Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بانه گفت: مصرف آب شرب آلوده در روستای سبدلوی شهرستان بانه 28 نفر را راهی بیمارستان کرد، همچنین 55 نفر از اهالی روستای زاغه دیواندره راهی بیمارستان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش رشیدی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: به دلیل بارش زیاد باران در هفته گذشته آب به داخل چاه اصلی پمپاژ آب مصرفی روستای سبدلو نفوذ کرده و این مساله موجبات مصمومیت تعدادی از روستائیان عزیز شده بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد : البته هر روز کلر زنی به آب مصرفی شهروندان صورت می گیرد ولی به دلیل نفوذ حجم زیاد آب به داخل مخزن اصلی دیگر کلر موجود جوابگو  این مقدار از آب نبوده و باعث مصمومیت و مراجعه اهالی روستای سبدلوی بانه به بیمارستان  شده است .

 

رئیس شبکه بهداشت بانه تصریح کرد : بیمارانی که به مراکز بیمارستانی شهر بانه مراجعه کردند خوشبختانه وضعیت حادی را نداشته و بعد از مدت کوتاهی بستری مرخص گردیده اند و همچنین تعدادی نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

 

در پایان رشیدی ابراز کرد : در واقع نباید ما شاهد بروز چنین مشکلاتی در آب مصرفی شهروندان باشیم  ولی مدیریت ضعیف در این مساله مشهود و مبرهم است و برای حل مشکل آلودگی آب کلر زنی به اندازه کافی صورت گرفته و مشکل آب مصرفی روستای سبدلو مرتفع گردیده است .

 

گفتنی است که روستای سبدلو از توابع بخش مرکزی بانه با یک هزار و ۶۴۶ نفر جمعیت در ۵ کیلومتری این شهرستان واقع شده است و با وجود اینکه در مجاورت سد مخزنی بانه است ،دو منبع آب آشامیدنی این روستا از چشمه کوه های اطراف و چاه تغذیه می شوند.

 

آلودگی آب روستای زاغه دیواندره 55 نفر را راهی بیمارستان کرد / شایعه مرگ یک نفر بر اثر آشامیدن آب آلوده

 

همچنین آلودگی آب آشامیدنی در روستای زاغه علیا در چند روز گذشته 55  نفر را راهی بیمارستان که 8 نفر از این تعداد بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره اظهار داشت: این آلودگی به میکروب غیرکشنده بوده و زمانی رخ داد که بارندگی‌های زیاد موجب شد تا بخشی آب آلوده از بالادست چاه آب آشامیدنی به درون چاه نفوذ کند.


سیروان شاه ویسی اضافه کرد: ۵۵ نفر از اهالی روستا پس از مصرف آب، دچار مسمومیت شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۸ نفر به دلیل احتیاج به مراقبت در بیمارستان دیواندره بستری و بقیه ترخیص شدند.

 

خضری حراست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیواندره می گوید: آلودگی آب تائید شده است اما فوت این یک نفر بخاطر استفاده از آب آشامیدنی نبوده و بخاطر بیماری قلبی از دنیا رفته اند و مادر بارداری هم که بستری شده بود در سلامت کامل به سر می برد و مشکلی ندارد.


این چاه در حال حاضر مسدود شده و با تانکر‌های سیار به اهالی روستا، آبرسانی می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، با این وجود و پس از گذشت چندین سال هنوز شرایط برای تولید و سرمایه گذاری فراهم نیست.

فرماندار شهرستان بانه با توجه به لزوم بکارگیری زمین‌های صنعتی و جلوگیری از بلا استفاده شدن آنها گفت: با توجه به مشکلات منطقه ویژه اقتصادی کاستی‌ها برای سرمایه گذاران و شرکت‌های صنعتی مرتفع می‌شود.

درویشی در ادامه و با اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بانه می‌تواند گامی در راستای به سرانجام رساندن این مهم باشد و بدن شک هدف به سر انجام رساندن عملیات اجرایی و ایجاد واحد‌های تولیدی با تعامل با کسانیست که زمین به آنها واگذار شدا است و این مهم با تعامل طرفین قرار داد محقق خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۸۵ هکتار و در دو فاز تعریف شده است که فاز اول آن در ۳۵ هکتار از لحاظ عملیات زیرساختی کاملا تکمیل شده است و فاز دوم با مساحت ۵۰ هکتار ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد