Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@00:28:24 GMT

راه جدید برای درمان از دست رفتن عملکرد عضلانی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۵۴۵۷

راه جدید برای درمان از دست رفتن عملکرد عضلانی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این محققین عملکرد سلول های بنیادی عضلانی که در دیستروفی عضلانی دوشن مختل شده است را احیا کردند و این امر منجر به بازسازی موثر عضلات و مهار تحلیل پیشرونده قدرت عضلانی شد.

دیستروفی عضلانی دوشن یک بیماری ارثی است که عضلات را تضعیف می کند و در دهه دوم یا سوم زندگی فرد منجر به مرگ وی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هر 3600 پسر یک نفر مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن می شوند و درمانی نیز برای آن وجود ندارد. پیش از این محققین دریافته اند که دیستروفی عضلانی دوشن روی سلول های بنیادی عضلانی تاثیر می گذارد(نه فقط فیبرهای عضلانی). سلول های بنیادی عضلانی مسئول ترمیم فیبرهای عضلانی بعد از آسیب و ورزش هستند. در افراد مبتلا به دیستروفی، سلول های بنیادی آن ها قادر به تولید مقادیر کافی از سلول های پیش ساز عضلانی نیستند و این امر به دلیل از دست دادن پروتئینی موسوم به دیستروفین است که در جهت دهی درست تقسیم سلولی برای تشکیل سلول های عضلانی جدید دخیل است.

در این مطالعه محققین دریافته اند که فعال شدن پروتئینی به نام گیرنده فاکتور رشد اپی درمی(EGFR) می تواند این مسیر را احیا کند و بدون نیاز به دیستروفین سلول های عضلانی جدیدی را تولید کند. محققین یک ژن که منجر به تولید مقادیر پایداری از EGF می شود رابه درون عضلات یک مدل موشی دیستروفی عضلانی دوشن وارد کردند. بعد از یک ماه، موش تیمار شده در مقایسه با موش های بدون تیمار، 18 درصد توده عضلانی بیشتری داشتند و اسکار عضلانی کمتری نیز در آن ها شکل گرفته بود.در این موش ها مقدار فیبرهای عضلانی 30 درصد بیشتر بود و عضلات در مقایسه با موش های تیمار نشده 32 درصد قدرت عضلانی بیشتری را تولید کردند. در این موش ها عملکرد عضلانی به حد طبیعی رسید.

این مطالعه جدید و پیشرفته نشان می دهد که مسیر ترمیم عضلانی در دیستروفی عضلانی دوشن یک مسیر تصحیح شدنی است. با این حال، EGF یک درمان کاربردی نیست نیست زیرا این پروتئین نمی تواند از جریان خون به عضلات برسد. گام بعدی مطالعه یافتن یک ریز مولکول دارویی است که مسیر مشابهی را آغاز کند و بتواند به آسانی در جریان خون منتقل شود.

انتهای پیام/

306 / 159 درمان عملکرد عضلانی دیستروفی عضلانی دانشگاه اوتاوا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: درمان دیستروفی عضلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محققان افراد را در چهار الگوی غذایی طبقه بندی کردند.

این الگوهای غذایی شامل:

• بدون نشاسته یا نشاسته کم

• گیاه خواری

• پروتئین زیاد و فیبر کم

• متعادل

بیش از نیمی از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند در دسته «متعادل» قرار گرفتند و نتایج سلامت روان و عملکرد شناختی گزارش شده آنها بهتر از سه مورد دیگر بود.

افرادی که از رژیم غذایی پر پروتئین / کم فیبر پیروی می‌کردند، نسبت به افرادی که از رژیم غذایی متعادل پیروی می‌کردند، حجم ماده خاکستری کمتری در بخشی از مغز به نام شکنج پست مرکزی داشتند که نحوه حرکت بدن ما را در محیط هماهنگ می‌کند.

این افراد تمرکز و حافظه بهتری دارند | راهکاری ساده برای حفظ جوانی مغز

علاوه بر این، افرادی که گیاهخوار بودند، در بخشی از مغز به نام تالاموس و Precuneus حجم خاکستری بالاتری داشتند. نکته قابل توجه، این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به مشکلات روانی در افرادی که سبزیجات و میوه‌های بیشتری مصرف می‌کنند، افزایش یافته است، یافته‌ای که نویسندگان توضیح داده‌اند می‌تواند به دلیل طراحی مطالعه باشد و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

رژیم‌های غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای که تأکید بر ماهی و سبزیجات دارد، اثرات امیدوار کننده‌ای بر سلامت جسمی نشان داده است. اما رژیم‌های غذایی که به کاهش التهاب کمک می‌کنند نیز می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت مغز و سلامت روان داشته باشند.

همچنین تأثیر رژیم غذایی بر میکروبیوم روده نیز نقش مهمی در سلامت مغز دارد. شواهد نشان می‌دهد که یک روده سالم، که از طریق رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر غذایی ایجاد می‌شود، ممکن است محور روده مغز را حفظ کرده و به طور بالقوه شناخت را بهبود بخشد.

محققان تاکید می‌کنند انتخاب شیوه زندگی نیز یک عامل مهم است و خواب با کیفیت، ورزش منظم و تکنیک‌های خوب برای مدیریت استرس برای تکمیل یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

کد خبر 845158 برچسب‌ها مواد غذایی خبر مهم مغز

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟ (فیلم)
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • (ویدئو) خط و نشان درک لانسفورد برای هادی چوپان با عضلات ترسناکش
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • (ویدیو) رونمایی کابوس هادی چوپان از عضلات ترسناکش
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد