Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین دانشکده ویژه تحقیقات در حوزه فناوری نانو در مصر راه‌اندازی شد و که این مرکز سه آزمایشگاه ویژه در حوزه علم نانو دارد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، رئیس دانشگاه قاهره، محمد عثمان الخشت، اعلام کرد که دانشکده فناوری نانو در این دانشگاه راه‌اندازی شد. این اولین دانشکده در حوزه فناوری نانو در مصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الخشت می‌گوید: «ما منابع انسانی توانمندی داریم و از قابلیت‌های آزمایشگاهی مورد نیاز نیز برخوردار هستیم.»

رئیس دانشگاه قاهره می‌افزاید که برای توسعه فناوری نانو، چشم‌انداز‌های دانشگاهی، مسائل حقوقی و قانونی دانشکده و همچنین برنامه‌های آموزشی در حال تدوین است که این برنامه‌ها هم برای دانشجویان کارشناسی و هم تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان این دانشگاه و دانشگاه هیروشیمای ژاپن به امضاء رسیده است تا با همکاری طرف ژاپنی، مقطع لیسانس برای آموزش فناوری نانو در این دانشکده ایجاد شود.

الخشت تأکید دارد که مرکز فناوری نانو مصر در تربیت نیروی انسانی برای تأمین گروه‌های تحقیقاتی ویژه حوزه فناوری نانو نقش بسیار مهمی دارد. وی در ادامه به اهمیت یافتن روش‌های تجاری‌سازی این فناوری و فروش دستاورد‌های آن تأکید داشت. الخشت معتقد است که هزینه‌های انجام‌شده در حوزه فناوری نانو باید از طریق فروش محصولات، دوباره به چرخه تحقیق و توسعه باز گردد.

این مرکز دارای تجهیزات و آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای است که در حوزه تحقیقات علمی نظیر سلول‌های خورشیدی به کار گرفته می‌شود.

راهبرد مرکز فناوری نانو مصر این است که از فناوری نانو در حوزه‌های مختلف استفاده کرده و رهیافت‌های غیرمرسوم برای حل مشکلات درحوزه سلامت، آب، انرژی و محیط زیست ارائه کند. الخشت می‌گوید که این مرکز نسل جدیدی از محققان را در حوزه فناوری نانو آموزش خواهد داد.

این مرکز سه آزمایشگاه ویژه در حوزه علم نانو دارد که محققان متخصصی در رشته‌های شیمی، فیزیک و بیوشیمی در آن فعالیت دارند.

الخشت می‌گوید که این مرکز در حال حاضر روی تحقیقات در حوزه فناوری نانو با رویکرد حل مسئله درمان سرطان، تولید پیل‌های خورشیدی و تصفیه آب تمرکز دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد

کامران قدس در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام سامان دهی به شرکت‌های موجود برای رشد حوزه سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدند، افزود: از این تعداد سه شرکت در حوزه دانش بنیان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه تحت پوشش رو به افزایش است، ابراز داشت: از این رو نیاز بود تا فضایی مناسب برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.

قدس ضمن بیان اینکه تعداد اختراعات حوزه پزشکی و دارو نیز در استان وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این اختراعات و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور بتواند به تأمین نیازهای داخلی هر چه بیشتر کمک کرده و در نهایت خدمتی به مردم انجام شود.

کد خبر 6081740

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • راهیابی ۴۰ نفر به مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد