Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان گفت: قبل از انقلاب، آموزش عالی در استان وجود نداشته است ولی در حال حاضر با اهتمام ویژه جمهوری اسلامی به مسئله علم، تمام شهرهای استان بوشهر دارای دانشگاه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ، عبدالمحمد افروغ با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی در بسیاری از عرصه های نظامی، علمی، پزشکی، صنعتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به موفقیت های شکوهمندی رسیده ایم. در حوزه تولید علم، ایران در بین ده کشور برتر دنیاست، همچنین از نظر تعداد دانشگاه در کشور، آمار قابل ملاحظه ای داریم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد دشتستان ادامه داد: از نظر سطح علمی و تعداد مقالاتی  که در مجلات معتبر بین المللی به چاپ می رسد و اکتشافات علمی در صنایع مختلفی که داریم نشان از پیشرفت کشور در زمینه علمی تحقیقاتی است. روزگاری در بسیاری از حوزه های علمی نیاز به استفاده از توان علمی و فیزیکی خارجی داشتیم اما امروزه برای مثال در پزشکی دارای بهترین متخصصان هستیم که محل رجوع در حوزه درمان و سلامت از سایر کشورها شده ایم و پیچیده ترین تشخیص ها و جراحی ها را در کشور به دست متخصصان داخلی انجام می دهیم.

استاد حقوق دانشگاه آزاد بیان کرد: در صنعت هسته ای به قله دانش آن و در زمینه نظامی هم به پیشرفته ترین سلاح ها توسط جوانمان دست پیدا کرده و خودکفا شده ایم. در حال حاضر تنوعی که در دانشگاه ها داریم و سطح تخصص اساتیدی که در دانشگاه ها تدریس می کنند و مطالبی که در این دانشگاه ها آموزش داده می شود، نشان از حرکت رو به جلو کشور در این عرصه ها می دهد.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب، آموزش عالی در استان وجود نداشته است و اوایل انقلاب با تاسیس دانشگاه دولتی و آزاد در بوشهر این حرکت شروع شد و در حال حاضر با توجه به اهتمام ویژه جمهوری اسلامی به مسئله علم، در تمام شهرهای استان بوشهر دارای دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد دشتستان تصریح کرد: در همین شهرستان دشتستان دانشگاه های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و دانشکده کشاورزی دانشگاه دولتی و سایر مراکز مختلف علمی فعالیت دارند. دانشگاه آزاد دشتستان از نظر فضای آموزشی دارای مساحت زیاد و رشته های مختلفی تا مقاطع کارشناسی ارشد است و دارای اساتیدی است که تعداد قابل توجهی از بومی های همین شهرستان هستند که توانسته اند مدارج بالای علمی را طی کنند.

عبدالمحمد افروغ گفت: امروزه در دشتستان، فضای آموزشی و تحصیل برای جوانان این شهرستان فراهم است و مشکل طی مسافت برای تحصیل وجود ندارد. اساتید و نخبگان مراکز آموزش عالی شهرستان دشتستان از نظر علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دارای موفقیت هایی هستند.

وی بیان کرد: دانشجویان دشتستانی در زمینه های رباتیک، نانو و سایر زمینه های تحقیقاتی حائز رتبه های برتر کشوری در مسابقات شده اند و فارغ التحصیلان این مراکز علمی در سطح استان و کشور در حال خدمت به نظام مقدس اسلامی هستند.

افروغ عنوان کرد: چهل سالگی انقلاب اسلامی، سن پختگی نظام اسلامی است که با رهبری امام راحل (ره) و خواست مردم به پیروزی رسید. این انقلاب در طی سال های بعد از پیروزی از گردنه های مختلفی عبور کرده تا به موفقیت های فعلی دست پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک به‌منظور گسترش همکاری‌‏های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌‏های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و رفاهی برای استمرار ارتباط سازمان‎‏یافته بین دو سازمان در سالن جلسات شرکت شیر پاستوریزه پگاه تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه «طرح پویش» طرحی دانشجومحور و در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است، اظهار کرد: دانشگاه با تربیت نیرو‌های انسانی ماهر و متخصص، زمینه اشتغال آنان را مهیا می‌سازد.

مرتضی قاسمی افزود: با عملیاتی شدن طرح پویش، شکاف ایجاد شده بین دانشگاه و صنعت از بین خواهد رفت و گام‌های مؤثری در آموزش‌های علمی و مهارت‌آموزی برداشته خواهد شد و در آینده شاهد تحول چشمگیر در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: امکانات بسیار خوبی در سطح آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند کمک بالقوه‌ای به صنعت به‌خصوص به شرکت شیر پگاه اراک کند.

مدیرعامل پگاه اراک هم گفت: یکی از سیاست‌های این شرکت ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها بوده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی و طبق سیاست‌های شرکت صنایع شیر ایران دنبال ایجاد رابطه نزدیک همسو با سیاست‌های کلان شرکت است.

رامین طهماسبی با تأکید بر نیاز به پشتوانه علمی مناسب برای تولید، گفت: از زمان اضافه شدن این مجموعه به شرکت‌های صنایع شیر ایران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته که می‌تواند با همکاری دانشگاه و استفاده از ظرفیت علمی و دانش فنی استادان و دانشجویان هرچه بیشتر به اهداف عالی مدنظر دست یابد.

به گزارش آنا؛ تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک در ۱۲ ماده و ۳۹ بند به امضای قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و طهماسبی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان