Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان میدهد، دولت در تدوین لایحه بودجه ۹۸ به برخی از احکام موجود در مواد ۲۷، ۲۹، ۳۱ و ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، توجه نکرده است. ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در  گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره بررسی نسبت لایحه بودجه 98 با قانون برنامه ششم توسعه، به برخی از مواردی از احکام قانون برنامه ششم توسعه که که در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار نگرفته، اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش بازوی کارشناسی مجلس، این موارد عبارتند از:

1- ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه: در این ماده قانون برنامه، دولت برای ایجاد شفافیت و کاهش احتمال پرداخت حقوق‌های نجومی این ماده را تصویب کرده که طی آن «دولت مکلف شده است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه «ثبت حقوق و مزایا» اقدام کند و امکان تجمیع کلیه پرداختها به مقامات، رؤسا، مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را فراهم نماید، به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هریک از افراد فوق مشخص شود و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود». در لایحه بودجه سال 1398 ردی از اختصاص بودجه‌ای برای اجرای این حکم مشاهده نشد.

2- جزء 2 ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه: در این بند دولت مکلف شده در قالب بودجه‌های سنواتی نسبت به تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی اقدام کند. این در حالی است که اعتبارات این بخش در سرجمع اعتبارات آموزش و پرورش لحاظ نشده است.

افزایش 177 درصدی دریافتی فروش صادراتی فراورده های نفتی در بودجه 983

3- بند «ث» ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف است به منظور افزایش ایمنی و مقاوم‌سازی مدارس و فضاهای پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش معادل ریالی مبلغ سه میلیارد دلار در طول اجرای قانون برنامه از محل حساب ذخیره ارزی پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی با اولویت طرح‌های (پروژه‌های) نیمه‌تمام آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اختصاص دهد که این مهم نیز در لایحه بودجه سال 1398مشاهده نمی‌شود.

 4- جزء 2 بند «الف» ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه: این بند دولت را مکلف به اختصاص بودجه کافی به نواحی روستایی و عشایری کرده است. اگرچه در لایحه بودجه سال 1398 در راستای این بند مجموع اعتبارات دارایی‌های سرمایهای روستایی و عشایری را به تفکیک جداول 7، 9 و 10 و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مندرج در پیوست 1 لایحه قید کرده است. ولی جداول مذکور، مقصود بند مربوطه در برنامه ششم توسعه را محقق نکرده است.

5- بند «الف» و بند «ج» ماده 31 قانون برنامه ششم توسعه: بندهای مربوطه در قانون برنامه ششم توسعه موضوعات مهمی نظیر توسعه کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت نشایی، به‌نژادی و به‌زراعی و توسعه کشت محصولات سالم و محصولات زیستی (ارگانیک) را شامل می‌شوند، اما در لایحه بودجه سال 1398 اعتبار شفاف و مستقلی برای آنها ارائه نشده است.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بودجه ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه ایران بودجه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با تقدیر از بخش نیروهای مسلح و دفاعی کشور که حماسه مهم را (عملیات وعده صادق) خلق کردند، گفت: قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارایه لایحه از سوی دولت، در مجلس نیز مورد تصویب قرار گرفت و پاره‌ای از اختلاف‌نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آنها تا پایان سال رفع شد.

بیشتر بخوانید: تعرفه‌های جدید پزشکی ابلاغ شد

وی افزود: فکر می‌کنم که بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شود و ما در ابتدای سال جاری، قانون برنامه ۵ساله پیشرفت را رسماً دریافت و شروع کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رسیدگی به بخش دوم بودجه در مجلس به‌سرعت انجام شده است و طی امروز و فردا در کمیسیون تلفیق نهایی می‌شود و هفته آینده به صحن علنی مجلس می‌آید، همچنین قانون بودجه از ابتدای سال اجرا می‌شود ولی پرداختی‌های این ماه بر اساس جداول سال گذشته بود.

منظور تصریح کرد: اعتبارات بخش ورزش و فرهنگ ۴۵ درصد افزایش یافته است این در حالی است که افزایش بودجه دولت ۲۳ درصد است، همچنین در بخش سلامت شامل تحول قابل‌توجهی بودیم که رشد ۳۰درصدی داشت و قرار است ۲۵ درصد کادر درمان استخدام شوند و ۱۸۰۰ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در سال جدید می‌شوند که به‌طورکلی ۴ هزار میلیارد تومان برای کادر درمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان پزشکی اعتبار تخصیص یافته که دو برابر سال گذشته است، ادامه داد: حوزه دانشگاه و آموزش عالی بیش از بودجه عمومی رشد داشته است که دانشگاه‌های برتر ۴۰ درصد و متوسط ۳۰ درصد رشد اعتبارات داشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین خبر داد که امسال ۷۰ هزار معلم جذب خواهد شد.

منظور تأکید کرد: امسال طرح‌های زیادی افتتاح خواهد شد زیرا اعتبارات آن‌ها تأمین شده است و تا پایان سال این پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.

کد خبر: 1227365 برچسب‌ها برنامه هفتم توسعه

دیگر خبرها

  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی