «خشم القربه» در ایالت کسلا در شرق سودان حاکم است، این عصبانیت و خشم ساکنان این منطقه پس از کشته شدن «احمد الخیر عوض الکریم» که دو روز پیش به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، به اوج رسیده است.

خانواده الکریم در این باره گفته است که وی به علت حضور در اعتراض های مردمی در شرق سودان بازداشت شد. بر روی جسد وی آثار شکنجه وجود داشته است.

 

پلیس سودان علاوه بر گاز اشک آور، در برخی از مواقع برای متفرق کردن معترضان در ام درمان از گلوله استفاده کرده است.

از 19 دسامبر 2018 میلادی، سودان شاهد اعتراض هایی در محکومیت سیاست های اقتصادی و گرانی در این کشور است که به مرور این اعتراض به سرنگونی «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان که سه دهه بر این کشور حکومت کرده است، تبدیل شد. در این اعتراض های مردمی براساس آخرین آمار دولتی بیش از 30 نفر کشته شدند. فعالان و احزاب مخالف در سودان، تعداد کشته شدگان 50 نفر برآورد کرده اند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان گروه سرود سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اردبیل فیلم فجر معترضان سودان تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۱ تروریست در دو عملیات جداگانه اطلاعاتی نیروهای امنیتی پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند.

ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در دره اسماعیل خان عملیاتی را علیه تروریست‌ها انجام دادند که تبادل آتش میان دو طرف به کشته شدن ۱۰ تروریست انجامید.

نیروهای امنیتی پاکستان عملیات دیگری در منطقه وزیرستان شمالی انجام دادند که در آن یک تروریست کشته شد.

بنا به اعلام ارتش پاکستان، مقادیر فراوانی تسلیحات و مهمات از تروریست های کشته شده به دست آمده است.

گفته می شود این تروریست ها در چند عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان شرکت کرده بودند.

پیشتر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد پاکستان اعلام کرده بود در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۴۵ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده. در این حملات ۲۸۱ نفر از جمله نظامیان و شهروندان عادی کشته شده اند.

کد خبر 6086780

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح نور اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا