Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@03:06:56 GMT

نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در سنندج دایر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۲۹۳۹

نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در سنندج دایر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در 10 رشته درحال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از بخش های این جشنواره کشوری برپایی نمایشگاه آثار در 40 شهر ایران است.
جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه موضوع آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه آزاد است، افزود: در بخش 40 شهر 40 نمایشگاه، آثاری از موزه هنرهای معاصر انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: آثار اساتید برجسته کشور هم چون محمد احصایی، جلال شباهنگی، کیخسرو خروش، محمد علی ترقی جاه، احمد اسفندیاری و پرویز کلانتری در نمایشگاه سنندج به نمایش گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه توسط دبیرخانه این جشنواره 73 اثر برای نمایش در 40 شهر کشور انتخاب شده است، یادآور شد: نمایشگاه سنندج از امروز تا 22 بهمن دایر است و علاقمندان می توانند در این روزها از آثار به نمایش گذاشته شده بازدید کنند.
یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در 10 رشته از پنج بهمن در تهران آغاز شده و تا 15 اسفند به طول می انجامد.
9936/3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ۲۲ بهمن محمد احصایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی موزه هنرهای تجسمی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

علیخان عبداللهی ،هنرمند مجسمه ساز در مورد نمایشگاه در خیال گفت: در این نمایشگاه، سی اثر از مجسمه‌های ساخته شده من به نمایش درآمده است.

وی درباره این مجسمه‌ها گفت: ماده اولیه مجسمه‌ها از ترکیب شانه تخم‌مرغ، آب و سریش به نام پاپه‌ماشه است که تبدیل به خمیر و از آن در ساخت مجسمه استفاده می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: آثار از نقش‌های باستانی الهام گرفته شده و با استفاده از تجسم و خیال در ذهن، این آثار خلق شده است.

وی افزود: هر اثر با توجه به مقیاس و حجم آن بین ۵ تا ۱۵ روز طول می‌کشد تا ساخته شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه بیست و پنج سال مشغول این کار هست، ابراز کرد: تاکنون بیست نمایشگاه برگزار کرده و به صورت انفرادی و در گالری‌های خصوصی و دولتی در معرض نمایش علاقه‌مندان هنر قرار داده است.

وی گفت: این نمایشگاه از ۲۹ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در معرض دید مخاطبان هنر قرار گرفته است.

علیخان عبدالهی در پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت بازدید میتوانند به بلوار بوعلی، میدان دستغیب، کتابسرای سرو، گالری سرو مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود